خودرو

علت عمده آلودگی هوای سال های اخیر چیست؟

سال جاری حدود هزار دستگاه اتوبوس برای کل کشور نوسازی شده که عدد بسیار پایینی است. بعلاوه برای شهر تهران تعداد اتوبوس های نوسازی شده به صد دستگاه هم نرسیده که این در مقایسه با 5 هزار اتوبوس فرسوده ای که شهرداری تهران دارد، رقم بسیار پایینی است.

23 آبان 1401

تهرانی ها از سال 96 تا انتها 1400 فقط 36 روز هوای پاک داشتند

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات مهم کلانشهر تهران است، گفت: شهروندان از سال 96 تا سرانجام سال 1400 تنها 36 روز هوای پاک را تجربه کردند.

6 آبان 1401

ساحل شنی فلوریا کجاست؟

ساحل فلوریا آن قدر برای آتاتورک مجذوب کننده بود که عمارتی در آن ساخت تا مکانی برای گذراندن اوقات فراغتش باشد. امروزه عمارت او به موزه تبدیل شده است. این ساحل هم چنان طرفداران بی شماری دارد و خاطرات فراموش نشدنی ای برای گردشگران می سازد. در ادامه در مورد...

29 شهریور 1401

با دلایل گریه نوزاد و راه های رمزگشایی کردنش آشنا شوید

دلایل گریه نوزاد الزاما نشانه بیماری یا مشکل خاصی نیست. اما آنچه تمام مادران و پدران را نگران می نماید آن است که نمی توانند گریه نوزادشان را تفسیر نمایند. از آنجایی که نوزادان قادر به بیان کلمات برای بیان خواسته یا مشکلشان نیستند، آشنایی با دلایلی که...

17 شهریور 1401

خانوار ها در سال چقدر هزینه می کنند؟

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در سال 1400 میانه هزینه سالانه یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی به ترتیب 93 و 52 میلیون تومان بوده است.

24 مرداد 1401

چه طور برای سفر پول پس انداز کنیم؟ (لازم نیست ثروتمند باشید تا همواره سفر کنید!)

می خواهید برای مدتی دور جهان بگردید و یا تنها در تعطیلات پیش رو به یک سفر کوتاه بروید؟ لازم نیست ثروتمند باشید. اما ضروری است برای پس انداز کردن پول کمی خلاقیت داشته باشید!

20 مرداد 1401

معرفی جاهای محبوب برای کوله گردی در ایران

بک پکرها وسایل خود را در این کوله جمع نموده و سفر خود را شروع می­ نمایند. سفر با کم ترین هزینه ممکن به هر نقطه ای که دل شان می خواهد. این نوع سفرها معمولا برای علاقه­ مندان به طبیعت­ گردی است. این مطلب برای کسانی است که کوله گردی در ایران را دوست دارند. اگر...

11 مرداد 1401

جذابیت به سبک چینی!

بستیون B70 S یک کراس اوور مجذوب کننده و معرفی شده برای بازار چین و اولین محصول استراتژیکی نام تجاری نو Bestune است که جایگزین برند Besturn، از زیر مجموعه های گروه First Auto Works یا FAW شده است که در میان محصولات این خودروساز اهمیت بالایی دارد. طراحی این مدل بر پایه پلتفرم...

8 مرداد 1401

مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما

ششمین نسل از تویوتا کمری دنده اتوماتیک دارای قابلیت های ویژه ای است که امکان رویارویی و رقابت با بیشتر رقبای موجود در بازار خودروی ایران را می یابد. در این کلاس، محصولات متنوع وارداتی و فراوری داخل عرضه شده است که مقایسه با نماینده هر دو گروه برای روشن...

6 مرداد 1401

چرا موج سوار نقره ای دنباله خوبی برای چهار شگفت انگیز مارول بود؟

اولین خانواده مارول هرگز آن اقتباس سینمایی را که شایسته تاریخ و داستان این شخصیت ها در صفحات کمیک باشد دریافت نکرده است. فیلم بد کم هزینه راجر کورمن در سال 1994 فقط برای اطمینان از اینکه کمپانی کنستانتین می تواند حقوق این شخصیت ها را حفظ کند، تولید شد و...

25 تیر 1401

رکابزن کرمانی فاتح مسابقات دوچرخه سواری تریال قهرمانی کشور

مسعود پورابولی از کرمان در سایز 20 اینچ بزرگسالانِ مسابقات دوچرخه سواری تریال قهرمانی کشور به مقام نخست رقابت ها دست یافت.

20 تیر 1401

استفاده از نانولیپوزوم برای تصویربرداری از میکروربات ها در بدن

محققان مرکز سیستم های یادگیری ETH به تازگی روشی برای تصویربرداری ارائه نموده اند که می توان میکروربات هایی با میزان سلول را به صورت جداگانه و با وضوح بالا در یک موجود زنده تشخیص داد.

14 تیر 1401

دانشمندان از آب، فلز استخراج کردند!

دانشمندان آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام (PNNL) ایالات متحده آمریکا در حال همکاری با سرمایه گذاران بزرگ صنعت برای آزمایش روشی هستند که از نانوذرات مغناطیسی برای استخراج مواد معدنی مهم مانند لیتیوم از منابع مختلف آب استفاده می نماید.

3 تیر 1401

نخستین قطار بی نهایت جهان ساخته می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، تاخیر و لغو سفر قطارها یکی از بزرگترین مسائل این نوع حمل ونقل است. اما اگر لوکوموتیوی ساخته شود که با در اختیار داشتن یک منبع دائم برق هیچگاه نیاز به سوخت گیری یا شارژ نداشته باشد، این چالش ها برطرف می شود.

31 اردیبهشت 1401

سازماندهی 540 امدادگر برای نوروز 1401

جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری برای نوروز، 540 امدادگر کادر و داوطلب را سازماندهی نموده است.

21 اردیبهشت 1401

خودروهای لوکس بالاخره مالیات بدهند یا نه؟

تهران (پانا) - بحث مالیات خودروهای لوکس مدتهاست بین کارشناسان و مسئولان دولتی ادامه دارد و در جدیدترین خبر اعلام شده خودروهایی که ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان است باید مالیات بدهند و بسته به قیمت هر خودرو، درصد مالیات پرداختی هم تغییر می نماید.

20 اردیبهشت 1401

ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در نوروز 1401 افزایش نرخ نخواهد داشت

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در نوروز 1401 افزایش نرخ نخواهد داشت.

16 اردیبهشت 1401

ماجرای مالیات آلایندگی خودرو چیست؟

بر اساس قانون تازه مالیات ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره گذاری خودرو ها براساس رتبه بندی انرژی که به تایید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده مشمول مالیات و عوارض سبز شده است. در این زمینه کارشناسان معتقدند، این خودروساز ها هستند که باید آلایندگی...

12 اردیبهشت 1401

26 رشته اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو معین و معرفی شدند

نشست ستاد عالی بازیهای آسیایی و المپیک با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک و کمیته پارالمپیک برگزار شد.

8 اردیبهشت 1401

قهرمان در میان 276 فیلم واجد شرایط اسکار برترین فیلم سال

تهران (پانا) - فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی در میان 276 فیلم بلند سینمایی واجد شرایط حضور در بخش اسکار برترین فیلم سال نهاده شد.

7 اردیبهشت 1401
تعداد: (119)