رفتن به جام جهانی نباید برای فوتبال ایران افتخار باشد

به گزارش وبلاگ به آبادی، تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که تنها صعود به جام جهانی نباید برای ما افتخار باشد و این توانایی را داریم تا به مرحله دوم برویم.

رفتن به جام جهانی نباید برای فوتبال ایران افتخار باشد

رسول کربکندی در گفت وگو با پانا، با اشاره به شرایط فوتبال ایران در سال گذشته، گفت: یکی از اشکالاتی که فوتبال ما دارد و تا رفع نگردد، گره ای باز نخواهد شد، رفتار حرفه ای است که باید تمام ارکان فوتبال ما از فدراسیون، هیات ها، مربیان، باشگاه ها، بازیکنان و همه آنهایی که با فوتبال مرتبط هستند، داشته باشند. این حرفه ای گری چه در تفکر، چه در رفتار و چه در عملکرد ساختاری بوجود بیاید، ما مسئله ای نخواهیم داشت. متاسفانه از حرفه ای گری فقط اسمش را یدک می کشیم. تفکر حرفه ای گری اصلا در فوتبال ما دیده نمی گردد و مسائل زیادی برای فوتبال ما ایجاد نموده است. اینجاست که هر روز شاهد یک مشکل در فوتبال هستیم. از حذف نماینده های ما از لیگ قهرمانان آسیا تا مسائلی که در لیگ داخلی ما وجود دارد. از بسته شدن پنجره ها و اعتراضات و هزار مسائل ریز و درشت؛ همه این موارد نشان می دهد که فوتبال ما حرفه ای نیست و قوانینش را رعایت نمی کنیم.

وی اضافه نمود: وقتی تمرکز فدراسیون و تشکیلات فوتبال فقط روی کارهای روزمره است و هرکسی می آید مسائل گذشته ها را رفع می نماید، کاری پیش نمی رود. این مسائل باعث روزمرگی می گردد و مسائل دیگر مثل حرفه ای گری باشگاه ها و از بین بردن ضعف ساختاری پابرجا می ماند. اینجاست که ای اف سی اجازه حضور باشگاه ها را در لیگ قهرمانان نمی دهد. وقتی وزارت ورزش، خود باشگاه ها و فدراسیون بی خیال هستند و به رغم اولتیماتوم ای اف سی مسائل حرفه ای گری را رفع نمی نمایند، ای اف سی دو تیم بزرگ ما را محروم می نمایند که این توهین بزرگ به مردم و فوتبال ماست. متاسفانه ما این قدر این مسائل را دست کم می گیریم که نتیجه اش می گردد حذف پرسپولیس و استقلال. دو تیمی که در آسیا پرطرفدار هستند باید به خاطر عدم کوشش مسئولان از آسیا حذف شوند.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به شرایط تیم ملی ایران توضیح داد: دوره طلایی فوتبال ما را الان داریم می بینیم چون بازیکنان زیادی از ایران لژیونر هستند. بازیکنانی که الان داریم به خصوص در خط حمله و هافبک، دست مربی را باز می گذارند. اما اشکالاتی در خط دفاع داریم که امیدواریم قبل از جام جهانی حل گردد. بعد از کی روش که نظمی به دفاع و تیم ملی ما داده بود که هیچ کس حق اعتراض نداشت، در دو جام جهانی نتایج خوبی را گرفتیم، این دوران گذشت. با جار و جنجال ویلموتس را آوردیم که فقط از ما پول گرفت و آن فجایع بوجود آمد. قراردادی که هنوز روی آن خیلی بحث و گفت وگو است و میلیاردها تومان از پول بیت المال هدر رفت. آن همه هزینه هیچ نتیجه ای هم نداد و تیم ملی با او در آستانه حذف بود. در دسترس ترین مربی خارجی که داشتیم، اسکووچیچ را با هر نقد و موافقتی سرمربی گذاشتیم. تیم ملی هم با شرایط سختی که داشت، نتایج خیلی خوبی گرفتیم و به جام جهانی هم رسیدیم.

رسول کربکندی در خاتمه گفت: برای فوتبال ما تنها رفتن به جام جهانی نباید افتخار باشد. الان باید هدف ما این باشد که در جام جهانی به فکر صعود به مرحله دوم باشیم. دیگر رفتن به جام جهانی نباید کفایت کند. ما چند دوره رفتیم و با 3 بازی حذف شدیم. فوتبال ما در سطح بین المللی خیلی پیشرفت ننموده است. امیدواریم این نقیصه رفع گردد و با یک گروه خوب و کوشش بیشتر به مرحله دوم صعود کنیم. فوتبال ملی ما یکی از دوران های طلایی خودش را می گذراند. لژیونرهای خوبی داریم که اگر از آنها خوب استفاده کنیم می توانیم به مرحله حذفی جام جهانی فکر کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رفتن به جام جهانی نباید برای فوتبال ایران افتخار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به جام جهانی نباید برای فوتبال ایران افتخار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید