فروش جهانی گوشی های هوشمند حدود 9 درصد کاهش یافته است

به گزارش وبلاگ به آبادی، سال جاری گوشی های هوشمند، به ویژه در سه ماهه دوم، تقاضای کمتری نسبت به سه ماهه اول داشتند. گزارش جدیدی از Canalys، یک مؤسسه ی تحقیقاتی که روی بازار نظارت می نماید، نشان می دهد که نرخ فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 9 درصد کاهش یافته است.

فروش جهانی گوشی های هوشمند حدود 9 درصد کاهش یافته است

این گزارش نشان می دهد که به علت رکود مالی و غیرقابل پیش بینی بودن شرایط بازار، تقاضای کمتری برای خرید گوشی های هوشمند وجود داشته است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که حدود 300 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه اول امسال به فروش رسید. سری گلکسی S22 سامسونگ و گوشی وان پلاس 10 پرو نقش بسیار پررنگی در به دست آمدن این آمار و ارقام داشته اند. این در حالی است که در سه ماهه دوم امسال تنها 270 میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته که افت قابل توجه 9 درصدی را در پی داشته است.

در این گزارش، Runar Bjørhovde، تحلیلگر Canalys Research اشاره می نماید که رکود مالی و کاهش تقاضای کاربران باعث شده که بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند تغییراتی را در استراتژی های خود برای ماه های به جای مانده از سال 2022 اتخاذ نمایند. او در ادامه اضافه نمود: به علت وجود مسائل مالی، بازار گوشی های میان رده و مالی بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نظر می رسد که همین موضوع موجب گردد تا سازندگان گوشی های هوشمند حجم عرضه گوشی های میان رده خود را کاهش دهند. بدیهی است کاربران با بودجه مالی محدودی که برای خرید گوشی دارند، بیشتر به سمت گوشی های میان رده و مالی روی می آورند.

در ادامه، توبی ژو، یکی دیگر از تحلیلگران Canalys اشاره نموده که کاهش تقاضا باعث به وجود آمدن نگرانی های زیادی برای زنجیره های تأمین گوشی های هوشمند شده است. البته گفته می گردد که این مسائل موقتی خواهد بود و به زودی برطرف خواهد شد. با این حال، مسائل لجستیکی و مرتبط با فراوری همچنان ادامه خواهد داشت. این ها شامل مسائلی مانند محدودیت های واردات از کشورهای در حال توسعه است که منجر به تأخیر بیشتر در فرآیندهای گمرکی شده است.

به عنوان یک راه چاره، فروشندگان باید با توزیع نمایندگان همکاری نزدیک داشته باشند تا شرایط عرضه و موجودی را آنالیز نموده و به سرعت فرصت های کوتاه مدت جهت بهبود شرایط را شناسایی نمایند. علیرغم کاهش عرضه گوشی های هوشمند، شرکت هایی مانند سامسونگ توانسته اند در صدر این لیست قرار بگیرند (در سه ماهه دوم سال 2022). علت اصلی صدرنشینی سامسونگ، گوشی های سری گلکسی A هستند. این گوشی های هوشمند در واقع به سامسونگ یاری نموده اند تا ضمن تثبیت جایگاه اول، سهم بازارش را از 18 به 21 درصد ارتقا دهد.

پس از آن اپل با 17 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته زیرا آیفون 13 تقاضای زیادی داشته است. از سوی دیگر، فروشندگان چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو در بازار کشورهای خود با مسائل زیادی روبرو شده اند. آن ها در این سه ماهه به ترتیب 14٪، 10٪ و 9٪ سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. باید اشاره کنیم که سامسونگ در سه ماهه اول سال 2022 نیز در صدر این جدول قرار گرفته بود. گزارش اخیر حاکی از آن است که غول فناوری کره ای با 73.6 میلیون فروش محصولاتش از اپل پیشی گرفته است. این در حالی است که غول فناوری آمریکایی با فروش 56 میلیون از محصولات خود در رده دوم قرار گرفته است.

منبع: Androidcentral

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش جهانی گوشی های هوشمند حدود 9 درصد کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش جهانی گوشی های هوشمند حدود 9 درصد کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید