طالبان:هر وقت به توافق نهایی رسیدیم، مذاکرات از سوی آمریکا لغو شد

به گزارش وبلاگ به آبادی، در پی لغو مذاکرات صلح میان دولت آمریکا و نمایندگان گروه طالبان به دستور ترامپ، یک هئیت مذاکره کننده طالبان از قطر به مسکو رفته است.

طالبان:هر وقت به توافق نهایی رسیدیم، مذاکرات از سوی آمریکا لغو شد

شیر محمد عباس استانکزی از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر که رهبری این هیئت را بر عهده دارد در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه بیان کرد که جنگ بر آن ها (طالبان) تحمیل شده است.

وی در این باره اضافه نمود: با این حال هنوز طالبان علاقمند به حصول صلح در افغانستان به وسیله مذاکره است. متاسفانه هر زمانی که ما به یک توافق نهایی رسیدیم، مذاکرات از سوی آمریکا لغو شده است.

عضو برجسته دفتر سیاسی طالبان در قطر در ادامه تأکید کرد که در زمان ریاست جمهوری بارک اوباما (ریاست جمهوری پیشین آمریکا) نیز 2 بار توافقات این چنینی متوقف شده بودند.

تاس ساعاتی پیش گزارش کرد پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور به توقف مذاکرات با طالبان افغانستان داد، گزارش هایی از حضور هیاتی از دفتر قطر طالبان در مسکو جهت مصاحبه با مقامات روسیه منتشر شد.

تاس اظهارات محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر، را بازتاب داده بود و در این باره نوشت: نمایندگان طالبان با ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، دیدار نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طالبان:هر وقت به توافق نهایی رسیدیم، مذاکرات از سوی آمریکا لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان:هر وقت به توافق نهایی رسیدیم، مذاکرات از سوی آمریکا لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید