آریزو 6 می تواند جانشین رقیبان 300-400 میلیونی گردد؟

به گزارش وبلاگ به آبادی، حالا دیگر نه خبری از مزدا3 هست، نه الانترایی در کرمان مونتاژ می گردد و نه سایپا محصولی محبوب همچون سراتو آپشنال دارد. آنچه رخ داده ضربه تحریم بوده و مرگ بزرگان. واردات هم بسته است و بازار وارداتی ها تعطیل و بی رمق به نظر می رسد. آیا کسی هست که بخواهد برای سهم بازار این گروه از خودروها که در بازه قیمتی 300 تا 400 میلیون تومان قرار دارند، از خودگذشتگی نشان دهد؟

آریزو 6 می تواند جانشین رقیبان 300-400 میلیونی گردد؟

رهام محصولی است که سایپا را به اوج پیروزیت خواهد رساند منوط به اینکه استانداردهای این کلاس نظیر ایمنی، تجهیزات مناسب و قدرت موتور کافی را در ازای قیمتی مناسب ارائه کند. رهام به خوبی از پس دو مورد اول برآمده ولی هیچ کس خبر ندارد قرار است چه موتوری روی این سدان مدرن ایرانی نصب گردد.

از آن سود دنا توربو پلاس خودرویی است که با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان، ایمنی کمتر و امکاناتی محدودتر از رقبا را ارائه می نماید ولی خب قدرت موتور کافی است و اگر سری اتوماتیک این مدل هم به بازار بیاید و لیست آپشن ها ارتقا یابد، احتمالا بازار به این خودرو ایرانی لبخند خواهد زد.

از بین چینی ها هم، چری آریزو5 یا محصولاتی نظیر هایما ام5 خودروهایی هستند که توان رقابت در این سطح را کم و بیش دارند، منتها به نظر می رسد رقیب اصلی مزدا3، الانترا و سراتو در این بخش از بازار چری آریزو6 است. سدان 4.6 متری چینی که همان موتور توربو تیگو7 را داشته و با یک باز طراحی کامل، به قیمت 360 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. آیا این محصول توان رقابت با محصول روز دنیا و رجحان بر خودروهای کارنموده مطرحی نظیر کیا اوپتیما 2015 را دارد؟ باید ببینیم این خودرو چه در چنته دارد؟

در بخش بدنه، چری در گام نخست برای رقابت با الانترا و سراتو که محصولات پیروز کیاهیوندای در این رده هستند، به وسیله افزایش طول بدنه قصد خلق یک خودرو بزرگ تر را داشته است. حالا بدنه با رشد 13.5 سانتی متری در طول و افزایش یک سانتی متری در عرض، آریزو6 خود را به استاندارد فعلی این رده از بازار نزدیک نموده است. نخستین موردی که در اولین نگاه به چری آریزو6 دریافت می گردد، ابعاد بزرگ بدنه نسبت به سری آریزو5 است. موردی که با کشیدن پوزه خودرو و نه فاصله محوری به دست آمده و جز بهبود فضای پای سرنشینان جلو، حاصل دیگری در بر نداشته است. اتفاقی که در اصل باید می افتاد، رشد فاصله محوری خودرو به منظور گسترش فضای اتاق و بهبود رفاه سرنشینان است که تنها 20 میلیمتر رشد داشته که تاثیر چندان ملموسی در گنجایش اتاق ندارد. موردی که با 2.67 متر از محصولات هم رده ساخت رنو، هیوندای و کیا در ایران بین 3 تا 5 سانتی متر کوچک تر است. البته صندوق بار با حجم 440 لیتر در وضعیت قابل قبولی واقع شده است.

مثل همه خودروهای این رده از بازار، آریزو6 هم از یک موتور بهینه و نسبتا مالی با ویژگی توربوشارژر استفاده نموده که 147 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد. پیشرانه ای که قبلا آن را در چری تیگو7 و سدان آریزو5 توربو تجربه نموده ایم. جعبه دنده نیز یک نسخه ارتقایافته از 9 سرعته است که به گفته مالک خودرو عملکرد خوبی دارد و استفاده از آن در خودرویی در این رده یک امتیاز بزرگ است. مالک آریزو6 که خود ب.ام.و ایکس3 سوار می گردد، آریزو6 را برای مسافرت های درون شهری خریداری نموده که پس از دو هزار کیلومتر از کلیت ماشین رضایت دارد. وی می گوید نمی توان بعد از این مدت کوتاه یک نتیجه گیری کامل داشت ولی در کل این خودرو به مدد مجموعه تعلیق و فنربندی مشابه با آریزو5 و موتور و گیربکسی نسبتا پیشرو، سواری آرام و معقول و نرمی دارد که نسبت به قیمت پرداختی رقمی معقول است.

نقطه قوت این خودرو را می توان طراحی داخلی آن دانست. جایی که با ورود به آن، آریزو6 را صاحب فضایی فراتر از سایر محصولات چینی می بینید. فضایی که مدرن و متفاوت و مجهز است و رنگ بندی مناسبی دارد گرچه به نظر می رسد هنوز هم ضعف آشکاری در بخش مونتاژ و به کارگیری مناسب مواد ارزان به شکلی زیبا در اتاق آریزو6 به وضوح دیده می گردد.

پیش بینی ما این است که آریزو6 از این بعد بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. قیمت بالای خودرو اما مانع از محبوبیت گسترده تر این خودرو خواهد بود.

منبع: دیوار

به "آریزو 6 می تواند جانشین رقیبان 300-400 میلیونی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریزو 6 می تواند جانشین رقیبان 300-400 میلیونی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید