زابل در شمال سیستان و بلوچستان نارنجی شد

به گزارش وبلاگ به آبادی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین گزارش های ستاد ملی کرونا شهر زابل در شمال این استان در رنگ بندی تازه کرونایی کشور به رنگ نارنجی عایدی.

زابل در شمال سیستان و بلوچستان نارنجی شد

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های وبلاگ به آبادی از زاهدان ، با بیان اینکه معیار رنگ بندی کرونایی در شهرستان ها بر اساس شرایط بیمارستان هاست، اظهارداشت: تعداد افراد بستری مثبت کرونا به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت منطقه ارزیابی شده بطوریکه در صورت بیشتر از تعداد مورد نظر باشد شهر مربوطه نارنجی اعلام می گردد.

وی ادامه داد: هم اینک علاوه بر زابل با شرایط نارنجی کرونا شهر های خاش، تفتان، سراوان و گلشن نیز در شرایط زرد و بقیه شهر های سیستان و بلوچستان آبی گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در زابل فعالیت گروه سه و چهار ممنوع است، گفت: مشاغل صنفی گروه سه شامل آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، تالار های پذیرایی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخر های سرپوشیده است و مشاغل گروه چهار نیز شامل فعالیت های مرتبط با همایش ها و مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد، گروه های حساس، کافه، چایخانه و قهوه خانه است.

وی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت دست و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی ها را مهمترین راه حل در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا عنوان نمود و اضافه کرد: در صورت کم توجهی به رعایت دستورالعمل ها می توان انتظار تغییر رنگ شهر ها و افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا را داشت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اضافه کرده شدن 90 مورد تازه کرونا طی 24 ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به 127هزار و 456 نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری اظهارداشت:در شبانه روز گذشته با فوت پنج نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به 2 هزار و 575 نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم اینک 176 بیمار حاد تنفسی و 57 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اضافه کرد: از مردم عزیز درخواست می گردد در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می فرایند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت نمایند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زابل در شمال سیستان و بلوچستان نارنجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زابل در شمال سیستان و بلوچستان نارنجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید