پاکستان گزارش آمریکا درباره قاچاق انسان را بی اساس دانست

به گزارش وبلاگ به آبادی، پاکستان روز جمعه در واکنش به گزارش سالانه آمریکا درباره قاچاق انسان و قرار دادن اسلام اباد در لیست به اصطلاح قانون پیشگیری از سربازان کودک از طریق واشنگتن را بی اساس دانست و ایالات متحده را به ارتکاب خطای واقعی و عدم درک از واقعیت متهم کرده است.

پاکستان گزارش آمریکا درباره قاچاق انسان را بی اساس دانست

وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب با صدور بیانیه ای اعلام نمود: این کشور قرار گرفتن بی دلیل و بی اساس خود در لیست پیشگیری از سربازان کودک (CSPA) -که طبق یک قانون داخلی ایالات متحده منتشر شده است- در گزارش سالانه قاچاق انسان وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا را قاطعانه رد می کند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان از هیچ گروه مسلح غیر دولتی و یا هرگونه نهادی که برای جذب و یا استفاده از کودک سرباز فعال باشد، پشتیبانی نمی کند. تلاش های پاکستان در مبارزه با گروه های مسلح غیر دولتی از جمله نهادهای تروریستی کاملاً شناخته شده است.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد اضافه نمود: قرار گرفتن پاکستان در لیست منتشر شده از طریق وزارت امور خارجه آمریکا یک خطای واقعی و عدم درک را نشان می دهد. این درحالی است که طرف آمریکایی پیش از انتشار گزارش با هیچ نهاد دولتی در پاکستان تماس نداشته و همچنین هیچ جزئیاتی از مبنای نتیجه گیری حاصل نشده است.

پاکستان از مقامات مربوطه در ایالات متحده خواست تا ادعاهای بی اساس گفته شده در گزارش سالانه قاچاق انسان به ویژه در خصوص گنجاندن بی دلیل پاکستان در لیست قانون پیشگیری از سربازان کودک را پس بگیرد و در خصوص آن تجدید نظر کند.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد این کشور انتظار دارد که طرف آمریکایی اطلاعات معتبر در خصوص پرونده های مربوط به قاچاق انسان و همچنین در خصوص اتهامات مربوط به حمایت از گروه های مسلح با استفاده از بچه ها سرباز را به اشتراک بگذارد.

این برای نخستین بار نیست که آمریکایی ها علیه پاکستان گزارش هایی را منتشر می کند، از اکتبر 2001 روزی که آمریکا با یورش به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، اسلام آباد تبدیل به متحد به اصطلاح غیرناتو واشنگتن شد، اما شاید انتظار نداشت که با رفتار دوگانه سردمداران آمریکا روبرو شود. پاکستانی ها نه تنها به دلیل مشارکت با آمریکا در جنگ به اصطلاح علیه تروریسم بر مسائل خود اضافه نمودند بلکه سال ها به کم کاری در این حوزه و یا ضعف در دموکراسی و حتی آزادی مذهبی از سوی آمریکا متهم شدند.

پاکستان همواره گزارش های وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص نقض آزادی های مذهبی در این کشور را رد کرد و اعتبارو شفافیت آنها را زیر سوال برده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پاکستان گزارش آمریکا درباره قاچاق انسان را بی اساس دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان گزارش آمریکا درباره قاچاق انسان را بی اساس دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید