معرفی تعدادی از زیباترین هتل های گل آرایی شده در دنیا

به گزارش وبلاگ به آبادی، اگر از علاقمندان به گل ها هستید و به سفر رفته اید، بهتر است بدانید لازم نیست حتما به میان طبیعت بروید تا از زیبایی های آن و تماشای گل های رنگارنگ لذت ببرید. تنها کافیست در یکی از زیباترین هتل های گل آرایی شده در جهان اتاق رزرو کنید. این هتل ها که گل آرایی آنها در جهان زبانزد همگان بوده، از مومبای تا منهن تا موناکو، از زیباترین هتل های جهان بشمار می آیند و پیشنهاد می کنیم در خصوص آنها بیشتر بدانید.

معرفی تعدادی از زیباترین هتل های گل آرایی شده در دنیا

هتل چهار فصل جورج وی Four Seasons Hotel George V در پاریس

جف لیتام Jeff Leatham یک متخصص گل و گیاه مشهور هست که برای نزدیک به 16 سال در هتل چهار فصل جورج وی Four Seasons Hotel George V به فعالیت مشغول بوده است؛ او با بودجه یک میلیون دلاری که در اختیارش گذاشته شد، به طور دائم در حال خلق آثار هنری با گل ها است. او علاوه بر نمایش های بسیار گرانقیمت از گل ها که در هتل برپا می نماید، فهرست بلند بالایی از مشتری های مشهور دارد؛ از خانواده کارداشیان تا اوپرا وینفری که به آنها خدمات گل آرائی ارائه می دهد. با وجود برنامه کاری بسیار فشرده ای که دارد، میهمانان خوش شانس هتل می توانند در یک وورک شاپ دو ساعته گل آرایی با عنوان تجربه جف لیتام Jeff Leatham Experience شرکت کنند و دسته گل دلخواه خود را طراحی کنند. کسانی که میهمان هتل نیستند نیز می توانند با پرداخت 200 یورو بخشی از این وروک شاپ باشند. در حال حاضر، جف لیتام Jeff Leatham بخشی از زمان کاری خود را در هتل چهار فصل لس آنجلس Four Seasons Hotel Los Angeles در بورلی هیلز می گذراند و در آنجا بیشتر روی طراحی های کالیفرنیایی تمرکز دارد. همچنین فروشگاه گل مخصوص به خودش را در این هتل دارد. اما در همان حال که بیشتر اوقات خود را در لس آنجلس می گذراند، این بدان معنی نیست که با شغلش در هتل چهار فصل جورج وی Four Seasons Hotel George V در فرانسه خداحافظی نموده است. او پنج روز در ماه به این مورد از زیباترین هتل های دنیا باز می گردد و بر گل آرایی هتل نظارت دارد؛ بنابراین میهمانان این هتل می توانند همچنان از دیدن گل آرایی فوق العاده هتل شگفت زده شوند.

هتل کیتانو Kitano Hotel در نیویورک

از آنجایی که هتل کیتانو Kitano Hotel هتلی عالی متعلق به یک فرد ژاپنی است، هیچ تعجبی ندارد که یک نیویورکی متخصص ایکه بانا Ikebana (هنر گل آرایی به سبک ژاپنی) را برای نظارت بر گل آرایی هتل استخدام نموده باشد. در هنر گل آرایی سنتی ژاپنی، ایکه بانا Ikebana سادگی و تعادل بیشترین اهمیت را دارند. در ایکه بانا Ikebana گل های زنده را می برند و با رعایت قواعد خاصی به نحو ویژه ای در گلدان قرار می دهند و اثری هنری خلق می کنند که چند روزی بیشتر دوام ندارد. متخصص این مورد از زیباترین هتل های گل آرایی شده در دنیا نوریتاکا نودا Noritaka Noda نام دارد که این هنر را در ژاپن و آمریکا فرا گرفته و از سال 2014 در حال اجرا تزئینات گل آرایی هتل به صورت هفتگی بوده است. اگر بتوانید زمان بازدید خود از هتل را ماه مارس (اولین ماه بهار) اختصاص دهید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بتوانید در نمایشگاه سالانه این مرد شرکت کنید و به ستایش آثارش بپردازید. بویژه که شکوفه های گیلاس ژاپنی نیز بین آثار او به چشم می خورند. متاسفانه، هتل کیتانو Kitano Hotel هیچگونه کلاس یا وورک شاپ خاصی برای یادگیری ایکه بانا Ikebana ارائه نمی دهد، اما کلاس های خصوصی با این متخصص گل آرایی ترتیب داده که می توانید برای آنان ثبت نام نمایید.

هتل پولیتزر Pulitzer در آمستردام

وقتی صحبت از کشور هلند به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می نماید، گل های لاله است. بدون شک با مراجعه به بسیاری از هتل های هلندی در فصل بهار، با این گل ملی روبرو خواهید شد؛ اما در باغ های داخلی و وسیع هتل پولیتزر Pulitzer، دو هزار لاله قرار دارند که توسط طراح طبیعت موزه ملی آمستردام یا موزه رایکس Rijksmuseum واقع در آمستردام طراحی شده اند. دکوراسیون داخلی هتل نیز مملو از لاله های رنگارنگ است که با دکور آن هماهنگ شده اند. اگر در فصل لاله ها نتوانستید به این شهر سفر و در این هتل اقامت کنید، اصلا نگران بناشید؛ چرا که نمایش های خارق العاده گل در این مورد از زیباترین هتل های دنیا به طور هفتگی برپا می شوند و اغلب براساس فصلی که در آن بسر می بریم، طراحی می گردند. از همه بهتر اینکه در لابی هتل پولیتزر Pulitzer، یک فروشگاه گل قرار گرفته است که به شما این امکان را می دهد اتاق خود را با گلهای مورد نظرتان تزئین نمایید.

هتل بلاژیو Bellagio در لاس وگاس

در لاس وگاس هیچ چیزی نمی بینید که در چشم نباشد و هتل بلاژیو Bellagio هم از این قاعده مستثنا نیست. این هتل صندلی باغ گیاه شناسی و گلخانه 1300 متر مربعی بوده که هر فصل تحت انجام تغییرات عظیمی قرار می گیرد. این نمایشگاه های گردان در هر زمان از سال که بازدید از آنها بروید، شما را شگفت زده می کنند. این نمایشگاه ها در سال های گذشته، تم ها و موضوعات مختلف داشته اند از جمله بهار ژاپنی، سال نوی چینی، بهشت زیر آب، فصل ها و همینطور تعطیلات مهم و در نهایت، چون هتل بلاژیو Bellagio در لاس وگاس واقع شده، این نمایشگاه های فوق العاده گل آرایی رایگان و به روی عموم باز هستند.

هتل کلاریج Claridge در لندن

برند مشهور دنیای مک کویین در لندن، دارای خدمات خارق العاده ای به مشتریانش است که به سختی می توان با آن رقابت کرد. این شرکت خدمات گل آرایی خود را به هر نقطه ای که درخواست باشد می فرستد. بنابراین اصلا تعجبی ندارد که بدانیم هتل مشهور کلاریج Claridge از سال 2011 در حال استفاده از خدمات این برند بوده و هر هفته منظره فوق العاده اینستاگرام پسندی از گل آرایی باشکوه را به نمایش می گذارد. اگر می خواهید جز اولین نفراتی باشید که گل آرایی هر هفته را می بینید، بهتر است بدانید تیم گل آرایی در ساعات اولیه صبح آدینه، طراحی جدید را جایگزین طراحی قبلی می کنند. آثار خلق شده توسط این تیم فوق العاده خیره کننده هستند و در روزهای تعطیل و رخدادهای ویژه، خارق العاده تر می شوند. آنها حتی یکبار برای گل آرایی ویژه بازی های تنیس ویمبلدون Wimbledon از موضوع تنیس استفاده نموده اند. یک فروشگاه مک کویین نیز در این مورد از زیباترین هتل های دنیا وجود دارد که شما می توانید در کلاس یک روزه گل آرایی آن شرکت کنید.

قصر تاج محل Taj Mahal Palace

قصر تاج محل Taj Mahal Palace با آرامگاه تاج محل در آگرا متفاوت است؛ این هتل زیبا در شهر مومبای هندوستان قرار گرفته و یک هتل پنج ستاره با گل آرایی فوق العاده به شمار می رود. یک تیم گل آرایی حاضر در هتل به صورت هر روزه گل آرایی آن را انجام می دهند و هر هفته نمایش های گل به راه می اندازند؛ به جز گل های قسمت لابی که معمولا توسط یک گل فروشی خارج از هتل تامین می شوند. این نمایش های گل در همه اتاق ها، رستوران و بخش های دیگر هتل دیده می شوند. اگر به مناسبت خاصی مانند ماه عسل، سالگرد ازدواج یا هر مناسبت دیگری به این هتل بروید، تمامی اتاقتان گل باران خواهد شد و چیدمان گل به شکل قلب را در آن خواهید دید. گل های استفاده شده ترکیبی از موارد صادراتی و محلی هستند و با فصلی که در آن بسر می برید و البته فستیوالی که در آن فصل برگزار شده، هماهنگ می شوند. همچین از تمامی میهمانانی که از اسپای هتل استفاده می کنند، با حلقه های گل استقبال می گردد. نکته آخر اینکه اگر چترهای گل را در ورودی قصر تاج محل Taj Mahal Palace دیدید، مطمئن باشید میهمان بسیار مهمی قرار است همزمان با شما وارد این مورد از زیباترین هتل های گل آرایی شده در دنیا گردد.

هتل دالدر گرند Dolder Grand در زوریخ

در هتل دالدر گرند Dolder Grand در زوریخ که یک هتل فوق العاده شیک و لوکس است و بخاطر آثار هنری باارزش موجود در آن شهرت دارد، هیچ جزئیات مهمی نادیده گرفته نمی گردد، بنابراین کاملا می توان انتظار داشت که این مرکز اقامتی شبیه به قلعه، اتاق های گل آرایی شده ارائه کند و تیمی همواره حاضر به انجام آن را در اختیار داشته باشد. هنرمندان این تیم همواره در حال دست زدن به کارهای خارق العاده هستند و 20 بخش از هتل را هر روز صبح طراحی می کنند. گل آرایی موجود در لابی هتل همواره بی نظیر بوده و نظر میهمانان و رهگذران را به خود جذب می نماید. این ویژگی ها هتل دالدر گرند Dolder Grand را به یک هتل ایده آل برای یک اقامت درجه یک تبدیل می سازند.

مرکز اقامتی گیلورد اوپری لند Gaylord Opryland Resort در نشویل

مرکز اقامتی گیلورد اوپری لند Gaylord Opryland Resort در نشویل بخاطر باغ های گیاه شناسی عظیمی که توسط 20 متخصص باغبانی نگهداری می شوند، شهرت دارد. در این مورد از زیباترین هتل های دنیا می توانید 50 هزار گیاه استوایی، از درختان نخل تا درختان موز را بیابید. البته انواع گیاهان جنوبی مانند گاردنیا و مگنولیا نیز در آن دیده می شوند. در حقیقت، به لطف سیستم کنترل هوا و تنظیم آب و هوای محیط در این مجموعه، بسیاری از گیاهان موجود در دنیا، در طول سال در آن به نمایش در می آیند، بنابراین اگر زمانی میهمان این هتل بودید، برای گشت و گذار در سه باغ مجزای این هتل زمان بگذارید. گلخانه این مجموعه که در سال 1984 افتتاح شده، قدیمی ترین بخش آن است و با 10 هزار گیاه استوایی تزئین شد. در بخش کسکیدز آتریوم Cascades Atrium می توانید بیشترین گیاهان گلدار و یک آبشار زیبا را تماشا کنید. بخش دلتا آتریوم Delta Atrium دارای ویژگی های نیمه استوایی و بعضی نمونه های گیاهی بومی جنوبی است. با قایق سواری در امتداد رودخانه می توانید بسیاری از قسمت های این بخش را ببینید. اگر هم دلتان می خواهد در هر لحظه به باغ ها و گیاهان این مجموعه چشم بدوزید، بهتر است اتاقی رزرو کنید که دارای این منظره باشد.

هتل متروپل Hotel Metropole در مونت کارلو

بیشتر هتل های پنج ستاره دنیا بیشتر کوشش خود را معطوف نمایش های گل آرایی خود، بویژه در قسمت لابی، می کنند. اما هتل متروپل Hotel Metropole تمامی دکور هتل را به این هنر اختصاص داده است. هتل متروپل Hotel Metropole دهه گذشته را صرف بازسازی مجموعه اش نموده تا این ایده های رویایی و پر از تخیلات را در تمام طول سال به نمایش بگذارد. طراح هنری هتل که پرین گویونت یا خانم رز نام دارد، به جای چسباندن گل به بخش های مختلف دکور و انجام گل آرایی سنتی معمول، از مجموعه ای از اشیایی که تجسمات او را به تصویر می کشند، استفاده می نماید؛ به عنوان نمونه، قفس های پرنده پر از گلی که از سقف آویزان شده اند یا کیک عروسی عظیمی که از کف تا سقف ارتفاع دارد و با لایه هایی از گل تزئین شده است. برای مثال، در فصل بهار یک درخت بلند واقعی با شکوفه های گیلاس در لابی قرار داده می گردد. تم های دیگر از جمله تم گریس کلی (بازیگر و ملکه موناکو)، تم شیک و خارق العاده و تم بالای رنگین کمان از موضوعات خاص دیگری بوده که برای طراحی دکوراسیون این مورد از زیباترین هتل های دنیا مورد استفاده قرار گرفته اند.

مرکز اقامتی چهار فصل اوآهو Four Seasons Resort Oahu در هاوایی

هنرمند گل آرا فانگ تاگاوا Fong Tagawa از شرکت فلورال اینسپریشنز Floral Inspirations از پس زمینه ای مربوط به هنرهای عالی و موسیقی می آید؛ همین پس زمینه حساسیت های هنری او و قادر بودن او برای نشان دادن احساسات مختلف در آثار هنریش را در مرکز اقامتی چهار فصل اوآهو Four Seasons Resort Oahu شرح می دهد. او و تیمش معمولا طراحی های فصلی دارند و روی گیاهان متنوع محلی تاکید می کنند. برای مثال، برای طراحی یک طاووس از گل های ارکیده فصلی استفاده می کنند. آنها برخلاف بسیاری دیگر از مراکز موجود در این فهرست، مجبور هستند باد و سایر شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرند، چرا که لابی این مجموعه روباز است. او و تیمش طراحی هایی نیز به مناسبت های مختلف و تعطیلات انجام می دهند؛ برای مثال برای سال خروس، یک گل آرایی بسیار عظیم به شکل یک خروس تهیه دیدند. اگر از آن دسته هستید که دلتان می خواهد مراسم عروسیتان را در مرکز اقامتی چهار فصل اوآهو Four Seasons Resort Oahu برگزار کنید، بهتر است خیالتان از گل آرایی راحت باشد.

برج های سبز نانجینگ Nanjing Green Towers در چین

شگفت زده شدن و تحت تاثیر گل آرایی لابی هتل قرار دریافت را فراموش کنید. وقتی برج های سبز نانجینگ Nanjing Green Towers در سال 2018 افتتاح شدند، هر دوی آنها بینندگان و بازدیدکنندگان خود را شگفت زده کردند. نمای این برج ها که توسط طراح ایتالیایی استفانو بوئری Stefano Boeri طراحی گشت، توسط 1100 درخت و 2500 گونه گیاهی پوشانیده شده و همین باعث شده است این برج ها، بناهایی زنده به نظر بیایند. اما اینها همه نمایش ظاهری نیستند. برج های سبز نانجینگ Nanjing Green Towers به عنوان اولین جنگل های عمودی در دنیا با جذب کردن سالانه 25 تن دی اکسید کربن، نقش بسیار مهمی در تصفیه هوای آلوده منطقه دارند. برج عظیمتر فضایی تجاری تر دارد و یک موزه و مدرسه معماری سبز در آن واقع شده است. در برج کوچکتر یک هتل 247 اتاقه با استخر روی بام وجود دارد که با اقامت در آن می توانید حضور در یکی از جنگل های عمودی دنیا را تجربه کنید.

منبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از زیباترین هتل های گل آرایی شده در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از زیباترین هتل های گل آرایی شده در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید