مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما

به گزارش وبلاگ به آبادی، ششمین نسل از تویوتا کمری دنده اتوماتیک دارای قابلیت های ویژه ای است که امکان رویارویی و رقابت با بیشتر رقبای موجود در بازار خودروی ایران را می یابد. در این کلاس، محصولات متنوع وارداتی و فراوری داخل عرضه شده است که مقایسه با نماینده هر دو گروه برای روشن شدن سطح کیفی تویوتا کمری می تواند قابل توجه باشد.

مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما

در این مقاله، ما به مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما اتوماتیک مونتاژ می پردازیم.

مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا

هیوندای آزرا (Hyundai Azera) محصولی از کمپانی کره ای هیوندای است که در سال 2007 عرضه شد. شاید مقایسه تیپ پایه مدل 2008 آزرا با تیپ GL نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک شرایط برابری را برای مقایسه جنبه های مختلف این خودروهای آسیایی برقرار کند.

عدم برابری در بخش موتور این دو خودرو مشهود است. هیوندای آزرا 2008 دارای پیشرانه 3300 سی سی است و نسخه 3500 سی سی تویوتا کمری در ایران به ندرت عرضه شده است. به هر ترتیب، هیوندای آزرا با بهره گیری از این پیشرانه توانمند امکان فراوری 235 اسب بخار قدرت را دارد و اضافه نیروی آزرا منجر به حرکت پرشتاب تر و قوی تر آن در مقایسه نسل ششم تویوتا کمری اتومات می گردد.

علاوه بر این ها، نباید از مصرف 13 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر محصول هیوندای در برابر 8.2 لیتر مصرف سدان تویوتا به راحتی گذشت.

نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک از نمای روبه رو

در بحث طراحی ظاهری تعیین است که ظاهر ساده، زیبا و باوقار هر دو خودرو سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را برآورده می نماید؛ البته کلیت طراحی کمری به نسبت هماهنگ تر و مجذوب نماینده تر از آب درآمده است. درون کابین هم دور از انتظار نیست که به واسطه استفاده از متریال مرغوب تر، ارگونومی و راحتی جایگاه ها، دوام بیشتر قطعات، ترکیب چشم نواز رنگ ها و متریال های مختلف و … فزونی از آنِ سدان نیمه لوکس ژاپنی باشد.

اگر امکانات تیپ پایه هیوندای آزرا را در مقابل لیست محدود امکانات تیپ GL قرار دهیم، به خاطر استفاده از موارد افزون تری چون تنظیم برقی گودی کمر، پشت سری فعال شونده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسورهای رطوبت و پارک و باران، گرمکن آینه و از همه مهم تر سانروف، تویوتا کمری هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

از قلم نیاندازید که اعمال قانون منع واردات خودروهای برخوردار از پیشرانه های بیشتر از 2500 سی سی منجر به توقف واردات آزرا شده است و این موضوع بر سهولت خرید و فروش و دسترسی آسان به قطعات و خدمات این خودروی کره ای تأثیر چشمگیری گذاشته است.

منطق حکم می نماید که از قدرت، شتاب و امکانات متعدد هیوندای آزرا چشم بپوشیم و خرید یک دستگاه تویوتا کمری دنده اتوماتیک نسل ششم را بر این خودرو ترجیح بدهیم.

در آخر، پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای آزرا به سایت وبلاگ به آبادی مراجعه کنید.

نمای داخلی تویوتا کمری نسل ششم

مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با نیسان ماکسیما اتومات مونتاژ

وقتی نسل پنجم تویوتا کمری (کمری گرند) بعد از آزادسازی واردات خودرو در سال 1383 پا به بازار ایران گذاشت، خیلی زود متوجه حضور رقیب قدرتمندی به نام نیسان ماکسیما (Nissan Maxima) شد.

علاوه بر واردات این خودرو، شرکت پارس خودرو طی سال های 1380 تا 1390 اقدام به مونتاژ دو مدل دنده اتوماتیک و دنده دستی این خودروی اصالتاً ژاپنی می کرد و در آن موقع ماکسیما یکی از محبوب ترین و پرقدرت ترین سدان های بازار خودروی نه چندان متنوع ایران بود.

در مقایسه نسل ششم تویوتا کمری اتوماتیک با نیسان ماکسیما مونتاژ ابتدا باید به تفاوت توان فنی این دو خودرو اشاره کنیم. پیشرانه 6 سیلندر 3000 سی سی ماکسیما امکان فراوری 227 اسب بخار (البته بعضی منابع ازجمله کاتالوگ رسمی پارس خودرو 200 اسب بخار را اعلام می نمایند) قدرت را دارد و با شتابی برابر، از توانی زیادتر از کمری برخوردار است.

جعبه دنده 4 اتوماتیک محصول نیسان در برابر عملکرد بی نقص جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک محصول تویوتا قرار گرفته است. بعلاوه عملکرد سیستم تعلیق آن به هیچ وجه به پای رقیب ژاپنی نمی رسد.

نمای پشتی نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک

درکل در مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با نیسان ماکسیما دنده اتوماتیک مونتاژ، بحث بر سر تکنولوژی سطح بالای صنعت خودروسازی ژاپن در برابر سطح بسیار پایین تر محصولات فراوری داخل است. هرچند ماکسیما نیز در اصل محصولی ژاپنی است، صنعت مونتاژ خودروی ایران در زمینه وفاداری به اصول و سطح کیفی خودروهایی که امتیاز ساخت و راه اندازی خط مونتاژ آن را از کمپانی مادر دریافت نموده است، کارنامه قابل قبولی ندارد.

این معضل در کیفیت و امکانات ماکسیمای فراوری پارس خودرو نیز مشهود است و با وجود نظارت های شرکت نیسان، تفاوت های کاملاً مشهودی بین نسخه اصل با نسخه مونتاژ داخل این خودرو توی ذوق می زند؛ به طورمثال با وجود اینکه نیسان ماکسیما در زمان عرضه اش از امکانات مدرن و کارآمدی برخوردار بود، ولی نمونه مونتاژ داخل این خودرو آنچنان عاری از امکانات رفاهی است که حتی تیپ پایه کمری (کمری GL) نیز با همان آپشن ها و امکانات کم و سطح پایینش توان مقابله با آن را دارد.

با درنظرگرفتن اختلاف سطح چشمگیر میان این دو خودرو در مباحث مهمی چون نحوه مونتاژ، کیفیت متریال مصرفی، اندازه استهلاک قطعات و … هر خریداری که توان پرداخت هزینه مازاد تویوتا کمری را دارد، نباید برای انتخاب آن در برابر ماکسیمای مونتاژ داخل تعلل کند.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش نیسان ماکسیما دنده اتوماتیک مونتاژ به سایت وبلاگ به آبادی مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین آگهی های خرید و فروش تویوتا کمری

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ به آبادی در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید