خبرنگاران مهدی حاجتی به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد

به گزارش وبلاگ به آبادی، شیراز-خبرنگاران-مهدی حاجتی عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز گفت که به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شده است.

خبرنگاران مهدی حاجتی به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد

تا به امروز منابع قضایی در این باره اطلاع رسانی ننموده اند و به محض دریافت اطلاعات از جزییات این پفراینده، منتشر خواهد شد.

حاجتی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ به آبادی گفت: در ابتدای شیوع کرونا و اواخر سال 98 رشته توییت هایی درباره اینکه باید قرنطینه شهرها به ارتش واگذار گردد منتشر کردم.

حاجتی ادامه داد: در رابطه با توییت های کرونا، دو پفراینده تشکیل شده که یکی با اتهام تبلیغ علیه نظام دوشنبه هفته گذشته در شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز رسیدگی و حکم بدوی این پفراینده امروز به صورت شفاهی و حضوری به من ابلاغ شد.

وی اضافه نمود: این حکم شامل یک سال حبس و دو سال تبعید به بیرجند امروز (نوزدهم شهریورماه) به من ابلاغ شد که بدوی است و 20 روز مهلت اعتراض دارد.

عضو سابق دوره کنونی شورای شهر شیراز گفت: در مورد رشته توییت های مربوط به کرونا پفراینده دیگری نیز با اتهام نشر اکاذیب تشکیل شده که شنبه آینده زمان رسیدگی به این پفراینده است.

حاجتی اسفندماه 98 توییت هایی را در رابطه با قرنطینه نکردن شهر قم در ابتدای شیوع ویروس کرونا و همچنین حمایت از زندانیان در برابر کرونا منتشر نموده بود.

مهدی حاجتی متولد 1358 از فعالان سیاسی اصلاح طلب است و قبل از حبس و در دوره کنونی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن عضویت، مسوولیت هایی همچون نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و رییس کمیسیون حقوق شهفرایندی پنجم دوره شورای شهر شیراز را برعهده داشت.

حاجتی نخستین بار پنجم مهرماه 97 بازداشت شد و 15 مهر 97 با صدور قرار وثیقه 2 میلیارد ریالی آزاد شد. او 14 بهمن 97 پس از گذشت افزون بر چهار ماه غیبت در جلسات شورا، در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه این شورا حاضر شد. در آن موقع، قرار نظارت قضایی مبنی بر منع حضور این عضو شورای شهر شیراز از سوی دادگاه لغو شده بود.

یک منبع آگاه در آن مقطع زمانی گفته بود: فرایند رسیدگی به پفراینده حاجتی ادامه دارد و حضور در جلسات شورای شهر شیراز دال بر برائت وی از اتهام نیست.

این گونه بود که وی بار دیگر 12 خردادماه 98 برای اجرای حکم یکسال حبس، راهی زندان شد.

بیستم شهریورماه گذشته بود که محمدتقی تذروی عضو علی البدل شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی این شورا سوگند خورد و به عنوان جانشین مهدی حاجتی عضو غائب شورا، فعالیت خود را شروع کرد.

حاجتی سوم بهمن ماه 98 بعد از تحمل حدود هشت ماه حبس از زندان آزاد شد اما دیگر در شورای شهر شیراز حاضر نشد.

دادگستری استان فارس در آن موقع ضمن تأیید آزادی حاجتی اظهار داشت: این اقدام پیرو درخواست اعاده دادرسی از سوی محکوم علیه و تجویز اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مهدی حاجتی به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهدی حاجتی به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید