معرفی جاهای محبوب برای کوله گردی در ایران

به گزارش وبلاگ به آبادی، بک پکرها وسایل خود را در این کوله جمع نموده و سفر خود را شروع می­ نمایند. سفر با کم ترین هزینه ممکن به هر نقطه ای که دل شان می خواهد. این نوع سفرها معمولا برای علاقه­ مندان به طبیعت­ گردی است. این مطلب برای کسانی است که کوله گردی در ایران را دوست دارند. اگر اهل ماجراجویی باشید می­ توانید برای سفری مقرون به صرفه برنامه ریزی کنید تا با هزینه ­ی فوق العاده کم، سفری پر ماجرا را با برداشتن کوله خود شروع نموده و برای مدتی نامعلوم به گشت و گذار بپردازید. در این مطلب خبرنگاران درمورد 10 جای مجبوب کوله گردی در ایران مطلبی آماده نموده ایم تا در صورتی که قصد بک پکری دارید با نقاط مختلف ایران که برای این سبک سفرها مناسب است، دقیق تر آشنا شوید.

معرفی جاهای محبوب برای کوله گردی در ایران

یک گشت وگذار منحصر به فرد با کوله گردی در ایران

backpacker روش خلاقانه سفر در ایران

ایران مملو از طبیعت های زیبا، فرهنگ های متنوع و تاریخ غنی است که سفر کوله ­پشتی ­گردی در آن می­ تواند به یکی از لذت­ بخش ترین تجربه­ ها تبدیل گردد. ما در این مطلب نقاطی از ایران که برای این نوع سفرها مناسب است را معرفی کردیم. مکان هایی که نه تنها مسافران می توانند در آن جا همدیگر را دیدار نمایند بلکه تجربه تنوع فرهتگی و جغرافیایی ایران و مردم آن منطقه ها را هم می­ توانند به طور کامل درک و تجربه نمایند.

قشم و جزیره هرمز یکی از گزینه های محبوب

نمایی از دره تندیس های قشم که برای سفر کوله گردی در ایران بسیار مناسب است

در ابتدایِ معرفی جزیره هرمز باید به این نکته اشاره نمود که از جالب ترین و اصلی­ ترین نکات این جزیره کوچک با چشم مقدارای زیبا و رویایی اش، خاک قرمز رنگ خوراکی آن است. بیش از 50 نوع سنگ را در این جزیره می­ توانید پیدا کنید که نمونه­ دیگری از آن در دنیا وجود ندارد. طبیعت بسیار زیبا و بکر جزیره هرمز از ویژگی های مهم آن است. این جزیره خوش آب و رنگ زمستان­ هایی معتدل دارد. در سواحل آن امکان انواع تفریحات آبی برای مسافران فراهم است.

شاید بیشتر گردشگرانی که به این جزیره سفر می ­نمایند تنها خاک قرمز رنگ آن را بشناسند، اما طبیعت چشم نواز این جزیره برای هر مسافری فوق­ العاده لذت بخش و از یادنرفتنی است. می توانید کوله تان را بر دوش بگیرید و از قشم گردی لذت ببرید. مسافرانی که اهل طبیعت هستند و ترجیح شان برای سفر، طبیعت گردی با یک کوله پشتی است در این جزیره این امکان برای شان وجود دارد که پیاده یا با دوچرخه دورتادور آن را بگردند. از مهم ترین جاذبه ­های این جزیره که البته پیشنهاد می­ گردد با راهنمایان محلی به این مکان ­ها بروید، دره سکوت، غار مراقبه، غار رنگارنگ، کوه یخی، دره تندیس ­ها، دره رنگین­ کمان، ساحل فرش، ساحل سرخ، ساحل محیط زیست و قلعه پرتغالی ­ها است.

نمایی از دره های پیچ در پیچ قشم که باید تجربه کنید

در بین بازدیدهای خود، از موزه نادعلیان هم تماشا کنید. البته برای کسانی که با سبک کوله گردی در ایران سفر می ­نمایند، شاید زمان و امکان بازدید از تمام مکان­ های این جزیره وجود نداشته باشد. یک الی 2 مکان را از بین تمام گزینه ها انتخاب نموده و نهایت استفاده و لذت را از سفر خود در این جزیره ببرید.

خوزستان ، کوله گردی در ایران با طعم گرما

خوزستان یکی از جاهای محبوب برای کوله کردی در ایران است

سفر به خوزستان ممکن است برای مسافرانی که اهل گردش و سفر هستند در اولویت نباشد، اما مطمئن باشید که هرگز از سفر به این شهر به علت زیبایی های منحصر به فردش پشیمان نخواهید شد. توجه داشته باشید زمان سفر خود را در فصل هایی بگذارید که از دمای بسیار بالای این منطقه در امان باشید. نوروز از برترین زمان ها برای سفر به خوزستان است. اگر ریزگردها نباشند فصل زمستان دلچسبی را می توانید در خوزستان تجربه کنید.

راه های سفر کم هزینه به خوزستان

برای سفر کم هزینه به خوزستان راه های زیادی وجود دارد که قطار تهران اهواز و بعلاوه تهران خرمشهر یکی از آن گزینه هاست که ظرف 18ساعت شما را به این شهر می رساند. از مرکز اهواز هم می توانید با اتوبوس و تاکسی به شهرهای مختلف این استان بروید. یکی از این شهرها آبادان است که فاصله نزدیک آبادان به خرمشهر موجب می گردد که بتوانید به طور همزمان از این 2 مقصد گردشگری تماشا کنید و اگر هم قصد تالاب گردی دارید به تالاب شادگان بروید. کوله تان را بر دوش بگیرید، و خوزستان را حسابی بچرخید و از شگفتی های این استان لذت ببرید.

یکی از مهم ترین ویژگی ها در این خطه خونگرم بودن مردمان آن است. مردم خونگرم و باصفای استان خوزستان در ایام نوروز پذیرای مهمانان نوروزی هستند. اگر خوش شانس باشید می توانید در سفر خود به خوزستان با مراسم عروسی اعراب خوزستان هم آشنا شوید. معروف ترین شهرهای تماشای در استان خوزستان شوشتر، دزفول، آبادان، خرمشهر و اهواز است.

شکم گردی در خوزستان

فلافل یکی از انتخاب های جانانه برای گوله گردی در خوزستان است

در خصوص شکم گردی در خوزستان می توان گفت که اوقات بسیار خوشی را برای این اتفاق لذیذ در این استان خواهید داشت. کم تر کسی را در اطراف خود می شناسیم که به خوزستان سفر نموده باشد و به لشکرآباد که استریت فود این استان است سر نزده باشد. منطقه ای بسیار شلوغ که مملو از دکه ها و مغازه های فلافلی سلف سرویس است. قیمت خوب و مناسب غذاها در این خیابان می تواند یکی از گزینه های مناسب برای یک کوله گرد در این استان باشد. اما یادتان نرود که مراقب مسائل بهداشتی هم باشید.

روستای تفریحی زراس بهشت تماشای جنوب در استان خوزستان می تواند یکی از هیجان انگیزترین مقصدهای گردشگری برای کوله گردان در این استان باشد. برای کوله گردان طبیعت گردی که عاشق آبشار و طبیعت بکر هستند، آبشار شیوند هم در نزدیکی زراس یکی دیگر از نقاط بسیار دلچسب و تماشای است. زراس در 250 کیلومتری شهر اهواز قرار گرفته است و برای بازدید از این منطقه فوق العاده زیبا باید با اتوبوس و خودرو به آن جا بروید.

در بخش بازار شهر اهواز می توانید به بازار عبدالحمید سری بزنید که در زمان قاجار ساخته شده است. 2 بنای مهم در این بازار کاروانسرای خزعل و خانه دادرس است. یکی از تماشای های شهر اهواز پلی است که در سال 1930 بر روی رودخانه کارون ساخته شده است؛ نخستین پل معلق خاورمیانه که پس از سال ها هنوز پابرجا مانده است. اگر اهل گردش شبانه هستید به طور حتم به این پل سر بزنید که در شب به زیبایی خودنمایی می نماید.

بازدید از جاهای تاریخی خوزستان

پل معلق خوزستان که معروفیت دنیای دارد

کوله گردی که به استان خوزستان سفر می نماید ضروری است بازدید از تاریخی ترین منطقه ها این استان را در برنامه خود قرار دهد. یکی از این منطقه ها تاریخی شوشتر است که سازه های آبی آن در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است. از بناهای تاریخی این شهر کاروانسرای افضل و قندی است که به دوره قاجار تعلق داشته و مجذوب کنندهیت های فراوانی برای گردشگران دارد. سازه های آبی شوشتر معروفیت دنیای دارد و به همین علت اولین مقصد گردشگری در این شهر تاریخی است؛ مجموعه ای از آسیاب ها، آبشارها، کانال های بزرگ راهنمایی آب، پل ها، بندها و آسیاب هاست که باهم کار می نمایند.

تماشای قدیمی ترین پل دنیا

سازه های آبی شوشتر که همچون پل بند شادروان یکی از شاهکارهای معماری به شمار میرود

قدیمی ترین پل دنیا پل بند شادروان یا قیصر در شوشتر قرار گرفته است که 44 دهانه داشت و اکنون 37دهانه آن وجود دارد. پل بند لشکر هم یکی از دروازه های شوشتر بود که در کنار پل بند شادروان قرار گرفته است. کوله گردی در ایران و خوزستان بدون سفر به آرامگاه دانیال نبی و زیگورات چغازنبیل و ایوان کرخه کامل نیست. خاطرات خوبی از سفر به خوزستان برای تان رقم خواهد خورد.

کوله گردی در یزد ، شهر کاهگل و بادگیر

بک پکرها و کوله گردها عاشق یزد می شوند

شهر یزد یکی از خاص ترین شهرهای ایران است که رنگ و جریان زندگی در آن فضای مثبتی به شهر داده است. شهری بیایانی با رنگ کاهگل که زمین را آراسته است. این شهر با انرژی مثبت و حضور مردم محلی خونگرم آن و بعلاوه غذاهای محلی و آثار تاریخی بی نظیرش، یک گردشگری کامل است. بافت قدیمی و کوچه پس کوچه های تنگ این شهر به خصوص در محله فهادان از مجذوب کننده ترین و جالب ترین نقاط این شهر است. هتل راه ابریشم محل اقامت بیش تر گردشگرانی است که با کوله پشتی به این شهر سفر می نمایند. با کمی گشت و گذار گزینه های ارزان تری را نیز در این شهر برای اقامت خود می توانید پیدا کنید. یادتان باشد که در یزد باید سبک سفر کرد. پس کوله تان را سنگین نکنید!

محله فهادان یزد

نکته ای که در این شهر با شهرهای دیگر در سفر کوله گردی فرق دارد این است که به آسانی شهرهای دیگر، نمی توانید میزبانان محلی برای خود پیدا کنید. در مجموع باید بگوییم که یزد یکی از برترین نقاط ایران برای زدن به دِلِ کویر است.

پالنگان ، یک تجربه ی خاص از کردستان

کردستان دیار کوه های بلند و آسمان آبی

سفر کوله گردی در ایران بدون گذراندن چند روز در تپه های متعدد و روستاهای زیبا همراه با مهمان نوازی مردم خونگرم کردستان کامل نیست. یکی از این روستاهای فوق العاده زیبای کردستان، روستای تپه ای پالنگان است که برای یک مسافر کوله گرد کوه نوردی و چادرزدن در این روستا ارزشمند خواهد بود. این روستای زیبا در غرب کامیاران در دره ی تنگی ور استان کردستان قرار گرفته که یکی از آن گزینه های فوق العاده برای علاقه مندان به طبیعت است؛ کوله گردانی که از طبیعت بکر و دست نخورده نهایت لذت را می برند. روستای پالنگان در شیب بسیار تندی قرار گرفته است و به همین دلیل مهم ترین جاذبه معماری این روستا بافت خانه های آن است که به صورت پلکانی روی هم قرار گرفته اند.

در پالنگان از دنیای مدرن فاصله بگیرید

روستای پلنگان سرزمینی از عجایب و زیبایی ها

اگر در این روستای بسیار مجذوب کننده و زیبا چند روزی را سپری کنید، از دنیای مدرن فاصله می گیرید و دل تان می خواهد تا همواره در این منطقه ها سکونت داشته باشید. رودخانه خروشان تنگی ور هم در روستای پالنگان به زیبایی از وسط آن می گذرد که موجب آبادانی روستا شده است. یکی از جاهای تماشای پالنگان که برای بسیاری از مسافران کوله گرد می تواند مجذوب کننده و تماشای باشد ونه سانه در 500متری شمال غربی روستای پالنگان است که در جهت رودخانه سیروان قرار گرفته است. این جای تماشای، با چشمه ها و آبشارهای متعدد، برای طبیعت گردان کوله گرد منطقه زیبایی در طول سفرشان است.

مرنجاب ، تپه های محبوب کلیشه ای

کوله گردی را باید در منرجاب تجربه کرد

کویر مرنجاب تصویر یک کویر کلیشه ای با تپه های شنی است، اما دقیقا همین تپه ها هستند که نقطه مورد علاقه گردشگردان و کوله گردان خارجی و داخلی است. اگر اهل ماجراجویی هستید می توانید با روشن کردن یک آتش و چادر زدن، ستاره های آسمان را در کویر مرنجاب از فاصله بسیار نزدیک ببینید. برای اقامت در کویر مرنجاب می توانید در کاروانسراهای قرن 17 هم سکونت داشته باشید. برای آن که تور هیجان انگیزی به کویر مرنجاب داشته باشید در برنامه سفر کوله گردی در ایران ، بازدید از دریاچه نمکی و شهر تاریخی کاشان را هم داشته باشید.

شیراز ، همنشینی با رنگین کمان های مسجد نصیرالملک

شیراز شهر پر خاطره های ناب زندگی

شهر شیراز با قدمتی بیش از 2 هزار سال قلب فرهنگ و ادبیات ایرانی بوده است؛ شهر شاعران پرافتخار ایرانی، حافظ و سعدی که مقبره های آنان هم از مقاصد مهم گردشگری در شهر شیراز است. برای شناخت خود شهر شیراز باید پیاده در آن شهرگردی کرد تا حال و هوای بی نظیر شهر را دقیق تر و کامل تر احساس کنید. شیراز آثار تاریخی بی نظیری مثل تخت جمشید، پاسارگارد و … را دارد.

اوروسی های بی نظیر مسجد نصیرالملک

مسجد نصیر الملک

یکی از بی نظیرترین بناهای این شهر که در دنیا هم معروف است مسجد نصیرالملک است. مسجدی که پر از اوروسی های درخشان است و اگر خورشید در زاویه مناسبی به این پنجره ها بتابد تمامی این بنا از رنگین کمان های چند رنگ پُر می گردد. رنگین کمان هایی که بر روی کف و دیوارها می رقصند.

اگر از مهمان دیگران شدن و چادرزدن در سفر کوله گردی در ایران خسته شده اید، برای اقامت در این شهر می توانید به هتل پردیس در نزدیکی ایستگاه اتوبوس کاراندیش که اتاق های خوبی دارد بروید. اقامت در این مکان هزینه مناسبی برای تان برمی دارد.

تبریز ، شهر تاریخ و فرهنگ

تبریز را طور دیگری کشف کنید

شهر بی نظیر و فوق العاده تبریز با یک بازار پیچ درپیچ فوق العاده و فرش های درجه یک که تعدادشان گاهی از تعداد مردم هم بیش تر است، جای خیلی خوبی برای کوله گردی در ایران است. این شهر فصل زمستان خیلی سرد و تابستان گرمی دارد. یکی از جادبه های گردشگری تاثیرگذار این شهر مسجد آبی است. به طور کلی جاذبه های توریستی شهر تبریز مثل ایل گُلی، خانه مشروطه و بازار سنتی و خانه قاجار ارزش یک بار تماشا را دارد. اگر زمان و پول شما در برنامه ریزی سفرتان با کوله به مقدار کافی بود، سرزدن به این جاهای تماشای را از قلم نیاندازید.

کندوان را از قلم نیاندازید

کندوان تجربه یک شب ناب و به یادماندنی

یکی از مکان های زیبا در تبریز که حتما باید در سفر کوله گردی در ایران باشد، روستای شگفت انگیز کندوان است. سفر به دل کوه سهند و سپری کردن چند روز در سکوت و آرامش و زندگی در دل طبیعت آرام و البته سخت سنگ برای کسانی که چند روزی را می خواهند به دور از زندگی شهری سپری نمایند یک اتفاق شگفت انگیز است. در این روستای بی نظیر هنوز زندگی در خانه های صخره ای جریان دارد و در نوع خود در دنیا بی نظیر است. اگر با اتوبوس بخواهید سفر ارزان ای به تبریز داشته باشید وبلاگ به آبادی به شما یاری می نماید تا بلیط های اتوبوس را تهیه کنید و هزینه سفر خود را کم تر کنید. فاصله تبریز از تهران 7 ساعت است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "معرفی جاهای محبوب برای کوله گردی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاهای محبوب برای کوله گردی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید