برترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید تی وی

به گزارش وبلاگ به آبادی، Android TV سیستم عامل ویژه ای است که در میلیون ها تلویزیون، پروژکتور و سینمای خانگی استفاده می گردد. Android TV به طور کلی یک سیستم عامل فوق العاده است، اما تنها با چند برنامه، می تواند بهتر هم باشد.

برترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید تی وی

به گزارش وبلاگ به آبادی، در این مقاله به آنالیز برترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید تی وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

FX File Explorer

اگر یک ستاپ باکس Android TV یا حتی یک Chromecast با Google TV دارید، ممکن است بلافاصله با مسائل ذخیره سازی و مدیریت فایل روبرو شوید. FX File Explorer یک برنامه ضروری برای گوشی های اندرویدی و ست تاپ باکس های تلویزیون است که به شما در مدیریت فایل ها یاری می نماید.

از آنجایی که Google از ساخت برنامه اختصاصی Drive برای Android TV خودداری نموده است، برنامه هایی مانند FX File Explorer فرصتی را برای پیوند مستقیم به حساب ذخیره سازی ابری موجود شما ارائه می دهند. در صورتی که ویدیوها، تصاویر و سایر رسانه ها را در حساب Google آنلاین خود ذخیره نموده اید، اپلیکیشن Solid Explorer با یک رابط کاربری عالی برای بوت شدن، امکان پخش و مشاهده آن ها را به شما می دهد.

Send Files to TV

Send Files to TV یک برنامه مدیریت فایل بسیار عالی است. زمانی که می خواهید فایل هایی را بین دستگاه های Android TV و گوشی هوشمند خود ارسال و دریافت کنید، این اپلیکیشن به یاری شما می آید. بطور معمول این فرآیند احتیاج به کابل، درایو های USB یا کارت های SD دارد تا فایلی را از تلفن همراه شما به تلویزیون هوشمندتان منتقل کند. با استفاده از شبکه محل خود و نرم افزار Send Files to TV می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و حتی انواع فایل را نیز به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن دارای یک رابط کاربری بسیار آسان می باشد و تنها با انتخاب گزینه ارسال و یا دریافت می توانید انتقال فایل مورد نظر خود را انجام دهید.

Plex

Plex یکی از برترین اپلیکیشن ها برای مدیریت رسانه های دانلود شده می باشد. این اپلیکیشن بعلاوه با هر رسانه ای که به صورت محلی ذخیره نموده اید نیز کار می نماید. شما می توانید یک هارد دیسک پر از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را به تلویزیون خود متصل کنید. Plex قادر است طبق ورودی کاربر، این رسانه ها را بطور اتوماتیک مرتب سازی و دسته بندی کند. بعضی از ویژگی های این اپلیکیشن پولی هستند، اما به طور کلی Plex یک اپلیکیشن عالی برای افرادی است که می خواهند مجموعه های رسانه ای خود را مدیریت نمایند.

Button Mapper

Button Mapper یک اپلیکیشن فوق العاده برای اندروید تی وی می باشد که به کاربر امکان تنظیم کنترل از راه دور را می دهد. Button Mapper به شما اجازه می دهد هر دکمه روی کنترل از راه دور فیزیکی خود را تنظیم کنید تا همانطور که می خواهید کار کند. با استفاده از قابلیت دوبار فشار دادن و یا فشار دادن طولانی دکمه های کنترل، می توانید عملیات بیشتری را روی کنترل تلویزیون خود بصورت سفارشی تنظیم کنید. در صورتی که از کنترل از راه دور Android TV خود ناامید هستید، Button Mapper اپلیکیشن مناسبی برای شما خواهد بود.

Retroarch

Retroarch یک اپلیکیشن مخصوص گیمر ها می باشد. این برنامه مجموعه ای از شبیه ساز های محبوب است که که همگی در یک بسته قرار گرفته اند. Retroarch به شما امکان بارگیری و اتصال رام ها، پیکربندی لوازم جانبی و مدیریت مجموعه عظیمی از کنسول ها و عناوین بازی را به شیوه ای آسان می دهد. بعلاوه از بازی های آرکید کلاسیک گرفته تا PS2 و حتی Wii U را می توان در اینجا شبیه سازی کرد. اگر می خواهید در سیستم های سه بعدی موجود بازی کنید، عملکرد برنامه و بازی بستگی زیادی به سخت افزار اندروید تی وی شما دارد. پس از راه اندازی این برنامه گنجینه ای از تفریح برای هواداران همه دوره های بازی را خواهید داشت.

AirScreen

با استفاده از اپلیکیشن AirScreen می توانید از یک دستگاه iOS برای ارسال عکس و screen mirror به راحتی بهره ببرید. AirScreen عملکرد AirPlay را برای سخت افزار iOS و MacOS در دستگاه های Android TV شما انجام می دهد. این بدان معناست که می توانید بدون احتیاج به ست تاپ باکس Apple TV، صفحه نمایش را تبدیل به آینه کنید.

برای این کار بدون بدون اینکه احتیاجی به باز کردن یا اضافه کردن برنامه به سخت افزار iOS خود داشته باشید، فقط ضروری است که AirScreen را روی دستگاه Android TV خود نصب کنید. پشتیبانی از ویدئوی 4K UHD یک امتیاز این اپلیکیشن است، زیرا می توانید از محتوایی که معمولاً با وضوح اصلی در iPhone یا iPad خود قابل مشاهده نیست لذت ببرید.

TVUsage

با استفاده از اپلیکیشن TVUsage می توانید اندروید تی وی خود را با یک پین 4 رقمی قفل کنید، زمان استفاده از صفحه نمایش و ساعات استفاده را برای برنامه های خاص تنظیم کنید، حفاظت نصب و حذف نصب و موارد دیگر را اضافه کنید. این اپلیکیشن قادر به انجام کار هایی است که Digital Wellbeing روی گوشی هوشمند شما انجام می دهد.

نمودار های این اپلیکیشن امکان آنالیز تلویزیون خود را در سه روز قبل به شما می دهد که می تواند به عنوان یک کنترل عالی به وسیله والدین استفاده گردد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید مقدار استفاده از Android TV را آنالیز کنید. توانایی تنظیم دوره های استراحت در فواصل زمانی دلخواه به تنهایی ابزار ارزشمندی است، زیرا از تماشای زیاد تلویزیون جلوگیری می نماید.

TV Bro

مرورگر وب پیش فرض تلویزیون آنقدر ها سرگرم نمایند نیست. مطمئنا می توانید مرورگر های بهترو با امکانات بیشتری روی تلویزیون اندرویدی خود نصب کنید. اگر می خواهید تجربه ای دلپذیرتر داشته باشید، TV Bro یک جایگزین ایده آل است. با استفاده از دکمه برگشت، اجرای مرورگر با برگه های منظمی ارائه می گردد. یک مکان نمای داخلی نیز وجود دارد که بدون احتیاج به ابزار جانبی خارجی یا با استفاده از حدس و گمان، ناوبری را انجام می دهد.

VLC

پخش نماینده رسانه بدون شک یک برنامه ضروری برای هر سیستم عاملی است. VLC یک اپلیکیشن پخش رسانه بسیار عالی است که همه نوع رسانه را بدون توجه به کدک پخش می نماید و با وجود کنترل های بازپخش عمیق و دسته بندی اتوماتیک رسانه ها هنوز هم کاملاً رایگان است.

Steam Link

اگر یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند یا نه چندان قدرتمند در خانه دارید و می خواهید بعضی از بازی های مورد علاقه خود را در تلویزیون بازی کنید، پس حتما Steam Link را امتحان کنید. به وسیله این برنامه می توانید بازی رایانه خود را در تلویزیون Android، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود پخش کنید. این ویژگی به شرایط شبکه داخلی شما بستگی دارد.

Kodi

این اپلیکیشن مشابه Plex می باشد، اما بشدت به پلاگین ها و کانال ها متکی است. اگر می خواهید برای پخش رسانه های خود یک فروشگاه یک مرحله ای ایجاد کنید، می توانید از این اپلیکیشن بهره ببرید.به گزارش وبلاگ به آبادی، این اپلیکیشن ممکن است برای کاربرانی که اولین بار است از آن استفاده می نمایند و یا کسانی که فقط می خواهند به چند پلتفرم پخش دسترسی داشته باشد، مناسب نباشد.

منبع: 9to5google

منبع: فرارو

به "برترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید تی وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید تی وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید