بازرسی وضعیت ایمنی مدارس و تهیه شناسنامه مخاطرات

به گزارش وبلاگ به آبادی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه شناسنامه مخاطرات ایمنی مدارس و انجام بازدیدهای دوره ای از مدارس پایتخت اطلاع داد.

بازرسی وضعیت ایمنی مدارس و تهیه شناسنامه مخاطرات

احمد صادقی در گفت وگو با وبلاگ به آبادی، درباره وضعیت ایمنی مدارس تهران اظهار کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قالب طرح مدرسه آماده بر وضعیت ایمنی اجزای غیر سازه ای مدارس و همچنین آموزش به مدیران، دانش آموزان و والدین آنها توجه ویژه ای داشته است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تا کنون از بیش از 1500 مدرسه در تهران بازدید انجام گردیده است، گفت: در این بازدیدها چک لیستی که دارای 120 آیتم برای ایمنی اجزای غیر سازه ای مدارس است از سوی کارشناسان تکمیل می گردد.

وی با بیان اینکه اطلاعاتی مربوط به این چک لیست ها در سامانه ای ثبت گردیده و پس از تحویل داده ها سطح خطرپذیری مدارس معین می گردد، اظهار داشت: بر این اساس در سه سطح قرمز، زرد و سبز وضعیت ایمنی مدارس دسته بندی گردیده و بر این اساس مدارس دارای ایمنی بالا، وضعیت سبز، مدارس دارای ایمنی متوسط وضعیت زرد و مدارس دارای ایمنی پایین وضعیت قرمز دریافت خواهند کرد.

صادقی با اشاره به نتایج آنالیز های انجام گردیده تا کنون اظهار کرد: برای اعلام نظر قطعی باید آنالیز ها روی تمامی مدارس پایتخت انجام گردد؛ اما نتایج ما تا کنون نشان می دهد که 57 درصد مدارس وضعیت زرد داشته یعنی سطح ایمنی شان متوسط است. وضعیت 19 درصد از مدارس سبز بوده، یعنی سطح ایمنی بالایی دارند؛ اما متاسفانه وضعیت 24 درصد از مدارس قرمز است.

صادقی با بیان اینکه بر اساس وضعیت موجود در مدارس برای برطرف مسائل ایمنی برنامه اقدام برای آن مدرسه داده می گردد، گفت: مثلا در بازدید ایمنی گفته می گردد که باید سیستم گرمایشی مدرسه چه ویژگی هایی داشته باشد. خطر حریق در مدرسه آنالیز گردیده، وضعیت حفاظ پنجره ها، احتمال برق گرفتگی، خروج اضطراری و... آنالیز می گردد و در نهایت با توجه به آن، 120 آیتم به مدیران مدرسه ابلاغ می گردد که برای ارتقای ایمنی چه اقداماتی باید انجام گردد. همچنین در حدی که توان و اختیارات شهرداری نیز اجازه دهد یک سری امکانات و تجهیزات نیز در حد وسع و توان شهرداری به این مدارس داده می گردد. مثلا کپسول آتش نشانی و موارد اینچنینی.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه مدیر مدرسه و آموزش و پرورش باید در این زمینه همکاری نمایند، گفت: پس از بازدید اولیه و تکمیل چک لیست ها همکاران من دوباره از این مدارس بازدید نموده و آنالیز می نمایند که موارد و نکات ایمنی که قبلا نسبت به آن تذکر داده بودند، چقدر اجرایی گردیده است.

صادقی درباره اینکه اولویت بازدید با کدام مدارس است، به وبلاگ به آبادی گفت: بازدیدها هم از مدارس دولتی انجام گردیده و هم از مدارس غیر انتفاعی انجام می گردد؛ اما یکی از مسائل در مورد مدارس غیر انتفاعی این است که ساختمان این مدارس تغییر نموده و ممکن است پس از انجام بازدید ایمنی در سال آینده مدرسه در همان ساختمان قبلی نباشد.

صادقی با بیان اینکه علاوه بر بازدید ایمنی نسبت به ارائه آموزش و انجام مانور اقدام خواهد شد، گفت: در همین راستا نیز بیش از 1500 مدیر مدرسه تحت آموزش قرار گرفته و ده ها هزار نفر از دانش آموزان، والدین شان و همچنین مربیان مدارس نیز تحت آموزش قرار گرفته اند.

به گفته وی، نوع آموزش برای دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است و به دانش آموزان در مقطع دبستان آموزش های ویژه ای داده می گردد.

وی اضافه نمود: پس از انجام آموزش ها و بازدید ایمنی مانورهایی نیز به منظور افزایش آمادگی دانش آموزان در سطح مدارس انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازرسی وضعیت ایمنی مدارس و تهیه شناسنامه مخاطرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازرسی وضعیت ایمنی مدارس و تهیه شناسنامه مخاطرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید