راه در روی ایرکانادا برای فرار از غرامت

به گزارش وبلاگ به آبادی، ایرکانادا سیاستی دارد که طبق آن در تاخیرها و کنسلی های مربوط به کمبود خدمه، عاملی به نام ایمنی در نظر گرفته می شود

راه در روی ایرکانادا برای فرار از غرامت

به گزارش وبلاگ به آبادی به نقل از narcity، می دانیم که سفرهای هوایی در کانادا در سال جاری با مشکلاتی همراه بوده است و یکی از بزرگترین دلایل آن کمبود کارکنان در خطوط هوایی و فرودگاه هاست.

به طور معمول، طبق مقررات حمایت از مسافران هوایی کانادا (APPR)، مسافران حق دارند تا 1000 دلار غرامت برای تاخیرها و لغو پروازهایی که تحت کنترل شرکت هواپیمایی هستند و به ایمنی مربوط نمی شوند، دریافت کنند.

طبق مقررات آژانس حمل و نقل کانادا (CTA)، به منظور واجد شرایط بودن برای جبران خسارت، اختلالات پیش آمده باید 14 روز یا کمتر قبل از پرواز رخ دهد. اما، اگر یک شرکت هواپیمایی تشخیص دهد که پرواز به دلیل یک مشکل ایمنی با تاخیر یا لغو روبرو شده است، از نظر قانونی نیازی به پرداخت غرامت نیست.

از دسامبر سال 2021، ایر کانادا به کارمندان دستور داده است که کمبود کارکنان را در دسته بندی ایمنی قرار دهند تا شرکت هواپیمایی ملزم به پرداخت غرامت به مسافران نباشد.

آژانس حمل و نقل کانادا با این موضوع مخالفت کرده و اعلام کرده است که این یک مسئله ایمنی در نظر گرفته نمی شود، بلکه چیزی در کنترل شرکت است.

ایر کانادا اعلام کرده است که این سیاست موقتی خواهد بود و ناشی شرایط استثنایی همه گیری COVID-19است.

از حالا، مسافرانی که احساس می کنند به دلیل اختلال در پروازشان غرامت مناسبی دریافت نکرده اند، می توانند به CTA شکایت کنند.

اگرچه اگر این راستا را طی کنید ممکن است مدت زیادی منتظر بمانید.

اما خبر خوب این است که تغییراتی در مقررات حمایت از مسافران هوایی کانادا از 8 سپتامبر 2022 اعمال می شود. این تغییرات باعث می شود تا خطوط هوایی در صورت لغو پرواز - حتی زمانی که خارج از کنترل آنها باشد - وجه را به مشتریان بازپرداخت یا مجددا برایشان رزرو کنند.

منبع: خبرکانادا

به "راه در روی ایرکانادا برای فرار از غرامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه در روی ایرکانادا برای فرار از غرامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید