مراسم تحلیف بایدن، منحصر به فرد در تاریخ آمریکا

به گزارش وبلاگ به آبادی، مراسم تحلیف جو بایدن، چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا با شرایطی بسیار متفاوت و منحصر به فرد در تاریخ آمریکا برگزار می گردد، برخلاف عرف همیشگی رئیس جمهور قبلی برای انتقال قدرت حضور ندارد، نگرانی های امنیتی به شدت بالاست و ظاهرا این نیروهای امنیتی هستند که حضار مراسم تحلیف را تشکیل می دهند، پاندمی کرونا و نگرانی ها از شیوع، حضور مردمی را محدود نموده و ترس از تکرار حادثه کنگره و درگیری های مسلحانه حامیان ترامپ تدابیر امنیتی را تشدید نموده است.

مراسم تحلیف بایدن، منحصر به فرد در تاریخ آمریکا

به نوشته روزنامه دیلی میل، به هر حال شکل و شمایل مراسم تحلیف بایدن با همه این نگرانی ها و مسائل در نوع خود شاید اولین باشد. تدارکات زیادی برای چشم نواز کردن و مهم نشان دادن این رویداد چیده شده است.

هزاران پرچم کشور آمریکا به نشانه حدود 200 هزار آمریکایی که نمی توانند به علت پاندمی کرونا چهارشنبه در مراسم تحلیف جو بایدن و معاونش کامالا هریس شرکت نمایند، در نشنال مال (پارک مرکزی آمریکا) روی زمین کاشته شده است.

این نمایش که میدان پرچم ها نامیده می گردد، از 191 هزار و 500 پرچم آمریکا و 56 ستون نور تشکیل شده است.

طبق تصاویری که دوشنبه گرفته شده اند، این پرچم ها با دقت در ردیف هایی در نزدیکی کنگره آمریکا روی زمین نصب شده اند. ماه ها پیش از آن هم پرچم های مشابهی به یاد قربانیان پاندمی کرونا در نزدیکی بنای یادبود واشنگتن به نمایش درآمدند.

این پرچم ها نمایانگر آمریکایی هایی هستند که نمی توانند برای شرکت در مراسم تحلیف به صورت حضوری در واشنگتن دی.سی حاضر شوند. پاندمی کرونا تا به امروز حدود 24 میلیون آمریکایی را مبتلا نموده و جان حدود 400 هزار تن را گرفته است.

براساس اعلام کمیته تحلیف ریاست جمهوری، این ستون های نور هم نماینده 50 ایالت و اراضی آمریکاست و ساعت 6:30 عصر روز دوشنبه به وقت آمریکا در نشنال مال روشن می شوند. این چراغانی و روشنایی به مدت 46 ثانیه تابانده می شوند که نشانه روی کار آمدن بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکاست.

بایدن و معاونش امروز سه شنبه به قربانیان کرونا در کشورشان ادای احترام می نمایند. براساس اعلام تیم انتقالی بایدن، این مراسم با چراغانی اطراف استخر یادبود لینکلن در ساعت 5:30 عصر امروز انجام می گردد.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مراسم تحلیف بایدن، منحصر به فرد در تاریخ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم تحلیف بایدن، منحصر به فرد در تاریخ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید