جالب ترین روش های جستجوی گوگل که تا کنون نمی دانستید!

به گزارش وبلاگ به آبادی، وقتی به جستجوی گوگل فکر می کنیم، مطمئناً به به یاد وارد کردن متن و دریافت میلیون ها نتیجه می افتیم. جالب است بدانید گوگل علاوه بر جستجوی متنی، ابزار دیگری برای جستجو به وسیله تصاویر، نما های دوربین و یا صدا را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

جالب ترین روش های جستجوی گوگل که تا کنون نمی دانستید!

به گزارش وبلاگ به آبادی، در این مطلب به آنالیز روش های جستجو در گوگل می پردازیم.

جستجوی تصویر

برای استفاده از این ویژگی کافی است به وسیله رایانه وارد images.google.com شوید و علامت دوربین را انتخاب کنید. در این بخش می توانید هر فایل تصویری با پسوند GIF، PNG، JPG یا WEBP را جستجو کنید. نتایج جستجو، تصاویر با مقدار ها و کیفیت های مختلف، سایت هایی که تصویر مورد نظر شما در آن یافت می گردد و تصاویری که با تصویر مورد نظر شما مشابه، اما غیر یکسان هستند را نشان می دهد. می توانید از این نتایج برای دستیابی به تصویر مورد نظر خود با کیفیت بالاتر، کسب اطلاعات در مورد تصویر مورد نظر خود و ردیابی مکان هایی که تصویر مورد نظر شما در آن به کار رفته است، بهره ببرید.

جستجو به وسیله دوربین

این روش نیز مانند روش بالا عمل می نماید، اما به جای آپلود یک فایل تصویری، می توانید از یک تصویر که اکنون به وسیله گوشی شما گرفته می گردد، بهره ببرید. برای جستجو به وسیله دوربین، ابتدا به وسیله گوشی اندرویدی خود وارد اپلیکیشن Google شوید. روی علامت دوربین ضربه بزنید و سپس دوربین گوشی خود را به سمت یک شی یا صحنه بگیرید. دکمه لنز در کنار کادر جستجو و نماد صوتی اپلیکیشن گوگل قرار گرفته است.

بیشتر اوقات گوگل متوجه می گردد که هدف شما چیست و نتایجی را که شامل محتوا و لینک های خرید است، برمی گرداند. این تکنیک به وسیله برنامه های آمازون و اسنپ چت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما نتایج گوگل نسبت به این دو، هوشمندتر است. می توانید از لنز برای جستجوی متنی که دوربین خود را به سمت آن نشانه گرفته اید نیز بهره ببرید.

جستجوی موسیقی

پیدا کردن نام آهنگی که در حال پخش است، چیز جدیدی نیست. هر شخصی می تواند بخشی از متن آهنگ را در گوگل جستجو نموده و اطلاعات مورد نظر خود را بدست بیاورد. زیباترین راه برای شناسایی موسیقی، یکی از ترفند های نادیده گرفته شده در تلفن های پیکسل گوگل است.

در Pixel 2 و گوشی های پیکسل بعد از آن، با اندروید 10 یا بالاتر به Settings > Sound and Vibration > Now Playing رفته و نوار لغزنده Identify songs playing nearby slider را فعال کنید. سپس دکمه search را فعال کنید. اکنون تلفن شما همواره سعی می نماید موسیقی اطراف شما را شناسایی کند و عنوان آن موسیقی را در صفحه قفل تلفن شما نشان می دهد. اگر تلفن پیکسل ندارید، یک راه دیگر برای پیوند آن به سایر دستگاه های اندرویدی به وسیله مد موسیقی محیطی وجود دارد، اما نصب آن برای کاربران معمولی تلفن همراه مناسب نیست.

منبع: cnet

منبع: فرارو

به "جالب ترین روش های جستجوی گوگل که تا کنون نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین روش های جستجوی گوگل که تا کنون نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید