اجرای طرح یاریگران زندگی در 508 مدرسه فارس

به گزارش وبلاگ به آبادی، خبرنگاران/فارس مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: امسال طرح یاریگران زندگی در 508 مدرسه استان برگزار شده و 20 درصد از دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و سال آینده 60 درصد و تا سال1400 نیز همه دانش آموزان فارس مشمول این طرح خواهند شد.

اجرای طرح یاریگران زندگی در 508 مدرسه فارس

علی عسکر نجفی شنبه 7 دی در نهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس و آیین افتتاح طرح یاریگران زندگی در دبیرستان شهید ترکمان ناحیه سه شیراز ، گفت: طرح یاریگران زندگی بسترساز نشاط ، شادابی و پویایی در مدارس است.

او افزود: اگر نشاط ، پویایی و آرامش در جوانان ، نوجوانان و دانش آموزان وجود نداشته باشد یادگیری خوب اتفاق نمی افتد و آموزش وپرورش برمدار صحیح خود قرار نمی گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس در تشریح این طرح گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان و حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان، برای اولین بار در کشور و مدارس فارس اجرا می شود.

نجفی با اشاره به اینکه این طرح با هدف پیشگیری از شیوع اعتیاد بین نوجوانان و جوانان به ویژه دانش آموزان معرفی شده است، گفت: در این طرح تمام کوششمان این است که از استعدادها، پتانسیل ها و قابلیت های تشکل های دانش آموزی نهایت استفاده را ببریم.

او افزود: بر اساس این طرح از ظرفیت همه تشکّل های دانش آموزی همچون انجمن اسلامی ، سازمان دانش آموزی ، همیار مشاور، سفیران پیشگیری در آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، ازجمله تهدیدها و مخاطراتی هستند که همه نوجوانان باید مراقب آن ها باشند و مهارت ها و توانمندی های خود و دوستان و همسالانشان را برای مراقبت در برابر این خطرات افزایش بدهند.

نجفی افزود: مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی و کوشش برای مصونیت بخشی بچه ها و نوجوانان در برابر عوامل مخاطره آمیز و رفتارهای پرخطر زمانی می تواند کارآمد و اثربخش باشد که در قالب یک نهضت فرهنگی درآید ، بدین منظور مدرسه و نهاد تعلیم و تربیت می تواند کانون فعالیت ها و سرمایه گذاری ها برای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس ضمن هشدار نسبت به کاهش سن اعتیاد، گفت: باید یک نهضت همگانی و جهاد عمومی بین دانش آموزان به وجود بیاید و از طریق آگاهی بخشی، افزایش دانش، مهارت و توان مقابله آن ها با عوامل وسوسه انگیز، آن ها را واکسینه کنیم.

نجفی هم افزایی و انسجام را گامی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: حل مشکل آسیب های اجتماعی بدون هم افزایی دستگاه ها میسر نیست، لذا در اجرای این طرح باید همه تشکل ها، استانداری، فرمانداری پای کار بیایند و در کنار آموزش وپرورش قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به ساخت سرود طرح یاریگران زندگی در این استان، گفت: این سرود قابل تعمیم به کل کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح یاریگران زندگی در 508 مدرسه فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح یاریگران زندگی در 508 مدرسه فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید