ساخت 2600 کیلومتر راستا سبز برای عابران و دوچرخه سواران تا جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ به آبادی، قطر از ساخت 2600 کیلومتر مسیرهای ویژه عابران و دوچرخه سواران با کاشت یک میلیون اصله درخت اطلاع داد.

ساخت 2600 کیلومتر راستا سبز برای عابران و دوچرخه سواران تا جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ به آبادی، احمد المحنادی، رئیس هیئت عامل امور عمومی قطر به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: قطر از ابتکار عمل جهانی روز بدون خودرو حمایت می کند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا شروع جام جهانی 2022 فوتبال در کشورمان بیش از 2600 کیلومتر راستا سبز برای عابران و دوچرخه سواران با کاشت یک میلیون اصله درخت بسازیم. قطر در حال اجرایی طرح هایی برای ایجاد انگیزه میان مردم جهت پیاده رفتن به محل کار، فروشگاه های خرید و استادیوم ها است.

وی اضافه نمود: ما قصد داریم تا راستاهای ویژه عابران و دوچرخه سواران را کنار جاده های بزرگ، پارک ها و اماکن عمومی احداث کنیم که ارتباط میان تمامی 8 استادیوم جام جهانی 2022، مناطق ویژه طرفداران، مراکز تجاری، اماکن گردشگری و فرودگاه بین المللی حمد را برقرار خواهند کرد.

احمد المحنادی در ادامه گفت: در سال 2018 میلادی 242 کیلوتر راستا دوچرخه سواری در راستاهای اصلی دوحه ساختیم که تاکنون در مجموع به 290 کیلومتر افزایش یافته است. راستاهای ساخته شده برای عابران نیز به ایستگاه های مترو و اتوبوس متصل خواهند شد. قطر برای ترغیب مردم به پیاده روی در فصول گرم سال مکان های بسیار زیبا و پرسایه جهت استراحت آنها با ایجاد تونل هایی از درخت تعبیه نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ساخت 2600 کیلومتر راستا سبز برای عابران و دوچرخه سواران تا جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 2600 کیلومتر راستا سبز برای عابران و دوچرخه سواران تا جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید