خبرنگاران حمایت از دستاوردهای فکری در مراکز علمی رونق یافت

به گزارش وبلاگ به آبادی، تهران- خبرنگاران- راه اندازی دفاتر مالکیت فکری در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از اقداماتی است که جهت حمایت از ایده ها و اختراع ها را در این مراکز علمی تسهیل می نماید.

خبرنگاران حمایت از دستاوردهای فکری در مراکز علمی رونق یافت

به گزارش روز چهارشنبه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روزها اهمیت داشتن یک ایده نوآورانه بر هیچ فردی پوشیده نیست. ایده هایی که با همراهی خلاقیت و نوآوری در نهایت آبادانی و پیشرفت را برای هر کشوری به ارمغان می آورند. داشتن نیروی جوان نوآور و خلاق در هر کشوری برای قرار دریافت قطار پیشرفت بر روی ریل های موفقیت کافی است. اما برای حرکت شتابان این قطار جوانان احتیاج به هدایت و حمایت دارند.

شاید بسیاری از افرادی که یک ایده یا اختراع را در سر دارند با فضای فعالیت و ثبت آن آشنایی نداشته باشند. در این زمینه کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به راه اندازی دفاتر مالکیت فکری در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور نموده است. با این اقدام حمایت از این مراکز به عنوان پیشران نوآوری کشور انجام می گردد تا ضمن پشتیبانی از دستاوردهای فکری آنها و ثبت در ادارات اختراع معتبر دنیا، آنها با اهمیت و ضرورت ثبت اختراع آشنا شوند و از این طریق جهت ارتقا کسب شاخص های نوآوری و مالکیت فکری هموار گردد.

از سویی زمینه های لازم برای تشکیل دفاتر انتقال فناوری در راستای درآمدزایی برای دانشگاه ها و ورود آنها به دانشگاه های نسل سوم فراهم می گردد.

پس فعالیت های ترویجی و آموزشی همچون برگزاری کارگاه در حوزه مالکیت فکری، برگزاری جلسات مشاوره با اساتید و دانشجویان و معرفی کانون پتنت به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران یکی از وظایف این دفاتر برای تحقق اهداف مد نظر است. البته این دفاتر وظایف دیگری نیز دارند که می توان به جذب مخترعان و پژوهشگران مراکز برای ارسال درخواست ثبت اختراع به کانون نیز اشاره نمود.

دانشگاه هایی همچون تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، پارک علم و فناوری یزد، پارک علم و فناوری استان فارس و تبریز با تأسیس این دفاتر در حوزه ثبت بین المللی اختراع مشغول فعالیت هستند.

تا سرانجام سال گذشته مجموعاً 59 دفتر همکار در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه های سرتاسر کشور با کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری داشتند. همچنین سال گذشته 60 کارگاه آموزشی با حمایت کانون در زمینه های مختلف مالکیت فکری و در مراکز مختلف برگزار گردید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمایت از دستاوردهای فکری در مراکز علمی رونق یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت از دستاوردهای فکری در مراکز علمی رونق یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید