میزبانی ایران در بزرگترین رویدادهای فوتسالی جهان و آسیا

به گزارش وبلاگ به آبادی، فوتسال ایران بعد از کسب مقام سومی جام جهانی و قهرمانی جام ملت های آسیا به دنبال برگزاری این مسابقات در ایران است.

میزبانی ایران در بزرگترین رویدادهای فوتسالی جهان و آسیا

به گزارش وبلاگ به آبادی، فدراسیون فوتبال ایران درخواست میزبانی جام جهانی 2020 و جام ملت های آسیا 2018 را برای فیفا AFC ارسال کرده و احتمال اعطای همزمان این دو میزبانی به ایران وجود دارد. چندی پیش مهدی تاج به همراه علی کفاشیان در مجمع سالانه فیفا شرکت کرده و مذاکرات مثبتی را با کمیته برگزاری این مسابقات در این زمینه داشته اند.

علی کفاشیان که عضو کمیته فوتسال فیفا است، تمام مجوزهای لازم را از دولت و سازمان های مربوط گرفته و قرار است در جلسه کمیته فوتسال فیفا در مهر ماه سال جاری، تکلیف میزبان معین شود.

همچنین وزیر ورزش و جوانان از موافقت اولیه فیفا با برگزاری جام جهانی 2020 در ایران خبر داده است. ایران برای دریافت این میزبانی با کشورهای ژاپن، لیتوانی، نیوزلند و کاستاریکا رقابت می کند اما شاید ژاپن به دلیل میزبانی المپیک 2020 قصد کناره گیری از میزبانی جام جهانی فوتسال را داشته باشد. شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، ارومیه، اردبیل و یزد برای برگزاری این رویداد جهانی به فیفا معرفی شده اند.

همچنین برای معین شدن میزبان جام ملت های آسیا 2018 قرار شده جلسه کمیته فوتسال AFC در حاشیه مسابقات جام باشگاه های آسیا در ویتنام برگزار شود.

با توجه به ریاست علی کفاشیان در کمیته فوتسال AFC و علی تارقلی زاده در دپارتمان فوتسال AFC امیدواری زیادی برای دریافت این میزبانی نیز وجود دارد. در صورت اعطای میزبانی جام ملت های آسیا به ایران، این مسابقات در اصفهان برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران نیز از حضور در مرحله انتخابی این مسابقات معاف می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میزبانی ایران در بزرگترین رویدادهای فوتسالی جهان و آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی ایران در بزرگترین رویدادهای فوتسالی جهان و آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید