فتحی: شفر در کوچک ترین کارها نظر می داد!، او برای صیادمنش بحث تبلیغاتی به راه انداخت، چاره ای جز توافق با ما ندارد

به گزارش وبلاگ به آبادی، امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال تأکید کرد، سرمربی پیشین تیم فوتبال این باشگاه چاره ای جز توافق با آبی پوشان ندارد.

فتحی: شفر در کوچک ترین کارها نظر می داد!، او برای صیادمنش بحث تبلیغاتی به راه انداخت، چاره ای جز توافق با ما ندارد

به گزارش وبلاگ به آبادی، امیرحسین فتحی در مورد شیوه برکناری وینفرد شفر گفت: آقای شفر قبلاً هم اعلام نموده بودیم که از مربیان خوبی بود که وارد کشورمان شد. او شاید بارزومه ترین مربی تاریخ استقلال بود و در سه کشور و بوندس لیگا سابقه مربیگری داشت. آقای شفر بضاعتش این بود و حداکثر توانش را گذاشت و هر طور توانست به باشگاه یاری کرد و در نهایت با توجه به نوساناتی که داشتیم، یک روز خوب بودیم و یک روز هم در حد انتظار نبودیم و با دوستان به این نتیجه رسیدیم که با آقای شفر قطع همکاری کنیم.

وی درباره تردیدهایی که برای برکناری شفر وجود داشت و پس از آن حضور شفر در محل تمرین آبی پوشان خاطر نشان کرد: ما بازی مان در مشهد ساعت 11 شب تمام شد و این موضوع قبل از آن در ذهن ما شکل گرفته بود که اگر مقابل پدیده نتیجه نگیریم، تصمیم مان را اعلام کنیم. در باشگاه من تنها تصمیم گیرنده نیستم و با تک تک اعضای هیئت مدیره صحبت کردیم و بعد از اینکه به جمع بندی کامل رسیدیم، گفتیم. با همان روال قانونی که داشتیم به وسیله سایت باشگاه ساعت 9 صبح گفتیم که ایشان معلق است و نمی تواند در تمرین شرکت کند. شفر سایت را دیده بود، ولی متوجه نشده بود و به ما گفت تا به من نامه ندهید به محل تمرین خواهم رفت. بلافاصله ما نامه زدیم و به وسیله راننده او نامه را به دستش رساندیم و در ادامه به وسیله پیغام واتس آپ به ساشا شفر هم گفتیم، ولی شفر باز هم به سر تمرین رفت.

شفر می خواست با تاکسی به محل تمرین برود

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: من حتی به راننده ایشان گفتم شفر را به تمرین نبرد، ولی راننده او گفت که شفر گفته است اگر نیایید با تاکسی می روم. رفتار شفر در محل تمرین خوب و غیر حرفه ای نبود و رفتارشان علیه باشگاه شد. آقای شفر 50 سال مربیگری نموده و قطعاً در این 50 سال معارفه و تودیع داشته است. مگر در زمان معارفه شفر، منصوریان (سرمربی پیشین استقلال) حضور داشت؟!

بعد از دربی هم برای کنار گذاشتن شفر به جمع بندی رسیدیم

فتحی درباره این موضوع که چرا در سرانجام فصل این تصمیم گرفته نشد، توضیح داد: وقتی ما به این جمع بندی رسیدیم گفتیم، حتی بعد از دربی هم جلسه داشتیم و به این تصمیم رسیدیم، ولی گفتیم پیش از بازی های آسیایی سختی که داریم این کار را نکنیم و بعد از آن هم گفتیم بازی با سایپا را در پیش داریم و ممکن است قهرمان شویم و این کار مناسب نباشد.

اگر قرار به مصلحت اندیشی بود شفر را بعد از دربی برکنار می کردیم

فتحی اضافه نمود: واقعاً درباره زمان برکناری شفر مصلحت اندیشی نکردیم و فقط مصالح باشگاه را در نظر گرفتیم و اینکه تا چه زمانی حضور شفر در استقلال مؤثر است، اگر می خواستیم مصلحت اندیشی کنیم بعد از دربی برکنار می کردیم که افکار عمومی هم با ما بود. ما نمی توانستیم ریسک کنیم، چون بازی با سایپا و دو بازی با الهلال را پیش رو داشتیم. بهترین موقع برای مصلحت اندیشی جهت برکناری شفر بعد از دربی بود، ولی ما این کار را نکردیم. ما بر این مبنا که رضایت طرفداران را جلب کنیم و برای فصل آینده تیم خوبی را شکل دهیم، کار کردیم.

قرارداد شفر صد درصد غیرحرفه ای و یک طرفه بود

وی درباره مبلغ قرارداد شفر گفت: یکی از آیتم هایی که ما را به این روز انداخت و ما ناچار شدیم این تصمیم را بگیریم متأسفانه انعقاد قرارداد صد درصد غیرحرفه ای و یک طرفه بود. در جهانی فوتبال مرسوم نیست که با مربی قرارداد ببندید و حق فسخ با او باشد و باشگاه در هیچ شرایطی نتواند قرارداد را فسخ کند. هرکس این قرارداد را می بیند می گوید این چه نوع قراردادی است! یک رقم خیلی نجومی با توجه به سن و سال ایشان بود. رقم قرارداد ایشان بالای یک میلیون دلار بوده است. در همین جام جهانی گذشته در 32 تیم حاضر شاید هفت هشت تیم چنین قراردادی را داشته اند.

پسر شفر مدرک آنالیزوری ندارد

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره حضور ساشا شفر به عنوان آنالیزور بیان کرد: ساشا شفر دارای هیچ مدرک آنالیزوری نیست و با یک مبلغ بالا به عنوان آنالیزور انتخاب شدند. دوستان ما به این موضوع اشراف ندارند که وقتی ما آمدیم هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم.

شفر چاره ای جز توافق ندارد

فتحی درباره احتمال شکایت شفر گفت: ما قول دادیم که با کمترین هزینه شفر از استقلال جدا گردد. باید با شفر صحبت کنیم و در جلسه ای با او برگزار می کنیم به جمع بندی برسیم که با کمترین هزینه این مشکل حل گردد. به نظر من شفر چاره ای جز توافق ندارد. ایشان یا باید مربیگری را کنار بگذارد یا تکلیف قراردادش را معین کند. ما از لحاظ اخلاقی احترام خاصی برای او قائل هستیم. شفر در مدت حضورش در استقلال هیچ مورد حاشیه ای نداشت.

به گرو و نیومایر یک ریال اضافه ندادیم

وی ادامه داد: همین اتفاقات درباره الحاجی گرو و نیومایر هم افتاد و ما با این دو بازیکن و مدیربرنامه های شان مذاکره کردیم و بدون دادن یک ریال اضافه توافق کردیم و تا زمانی که بازی کردند حقوق شان را گرفتند و قراردادشان را فسخ کردیم. البته باید بگویم که قرارداد شفر، کولی و ساشا برای سال بعد هم هست.

ساشا شفر گواهی پزشک آورد تا به قائمشهر نرود

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره این موضوع که ساشا شفر به کارش ادامه می دهد، گفت: قرار بود به قائمشهر برود، البته گواهی پزشک آورد که بیمار است و ما موافقت کردیم که نرود.

فتحی اضافه نمود: ما دو مربی به نام فورکل و فیلیپ که به خدمت گرفتیم با قرارداد معقول اضافه کردیم. ما حتی پاتوسی را هم با این پتانسیلی که دارد شرط گذاشتیم که اگر باشگاه او را نخواست به راحتی از تیم جدا گردد. من به طرفداران فوتبال قول می دهم که همه توان مان را خواهیم گذاشت و با وکلای مجربی که داریم کوشش مان را می کنیم که از یک مربی خوب استفاده کنیم.

شفر برای صیادمنش بحث تبلیغاتی به راه انداخت!

وی درباره ترانسفر صیادمنش گفت: اللهیار صیادمنش درباره اش بحث تبلیغاتی شد. این موضوع را شفر راه انداخت. اللهیار قطعاً یک استعداد درخشان است. یک باشگاه حرفه ای چه محل درآمدی دارد؟ یکی حق پخش تلویزیونی است که در ایران معنا ندارد. حق تبلیغات محیطی است که ببینید چقدر از تیم حمایت شده است. حق حق نشر است که ما از فروش لباس هم درآمد نداریم و به راحتی در منیریه کپی آن به فروش می رسد. یکی از راه های درآمدزایی ترانسفر بازیکن است. مگر رونالدو ترانسفر شد بازیکن بدی بود یا خیانت کرد؟! اللهیار صیادمنش و چند بازیکن ما در معرض توجه باشگاه های خوب هستند. پیشنهادهای خوبی درباره بازیکنان مان داریم و با مصلحت و تدبیر باشگاه این اتفاق خواهد افتاد و هزینه های این ترانسفرها خرج خرید بازیکنان خوبی مثل پاتوسی می گردد. این موضوع متأسفانه بزرگ شد و آقای شفر این موضوع را بزرگ کرد.

گلایه فتحی از بی توجهی شفر به بازیکنان جوان استقلال

فتحی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود درباره خرید بازیکن جدید توضیح داد: ما از نیم فصل دنبال بازیکن بودیم و قطعاً دنبال ترمیم نقاط ضعف مان هستیم. اللهیار صیادمنش به دلایلی بزرگ شد. آقای شفر چقدر به این بازیکن بازی داد؟! نیمی از بازی ها را هم بازی نکرد. رضا آذری و رضا کریمی در زمان شفر چقدر بازی کردند؟ شاهین طاهرخانی، میثم تیموری، مرادی، فرشاد محمدی مهر و... کجا هستند؟ از هیچ کدام از این بازیکنان استفاده نشد.

انتقال بازیکن در اختیار باشگاه است و به سرمربی ارتباطی ندارد

مدیرعامل باشگاه استقلال اضافه نمود: انتقال بازیکن در اختیار باشگاه است و به سرمربی ارتباطی ندارد. مربی حتی اگر تاپ ترین مربی جهان باشد حوزه اختیاراتش مستطیل سبز است. باید در قرارداد مربی به او تفهیم گردد و از او امضا گرفته گردد که شما سلطان مستطیل سبز هستید. ما مصلحت باشگاه را در نظر می گیریم. این باشگاه شخصی نیست و میلیون ها نفر به عشق این باشگاه زندگی می نمایند. ما به عنوان کسی که متولی شادی و غم میلیون ها نفر هستیم باید تصمیم قاطع و باتدبیر برای مصلحت باشگاه بگیریم. به طرفداران اطمینان خواهیم داد که رعایت مصلحت باشگاه بزرگ استقلال گردد.

شفر برای کوچک ترین کارها نظر می داد!

وی درباره این موضوع که در قرارداد شفر پیش بینی نشده بود که سرمربی در مواردی که به او ارتباطی ندارد، دخالت نکند، گفت: رویه ها غلط بوده است. من زمانی که وارد باشگاه شدم از حضور شفر در ایران هفت هشت ماه می گذشت و او برای کوچک ترین کارها نظر می داد. برای تیم ملی هم همین شرایط بود و سرمربی تیم ملی در خیلی از مسائل دخالت می کرد. ما کاری انجام می دهیم که یک مربی توانمند، جوان و با رزومه و شرایط خوب که تابع نظر باشگاه باشد و بتواند باشگاه را به آن چشم اندازی که مدنظر دارد، برساند.

مجیدی نپذیرفت که سرمربی فصل آینده استقلال باشد

فتحی درباره انتخاب سرمربی فصل آینده بیان کرد: من قبلا هم خدمت دوستان عرض کردم، این موضوع یک تصمیم و خرد جمعی است. ما دیروز جلسه مفصلی در کمیته فنی داشتیم. ما از تمام عناصر خوش فکر خانواده استقلال استفاده می کنیم. ما به مصداقی نرسیده ایم، ولی معینه های یک مربی را لیست کردیم که مربی فصل آینده چه معیارهایی باید داشته باشد. اول مربی خوب خارجی باشد، سبک فوتبالش با فوتبال ایران همخوانی داشته باشد و جوان و باانگیزه باشد که در ایران وقت بگذارد و بر آموزشگاه فوتبال ما نظارت کند. ما در آموزشگاه ها ده ها صیادمنش، رضا کریمی و آذری را داریم. ما زکریا مرادی را داریم که در تیم امید بازیکن خوبی است. این بازیکنان از سرمایه های باشگاه هستند. درباره فرهاد مجیدی هم باید بگویم که خودش نپذیرفت که به عنوان سرمربی فصل آینده باشد.

تمام کوشش مان این است که هرچه سریع تر سرمربی را انتخاب کنیم

وی درباره اتمام قرارداد برخی از بازیکنان در سرانجام فصل و اینکه تیم را برای فصل آینده فرهاد مجیدی می بندد، گفت: ما تمام کوشش مان این است که هرچه سریع تر سرمربی را انتخاب کنیم. هنوز به گزینه و مصداقی نرسیده ایم، ولی شاخصه ها را معین کردیم. کمیته فنی به جد پیگیر این موضوع است و همچنین کارشناسان استقلالی بدون سهم خواهی به ما یاری می نمایند. به زودی به نتیجه خواهیم رسید و برمبنای نظر سرمربی مان و فرهاد مجیدی بازیکنان جدید را می گیریم و اردوی پیش فصل را برگزار می کنیم.

پاتوسی بازیکن ماست و یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد

فتحی درباره نگرانی هایی که طرفداران استقلال در مورد تمدید قرارداد پاتوسی دارند و اینکه این بازیکن هم به سرنوشت تیام دچار نگردد، بیان کرد: به طرفداران عزیزمان عرض می کنم درباره قراردادهایی که ما بستیم قطعاً جوابگو هستیم، اما یک توضیحی بدهم که هیچ بازیکنی را ولو اینکه قرارداد 10 ساله هم داشته باشد به زور نمی توان نگه داشت. پاتوسی بازیکن ماست و یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد و هیچ مسئله ای برای ادامه همکاری او با ما نیست. همینطور ایسما هم در خدمت ما هست و پاتوسی های دیگری هم از ابتدای فصل به جمع ما برای قهرمانی آسیا و ایران اضافه خواهند شد.

پدیده را برده بودیم امروز مدعی بودیم

وی درباره شانس استقلال صعود در آسیا گفت: در جدول اتفاقات خاصی افتاده است و هنوز در آسیا شانس داریم. پیش از باخت در دربی کسی فکر نمی کرد تراکتور و سپاهان ببازند و امتیاز از دست بدهند. ما اگر پدیده را برده بودیم امروز مدعی بودیم.

شفر می خواست در انتخاب سرپرست هم دخالت کند

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: یکی از معضلات ما با شفر که غیرفنی هم بود این بود که او می خواست در انتخاب سرپرست هم دخالت کند. مترجم، تدارکات و پزشک تیم را هم می خواست او انتخاب کند. سرمربی زیر نظر معاونت ورزشی کار می نماید، ولی شفر این موضوع را نمی پذیرفت. امیدواریم که در فصل جدید مربی که انتخاب می کنیم همه این موارد در قراردادش مکتوب و شفاف قید گردد تا شاهد یک مربی در صندلی خودش باشیم و بدون دخالت کار کند. شفر خودش هم شاهد هست که یک بار من به خودم اجازه ندادم که در کار او دخالت کنم و بگویم که فلان بازیکن باشد یا نباشد. من وظایفم را به عنوان یک آدم حرفه ای می دانم و مربی هم به عنوان یک فرد حرفه ای وظایفش را باید آشنا باشد. امیدوارم با جذب مربی جوان و باانگیزه و توانمند استقلال را به آن چیزی که استحقاق آن را دارد برسانیم.

قبل از دربی مسئله ای را که ما داشتیم، پرسپولیس هم داشت

فتحی در مورد کمپ تمرینی باشگاه استقلال (کمپ ناصر حجازی) و اینکه پس از شکست دربی آن مسئله را به زمین تمرین ربط دادند، گفت: دوستان کم لطفی می نمایند. با توجه به اینکه واقعیت را می دانند و صحبت دیگری می نمایند. در مورد دربی هم نیمی از کشور درگیر سیل بود و در تهران بیشتر زمین ها را آب گرفته بود. مسئله ای را که ما داشتیم، پرسپولیس هم داشت. ما در زمین چمن مصنوعی و باتلاق تمرین می کردیم و آنها هم همین طور. البته شرایط مان فرق داشت. ما 26، 27 اسفند تعطیل شدیم و آقای شفر دیر آمد و آنها زودتر آمدند که اینها هم بماند.

شفر بعد از دربی موضع خوبی در مورد پنالتی استقلال نگرفت

وی در مورد پنالتی دربی و نقش رحمتی در آن گفت: رحمتی هیچ نقشی نداشت. مصاحبه ای را آقای شفر انجام داد و چند بار صحبت خود را عوض کرد. در عکس معین بود، منشا توپ را برداشته بود بزند که رحمتی گفته بود مربی گفته پاتوسی یا ایسما بزند. با این حال شاید فرشید اسماعیلی خودش توپ را برداشته و پنالتی زده است. رحمتی صحبتی با اسماعیلی نداشته و فقط با منشا صحبت نموده است و گفته پنالتی را ایسما یا پاتوسی باید بزند. کسانی که استقلال و رحمتی را دوست ندارند این شایعه را دامن زدند. متأسفانه آقای شفر موضع خوبی بعد از بازی نداشت و این مسئله باز مانده بود تا اینجا. شرایط قبل از دربی با پرسپولیس از نظر زمین تمرین یکسان بود.

آنهایی که استقلال را دوست نداشتند زمین، کمپ، هتل و پرواز و اتوبوس را بهانه می کردند

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به کمپ این باشگاه و ترمیم آن گفت: کشور ما از فقر زمین تمرین رنج می برد. همه ایران این طور است. آقای کی روش هشت سال اینجا بود و تا آخرین روز پیروز نشد در زمین خوب تمرین کند. در آخرین مصاحبه اش هم این را گفته است. کمپ حجازی هم زیر کشت رفته است، اما قابل استفاده برای تیم بزرگسالان ما نیست. از آنهایی که این کمپ را برای استقلال آماده کردند، ممنون هستیم. سال جاری آن را بازسازی خواهیم کرد، چون قابل استفاده نبود و امیدواریم پس از آماده سازی تمرین را آنجا انجام دهیم. هفت هشت میلیارد هزینه دارد و البته ما زمین انقلاب را هم داریم که آماده خواهد شد و زمین تمرین نفت تهرانسر را هم خواهیم داشت. این را باید بگویم همه کسانی که استقلال را دوست نداشتند و بیرون بودند، زمین، کمپ، هتل و پرواز و اتوبوس را بهانه می کردند.

مدیران پیشین باشگاه مبالغی را از قبل گرفته و پیش خور نموده بودند

فتحی درباره مطالباتی که باشگاه استقلال از اسپانسر دارد، گفت: دوستان شرایط حاکم مالی کشور را می دانند. وضعیت مالی و معیشتی ما نسبت به سال گذشته چگونه بوده است. زمانی که شفر قرارداد بست، دلار چهار هزار و 500 تومان بود و اکنون دلار چقدر است. بحث اسپانسر یک چیز دیگر است و دوستان مبالغی را از قبل گرفته و پیش خور نموده بودند. البته این پو ل ها نیز برای باشگاه خرج شده است.

وی در واکنش به این مسئله که درباره بحث اسپانسر سیدمهدی رحمتی هم نقل قول هایی داشته و تسویه پول اسپانسر با باشگاه چگونه بوده است، گفت: حتی اگر پول اسپانسر هم تسویه گردد، ما هفت هشت کادرفنی و بازیکن خارجی داریم که اختلاف را باید ببینید.

700، 800 هزار دلار پول مان در فیفا بلوکه شده است

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به پاداش این باشگاه از حضور بازیکنانی که در جام جهانی عضو تیم ملی بودند، گفت: متأسفانه 700، 800 هزار دلار پول مان در فیفا بابت سهمی که از جام جهانی داشتیم، بلوکه است. از طرفی نیمی از این مبلغ را پروپیچ خواهد گرفت و متأسفانه بازیکنی که با دریافت 30 هزار دلار می توانست قراردادش را فسح کند و از ایران برود، اکنون شکایت نموده و باید حدود 300، 400 هزار دلار دریافت کند و سرمایه باشگاه هدر برود.

آخرین وضعیت پرونده های باشگاه استقلال

فتحی همچنین در واکنش به پرونده های خارجی باشگاه استقلال و شکایت هایی که خارجی های از این باشگاه داشته اند، گفت: ما پرونده های خارجی داریم که پرونده آقای یازالده بسته شد. پرونده بویان بسته شد و پرونده نفرات دیگری هم باز است که بهره آن اضافه می گردد. در بحث دریافت مجوز حرفه ای با طلبکاران باشگاه در حال مذاکره بودیم و مسائل را به نوعی حل کردیم. نظر طلبکاران را با یاری دوستان جلب کردیم و باید از پیشکسوتان و بازیکنان سابق باشگاه که در این خصوص با ما همکاری کردند، تشکر کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فتحی: شفر در کوچک ترین کارها نظر می داد!، او برای صیادمنش بحث تبلیغاتی به راه انداخت، چاره ای جز توافق با ما ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتحی: شفر در کوچک ترین کارها نظر می داد!، او برای صیادمنش بحث تبلیغاتی به راه انداخت، چاره ای جز توافق با ما ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید