آشنایی کوتاه با ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر

به گزارش وبلاگ به آبادی، این روزها با اینکه یافتن سفری ارزان با هزینه زیر هزار دلار کار دشواری به نظر می رسد، اما هنوز غیرممکن نیست. بسیاری از مقاصد وجود داشته که با بودجه کم همخوانی داشته باشند. در اینجا ما لیستی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت را آورده ایم. پس، با ما در مقاله سفر به ارزان ترین کشورهای جهان همراه شوید تا شما را با ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر آشنا کنیم.

آشنایی کوتاه با ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر

پاریس

در زمان اوج سفر، قیمت بلیط های دوطرفه پروازهای زمستانی از سانفرانسیسکو یا نیویورک به پاریس کمتر از 350 دلار هست. جهت صرفه جویی در هزینه اقامت می توانید در اتاقی در هاستل یا خوابگاه با قیمتی در حدود 20 دلار برای هر نفر بمانید یا از سایت های میزبان یاب مانند Airbnb اتاقی در منزل یکی از بومی های منطقه با همان قیمت رزرو کنید. بیشتر خوابگاه و هاستل ها اتاق خصوصی ندارند بنابراین، شما فقط هزینه تخت را پرداخت می کنید. همچنین، اگر عضو برخی از سایت های میزبان یاب مانند HomeExchange باشید، می توانید با کل خانواده به پاریس سفر کنید. اقامتگاه شما فقط 150 دلار هزینه خواهد داشت، آن هم هزینه عضویت سالانه در سایت است! وقت غذا خوردن، یک نان فرانسوی، یک تکه پنیر بری، کالباس گوشت و یک نوشیدنی محلی ارزان و خوشمزه بخرید و سپس جایی در یکی از پارک های عمومی پاریس بیابید، زیراندازتان را پهن کنید و از یک پیک نیک به یاد ماندنی لذت ببرید. دستفروش های خیابانی و بازارهای آزاد نیز غذاهایی ارزان و خوشمزه می فروشند. برای رفتن به اطراف شهر، مترو مقرون به صرفه است. خوشبختانه، این مورد از ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر از نظر داشتن جاذبه های رایگان و بیست و چهار ساعته غنی است. می توانید از مکان هایی مثل باغ لوکزامبورگ، باغ تویلری و موزه عطر فراگونار بازدید کنید. ورودی موزه لوور تنها 15 یورو است.

ژاپن

ژاپن معمولا در اولویت لیست ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار نمی گیرد، اما می توانید از ساحل غربی ایالت متحده سفرهای دوطرفه ای با هزینه کمتر از 500 دلار را پیدا کنید. اگر با اقامت در هتل های کپسولی (اتاق های کوچک با حمام و سرویس بهداشتی مشترک) مسئله ای ندارید، می توانید با پرداخت 50 دلار برای هر شب در این هتل ها بمانید. اگر بتوانید کمی کارهای یدی مثل تمیز کردن یا باغبانی را انجام دهید، برخی از هاستل ها به شما جای خواب رایگان می دهند. اگر طرفدار سوشی یا رامن باشید، در ژاپن به آسانی می توانید غذای ارزان پیدا کنید. فروشگاه هایی در ژاپن وجود داشته که پرداخت 100 ین می توانید وعده غذایی خود را بخرید. گشت و گذار در ژاپن کمی گران است. از تاکسی و قطارهای سریع السیر استفاده نکنید، مگر اینکه صرفه جویی در زمان برایتان از صرفه جویی در هزینه مهمتر باشد. می توانید یک کارت راه آهن با قیمت حدود 275 دلار برای هر هفته بخرید. این کارت به شما امکان دسترسی به برخی از قطارهای سریع السیر کشور را می دهد. با پرداخت کمتر از 20 دلار می توانید یک کارت بخرید و با استفاده از آن می توانید از موزه و معابد بسکمک دیدن کنید.

فنلاند

اگر بدنبال تعطیلاتی آرام هستید به فنلاند سفر کنید؛ کشوری که یکی از شعارهایش لطفا سکوت کنید! است. پروازهای نیویورک به هلسینکی در اواسط سپتامبر حدود 320 دلار بود. سپتامبر زمان خوبی برای سفر به فنلاند است البته، اگر سرما شما را آزار نمی دهد. همچنین، خوب است براساس مقاله سفر به ارزان ترین کشورهای جهان بدانید که تمامی قیمت ها در ژانویه ارزان تر هستند. فنلاند به علت داشتن جاذبه های طبیعی مشهور است، بنابراین اگر به طبیعتگردی علاقه دارید، اردوگاه های زیادی را در سرتاسر کشور پیدا خواهید کرد که اقامتگاهی را با قیمت کمتر از سی دلار برای هر شب در اختیارتان می گذارند. در غیر این صورت، از هاستل یا خانه های اجاره ای استفاده کنید و برای هر شب کمتر از بیست دلار بپردازید. با پرداخت 80 دلار، یک کارت هلسینکی سه روزه خریداری کنید. این کارت تمام هزینه های حمل و نقل عمومی، هزینه ورودی به جاذبه های محبوب و تورهای دیدنی با اتوبوس و قایق را پوشش می دهد. بوفه ها یک روش عالی برای بدست آوردن غذای زیاد بدون پرداخت هزینه زیاد در فنلاند هستند. با پرداخت حدود 15 دلار هر اندازه که می توانید غذا بخورید.

پرتغال

پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت است. هتل و رستوران های لیسبون به مراتب ارزانتر از سایر شهرهای اروپایی هستند. می توانید هزینه های خود را با اقامت در هاستل یا مسافرخانه خانوادگی که پنسائو نامیده می شود، بیشتر کاهش دهید. کسانی که به دنبال حفظ هزینه های سفر خود زیر هزار دلار هستند، باید براساس مقاله سفر به ارزان ترین کشورهای جهان بدانند که بهترین زمان برای بازدید از پرتغال زمانی غیر از فصل تابستان است. اگرچه هوا در بهار و پاییز نیز خوب بوده، اما در طول تابستان پرتغال کمی شلوغ است. ژانویه ارزان ترین زمان پرواز به لیسبون بشمار می آید، هرچند در ماه سپتامبر نیز می توانید با حدود 325 دلار بلیط دوطرفه سفر را بخرید. پرتغال جاذبه های ارزشمند و زیادی دارد از جمله کلیساها. بسکمک از موزه های این کشور روزهای یکشنبه و گاهی دیگر روزها رایگان هستند. قبل از سفر چک کنید تا از این روزها باخبر شوید. این کشور 17 سایت ثبت شده در میراث جهانی داشته که با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه می توانید از این سایت ها بازدید کنید. سیستم حمل و نقل عمومی پرتغال از جمله اتوبوس و قطار کارآمد بوده و قیمتی عادلانه دارد. همچنین، می توانید پیاده یا با دوچرخه های کرایه ای به گشت و گذار بپردازید.

پوئرتو مورلوس

اگر بدنبال یکی از ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر هستید، پوئرتو مورلوس با سواحل عالی و غذای ارزان در انتظار شماست. هزینه اقامتگاه ولاس کندوس در این شهر از هر شب 60 دلار برای دو نفر شروع می شود. همچنین، می توانید با پرداخت 43 دلار برای هر شب در پوسادا آمور بمانید. در این صورت نزدیک یکی از بهترین مکان های غواصی جهان خوهید بود. از قلم نیاندازید تجهیزات غواصی خود را به همراه داشته باشید. در غیر این صورت، باید با پرداخت 8 دلار تجهیزات را اجاره کرده و به دیدن مناظر خیره کننده زیر آب بروید. در طول مدت سفر در این شهر، از خیر غذا خوردن در رستوران های توریستی بگذرید، در عوض، به مناطقی از شهر بروید که افراد محلی در آن غذا می خورند و از وعده های کامل غذایی با کمتر از ده دلار لذت ببرید.

لس آنجلس

لس آنجلس می تواند یکی از ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر باشد. شهر فرشتگان فهرستی از صد فعالیت رایگان را ارائه می دهد که شامل تجربیات فرهنگی غنی مانند مرکز گتی (بنیاد و موزه هنر)، مرکز علوم کالیفرنیا و رصدخانه گریفیت هست. به سادگی می توانید با کمتر از 270 دلار، بلیط دوطرفه از نیویورک به لوس آنجلس را رزرو کنید. اگر غذاهای ارزان و فعالیت های رایگان را در نظر داشته باشید، می توانید سفر مقرون به صرفه ای را با کمتر از هزار دلار تجربه کنید.

ویرجینیای غربی

شاید هرگز به سفر به ویرجینیا فکر نکرده باشید، اما اگر برنامه سفر مقرون به صرفه ای را در ذهن دارید و از طرفداران موج سواری در رودخانه هستید، با کمتر از هزار دلار به ویرجینیای غربی سفر کنید. یک مرکز اقامتی تفریحی به نام ماجراجویی در دره (Adventures on the Gorge) به شما این فرصت را می دهد تا از تعطیلات همه جانبه زیر هزار دلار لذت ببرید. با کمتر از 600 دلار دو شب در یک کابین اقامت داشته باشید و علاوه بر آن از امکانات دیگر نیز مثل غذاهای رایگان، ماجراجویی ها، زیپ لاین و موج سواری بر رودخانه وحشی جنوبی استفاده کنید. در اوایل ژوئن، شرکت هواپیمایی آمریکا بلیط هایش را با قیمت حدود 340 دلار از واشنگتن دالس به چارلستون می فروشد. جهت کوهستانی که بخش عمده جهت را شامل می شود، گزینه خوبی برای تجربه یک سفر جاده ای مقرون بصرفه مخصوصا در پاییز که درختان رنگ های فوق العاده ای به خود می گیرند، است. در امتداد جهت، رستورانی ساحلی به نام تریکی فیش (Tricky Fish) غذاهای دریایی خوشمزه و ارزانی را با قیمت کمتر از 15 دلار ارائه می دهد.

هاوایی

وقتی به سفر مقرون به صرفه با هزینه کمتر از هزار دلار فکر می کنید، احتمالا هاوایی به ذهنتان خطور نمی کند. اما جالب است بدانید که یک بلیط دو طرفه سفر از لس آنجلس به هونولو یا کاهولویی کمتر از 350 دلار است. شروع قیمت های هتل های بلند مرتبه با دید به اقیانوس آرام از 109 دلار هست. اگر علاقمند به اقامت در دره جزیره هستید، هتل استون با شروع قیمت 170 دلار پیشنهاد ما بوده که با امکانات اضافه مانند ساحل شنا، استخر، زمین تنیس و اتاق های میهمان با آشپزخانه و ماشین لباسشویی به شما در ارزان سفر کردن کمک می کنند.

فعالیت های داوطلبانه

سفر فقط برای بهره بردن شما به عنوان مسافر نیست. در حالت ایده آل مکان هایی که در آن قدم می گذارید را باید نه تنها بدتر، بلکه کمی بهتر از قبل رها کرده و به کامپانی بین المللی داوطلبان (International Volunteer HQ) بپیوندید. این سازمان تا به امروز به بیش از صدهزار مسافر کمک کرده است. اگر در حال برنامه ریزی برای سفری ارزان با قیمت کمتر از هزار دلار هستید، حتما به سفرهای این سایت سری بزنید. با پرداخت هزینه 299 دلاری ثبت نام می توانید در سفر به ارزان ترین کشورهای جهان که از 180 دلار برای یک هفته شروع شده، شرکت کنید. مثلا، می توانید با پرداخت حدود 480 دلار در برنامه یک هفته ای پرو شرکت کنید، در حالیکه یک برنامه مشابه در فیلیپین حدود 560 دلار هزینه خواهد داشت. توجه داشته باشید که هزینه پرداختی شامل اقامت، غذا و بلیط هواپیما است. شما در ازای سفر ارزان، فعالیتی داوطلبانه در آن کشور انجام می دهید که ممکن است شامل آموزش کودک، مراقبت از کودک، مراقبت از حیوانات یا انجام کارهای ساختمانی باشد. شرکت کنندگان این برنامه ها در اوقات فراغت و آخر هفته ها می توانند به گشت و گذار و کشف جاذبه های کشور مقصد بپردازند.

منبع: همگردی

به "آشنایی کوتاه با ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کوتاه با ارزان ترین مقاصد جهان برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید