شروع شبیه سازی سفر به مریخ

به گزارش وبلاگ به آبادی، محققان دانشگاه نورت وسترن برای بهبود عملکرد فضانوردان برای سفر به مریخ، این سفر را شبیه سازی کردند.

شروع شبیه سازی سفر به مریخ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ به آبادی، نخستین سفر با سرنشین به مریخ ممکن است حدود سه سال طول بکشد. از همین رو محققان دانشگاه نورت وسترن کوشش کردند تا با شبیه سازی پرواز به سیاره سرخ، به چگونگی عملکرد فضانوردان در یک اتاق بسیار کوچک یاری نمایند و راه های جدیدی را برای پیش بینی و به حداقل رساندن ناسازگاری هایی که ممکن است آینده ماموریت به فضا را به خطر بیندازد، پیدا نمایند.

براساس گزارش نیواطلس، ماموریت سفر به مریخ بسیار متفاوت تر از دیگر سفرها است. این سفر نه تنها سال ها طول می کشد بلکه فضانوردان باید به مدت طولانی در گوشه یک فضاپیمایی که بسیار کوچک است، اقامت داشته باشند و این فضای کوچک را با دیگر دانشمندان سهیم شوند.

لازم به ذکر است؛ بدتر از همه این است که فضانوردان باید به مدت طولانی و بدون هیچ نوع حرکتی در فضاپیما بمانند و تنها به تاریکی مطلق خیره شوند. همچنین تاخیر در ارتباط با زمین و بسیاری محدودیت های دیگر باعث ایجاد استرس و مسائل فیزیولوژیکی فضانوردان می گردد.

این تیم به سرپرستی نوشیر کانترکتور و لسی دچرچ این شبیه سازی را پیگیری می نمایند و چگونگی حالت فضانوردان در زمان داشتن استرس، محرومیت از خواب، تاخیر 20 دقیقه ای در برقراری ارتباط با زمین و نحوه کنترل ماموریت در چنین شرایطی را مورد آنالیز قرار می دهند.

طبق این گزارش، این کار با همکاری آنالوگ تحقیقات اکتشافات انسانی ناسا در مرکز فضایی جانسون در هیوستون و SIRIUS در موسسه مسائل بیومدیکال روسیه انجام می گردد.

طبق اعلام دانشگاه نورت وسترن، هدف از این شبیه سازی، چگونگی کارایی تیم، بهبود عملکرد آنها و جمع آوری یک تیم ایده آل است.

این مطالعه جدید که در 15 فوریه 2019 شروع شد از فضانوردان برای شبیه سازی 45 روزه در مرکز فضایی جانسون استفاده کرد. فاز دوم این آزمایش در 15 مارس 2019 در ماموریت SIRIUS، با 4 فضانورد روسیه و 2 آمریکایی در 120 آزمایش شبیه سازی شده برای فرود به سطح ماه، انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شروع شبیه سازی سفر به مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع شبیه سازی سفر به مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید