ابتلا به کرونا با منشأ محلی در چین به صفر رسید

به گزارش وبلاگ به آبادی، مسئولان درمانی چین می گویند در ادامه فرایند کاهشی شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور، ابتلای روزانه با منشأ محلی در چین به صفر رسیده است.

ابتلا به کرونا با منشأ محلی در چین به صفر رسید

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ به آبادی، در حالی که به گفته سازمان بهداشت دنیای، آمریکا و اروپا در حال تبدیل شدن به کانون سرایت ویروس کووید19 هستند، فرایند کاهش تعداد ابتلای جدید و قربانیان روزانه این ویروس در چین ادامه دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (چهارشنبه) بیان کرد که طی بیست وچهار ساعت گذشته 47 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که همگی از کشورهای خارجی به چین وارد شده اند و طی روز گذشته هیچ مورد ابتلا با منشأ محلی در این کشور گزارش نشده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، حتی در استان هوبه با مرکزیت شهر ووهان - که ویروس کرونا در واپسین روزهای سال 2019 از آن منطقه طغیان کرد - نیز هیچ مورد ابتلای محلی گزارش نشده است.

البته کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین گزارش داد که چهار فوتی جدید بر اثر ابتلا به این ویروس نیز ثبت شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 81218 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 3281 نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان، 73650 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 4287 مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

پیش از این روزنامه پیپلز دیلی چین به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده که تمام استان های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه پیروز شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف نمایند و در استان هوبه نیز احتمالا تا سرانجام ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

مقامات چین که پیشتر به کاهش سریع فرایند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری نموده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

بر اساس آمار زنده نهاده شده روی سایت آماری ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت دنیای در سطح همه گیری دنیای یا پاندمی نهاده شد، تا کنون 422945 نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده و 18907 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابتلا به کرونا با منشأ محلی در چین به صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به کرونا با منشأ محلی در چین به صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید