جذابیت به سبک چینی!

به گزارش وبلاگ به آبادی، بستیون B70 S یک کراس اوور مجذوب کننده و معرفی شده برای بازار چین و اولین محصول استراتژیکی نام تجاری نو Bestune است که جایگزین برند Besturn، از زیر مجموعه های گروه First Auto Works یا FAW شده است که در میان محصولات این خودروساز اهمیت بالایی دارد. طراحی این مدل بر پایه پلتفرم سدان B70 پیشرفته و تحت تاثیر زبان طراحی نو این برند تحت عنوان فلسفه نور و سایه از سطوح منحنی شکل گرفته است و از نظر بصری، عناصر طراحی یک خودروی فست بک و یک کراس کوپه را که پیش تر در مدل های مطرحی همچون فورد موستانگ Mach E و نسل نو سیتروئن C5X شاهد آن بودیم ترکیب کرده و به نمایش می گذارد.

جذابیت به سبک چینی!

با این حال، با توجه به موقعیت متفاوت این مدل نسبت به سدان B70، از خلق وخو و استایلی اسپرت و شیک تری برخوردار است. چراغ های جلو با فرم قطره اشکی و سه بعدی که دارند، به یکی از عناصر نمادین و البته ضروری زبان طراحی تازه بستیون تبدیل شده اند و در کنار جلوپنجره ای که از طراحی یکپارچه در مدل B70، به طراحی دو بخشی یا به اصطلاح Split Design در این مدل تغییر کرده، جلوه بصری دماغه خودرو را به مراتب پویاتر کرده است. لبه ها و گوشه های تیزتر این قسمت نیز بر حالت تهاجمی نمای جلو افزوده است.

نمای جلوی بستیون B70 S

نمای جلوی بستیون B70 S

نمای جلوی بستیون B70 S

قبلی 1 از 3 بعدی

از طرف دیگر، نمای جانبی نمونه بارزی از یک کراس کوپه را به نمایش می گذارد که علاوه بر سقف کمانی و ارتفاع کم بدنه به عنوان مشخصه اصلی این سبک از طراحی، با استفاده از خطوط کم ارتفاع، سطوح صاف و حجم های پف کرده و منحنی طراحی نه چندان پیچیده و اغراق آمیز را به نمایش می گذارد که وجود جزئیاتی مانند رینگ های پنج پره بزرگ و دستگیره های درب مخفی، حسی از قدرت، تحرک و مدرن بودن را به کاربر القا می کند.

طراحی قسمت عقب نیز از هماهنگی خوبی با سایر قسمت های بدنه برخوردار است و گرافیک Great Wall Arrow Stack چراغ های عقب، حالت جزر و مدی جالبی را به نمایش گذاشته است.همچنین استفاده از اسپویلر آیرودینامیک، دیفیوزر بزرگ سپر به همراه اگزوزهای ذوزنقه ای کرومی از دیگر ویژگی های این نما می باشد که در پویایی بیشتر آن تاثیرگذار بوده است. هر چند که شباهت آن به برخی محصولات اروپایی مانند آئودی غیر قابل انکار است.از نظر ابعادی نیز B70 S با طول 4555، عرض 1850، ارتفاع 1515 و فاصله محوری 2750 میلی متر دارای ابعادی جمع و جور و البته کاربردی در این کلاس می باشد.

طراحی داخلی B70S نیز کاملا مشابه سدان B70 است که از یک پیکربندی کلی مدرن و تکنولوژی محور بهره مند است که از مشخصه های اصلی آن باید به دو صفحه نمایش لمسی 12/3 اینچی، یک صفحه نمایش نیمه لمسی 7 اینچی کنترل سیستم تهویه، فرمان اسپرت و D-Cut به همراه پوشش چرم الکانترا جایگاه ها اشاره کرد.

نمای جانبی بستیون B70 S

نمای جانبی بستیون B70 S

نمای داخلی بستیون B70 S

قبلی 1 از 3 بعدی

از نظر متریال کابین نیز، علاوه پوشش چرم الکانترا جایگاه ها که به آن اشاره شد، شاهد استفاده از پلاستیک نرم در قسمت بالایی پنل داشبورد هستیم که از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند. همچنین، همانند سایر محصولات برند بستیون، یک دستیار مجازی هولوگرافی سه بعدی وجود دارد که به صورت سفارشی عرضه می شود.

بستیون B70 S با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود؛ اولی یک پیشرانه 1/5 لیتری توربو با قدرت 166 اسب بخار و گشتاور 258 نیوتن متری می باشد که با دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه عرضه می شود. دومین پیشرانه نیز یک موتور 2 لیتری توربو است که از قدرتی معادل 221 اسب بخار و گشتاوری 340 نیوتن متری برخوردار است و تنها به همراه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. همچنین، این دو پیشرانه به ترتیب از حالت سکون تا صد کیلومتر بر ساعت را در 7 و 6/1 ثانیه طی می کنند و به حداکثر سرعتی معادل 200 کیلومتر در نسخه 1/5 لیتری و 230 کیلومتر در نسخه 2 لیتری دست می یابند؛ ضمن اینکه تمامی نسخه ها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شوند. تازهترین محصول بستیون، با قیمتی بین 15/700 دلار تا 23000 دلار به زودی در بازار چین عرضه خواهد شد.

خرید و فروش و قیمت انواع خودرو بسترن

منبع: بلاگ دیوار

به "جذابیت به سبک چینی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت به سبک چینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید