احزاب راست افراطی کرسی های خود را در انتخابات اروپا دو برابر می نمایند

به گزارش وبلاگ به آبادی، نظرسنجی جدید منتشر شده توسط روزنامه بیلد آلمان نشان داد احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا در ماه مه کرسی های خود را دو برابر خواهند کرد، در حالی که جریان اصلی گروه های محافظه کار و سوسیال دموکرات ها با شکست های بزرگی روبرو هستند.

احزاب راست افراطی کرسی های خود را در انتخابات اروپا دو برابر می نمایند

به گزارش وبلاگ به آبادی، این نظرسنجی که در شش کشور اروپایی در اواخر فوریه و اوایل مارس انجام شده و در آن بیش از 9500 تن شرکت داشتند نشان داد از دست دادن حمایت برای احزاب اصلی بدان معناست که آنها قادر نخواهند بود یک ائتلاف بزرگ در مجلس همانند ائتلافی که در آلمان حاکم است، تشکیل دهند.

این نظرسنجی که امروز شنبه منتشر شده، نشان داد گروه راست افراطی اروپای ملل و آزادی که شامل حزب آزادی اتریش و جبهه ملی مارین لوپن با نام جدید اجتماع ملی در فرانسه است، احتمالاً 67 کرسی به دست خواهند آورد که 30 کرسی از 37 کرسی کنونی شان بیشتر است.

روزنامه بیلد گزارش داد: در سه کشور ایتالیا، فرانسه و لهستان احزاب راست افراطی در راس قرار گرفتند. در انتخابات ماه مه رهبران سیاسی محافظه کار و جناح راست در مقابل دستاوردهای بزرگ احزاب راست افراطی مقاومت نموده اند.

آنها همچنین نسبت به تعهد استیو بنن، استراتژیست سابق دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای یاری به متحد کردن جناح راست اروپا در آستانه این انتخابات ابراز نگرانی کردند.

این نظرسنجی شک و تردید عمیق درباره احزاب اصلی را تایید و تاکید نموده که تغییر به سمت جناح راست که در سال های اخیر اروپا را فرا گرفته، قرار است در سطح مجلس اروپا نیز ادامه داشته باشد.

انتظار می رود حزب محافظه کار مردم اروپا که شامل حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می باشد 43 کرسی خود را از دست بدهد و تعداد کرسی هایش به 174 کرسی کاهش یابد و در همین حال ائتلاف ترقی خواه، سوسیالیست ها و دموکرات ها نیز 45 کرسی از دست می دهند و کرسی هایشان به 141 کرسی کاهش می یابد. براساس نتایج این نظرسنجی از سوی دیگر ائتلاف لیبرال ها و دموکرات ها برای اروپا 33 کرسی به دست خواهند آورد و به 101 کرسی خواهند رسید، در حالی که حزب سبزهای اروپا هشت کرسی از دست خواهند داد و به 44 کرسی خواهند رسید.

در آلمان حزب محافظه کار مرکل از سوی 29 درصد از مردم مورد حمایت قرار گرفته و پس از آن حزب سوسیال دموکرات ها با 16 درصد و حزب سبزها با 15 درصد قرار دارند.

این نظرسنجی در کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و فرانسه در اواخر فوریه و اوایل مارس امسال میلادی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احزاب راست افراطی کرسی های خود را در انتخابات اروپا دو برابر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب راست افراطی کرسی های خود را در انتخابات اروپا دو برابر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید