لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

به گزارش وبلاگ به آبادی، زیبایی ابرو یک بخش جدایی ناپذیر در زیبایی صورت و ظاهر کلی فرد است. ظاهر ابرو در در شاداب نشان دادن صورت و طراوت بخشیدن به آن موثر است و در روابط اجتماعی فرد تاثیر بسزایی دارد. زمانی که ابروها تقارن نداشته باشند، چهره هم تقارن و زیبایی خود را از دست می دهد. از سوی دیگر، پایین آمدن ابروها و افتادگی آن ها باعث خسته و غمگین به نظر رسیدن چهره می شود. در این مطلب به یکی از ترندهای زیبایی مرتبط با ابروها می پردازیم؛ لیفت ابرو که هم در کلینیک های زیبایی هم در سالن های آرایشی و هم در منزل انجام می شود. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا انواع و اقسام روش های لیفت ابرو را با یکدیگر مرور کنیم.

لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت ابرو چیست و چه تاثیری در چهره دارد؟

بالاکشیدن ابروها سبب خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چهره، رفع شدن چین و چروک های زیر ابرو و درشت تر شدن چشم می شود. روش های مختلفی برای بالا کشیدن ابرو وجود دارد. تغییر حالت ابروها جهت ایجاد تعادل در صورت، تغییر حالت چهره و ایجاد نمای متفاوت در چشم ها مانند بازتر نشان دادن یا درشت تر جلوه دادن آن ها را لیفت ابرو می گوییم. لیفت ابرو به وسیله تکنیک های پزشکی در کلینیک های زیبایی تا روش هایی ساده تر در آرایشگاه و یا منزل انجام می شود. در این مطلب به تفکیک نوع روش به انواع روش های لیفت ابرو خواهیم پرداخت.

  • هر آنچه باید درباره اکستنشن و لمینت مژه بدانید

علت افتادگی ابروها چیست؟

با گذشت زمان عضلات پیشانی در اثر سن و گرانش زمین شروع به ضعیف و شل شدن می کنند و در نتیجه باعث افتادگی ابرو می شوند. بنابراین یکی از مهم ترین علل افتادگی ابروها، افزایش سن و در نتیجه کاهش میزان کلاژن و الاستیسیته پوست (حالت کشسانی پوست) است که سبب می شود ابروها و پلک افتاده به نظر برسند. علاوه بر افزایش سن، فاکتورهای دیگری نیز در افتادگی ابروها نقش دارند که عبارت اند از:

  • علل ژنتیکی؛ برخی از افراد به دلایل ژنتیکی، به صورت مادرزادی با افتادگی پلک و ابرو به دنیا می آیند.
  • کاهش وزن شدید؛ افرادی که پیش تر وزن زیادی داشتند، با کاهش وزن، لایه های چربی زیر پوست ابروهای آن ها هم کاهش می یابد. این از دست رفتن چربی باعث افتادگی پلک و ابرو می شود.
  • ابتلا به برخی بیماری ها؛ برخی از بیماری ها مانند فلج بل (Bells Palsy) یا آسیب هایی که به صورت وارد می شود می تواند باعث افتادگی ابروها شود.

انواع روش های لیفت ابرو در کلینیک های زیبایی

در کلینیک های زیبایی بسته به نوع افتادگی ابرو روش های مختلفی برای درمان افتادگی ابرو و یا لیفت آن وجود دارد. می توانید به سراغ عمل جراحی بروید و یا از روش های غیرتهاجمی مانند نخ یا فیلر استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که نه تنها نوع لیفت ابرو بلکه حاصل آن هم در روش های کلینیکی و سالن های زیبایی با یکدیگر کاملا فرق دارد. در روش هایی که در کلینیک زیبایی انجام می شود مدل ابرو اصلاح شده و بالا تر می رود در حالی که در ترندهای آرایشی لیفت ابرو موهای ابرو به سمت بالا نگه داشته می شوند.

روش های لیفت ابرو در کلینیک های زیبایی را در این بخش از مطلب برایتان به طور کامل شرح خواهیم داد.

1. لیفت ابرو با جراحی کلاسیک

روش انجام لیفت ابرو با عمل جراحی کلاسیک جراح یا دکتر پوست، پوست شما را در خط مو یا روی مو برش می دهد. او شکل بافت ها را تغییر می دهد و بخش هایی از ماهیچه ها و پوست که باعث ایجاد چین وچروک یا خطوط اخمِ عمیق شده است را از بین می برد. سپس برش ها با بخیه یا منگنه بسته می شوند. هنگامی که به هوش می آیید، همه چیز با باند استریل، بسته شده است.

2. لیفت ابرو با جراحی آندوسکپی

در لیفت آندوسکوپی، جراح چند برش کوتاه تر در پوست سر ایجاد می کند. او یک اسکوپ (لوله نازکی که به دوربین متصل است) را وارد یکی از برش ها می کند تا بافت و ماهیچه را از صفحه نمایش ببیند. حالا از دستگاه دوم که در قسمت دیگر برش قرار داده شده است، برای ایجاد تغییرات لازم استفاده می کند.

در این روش، بافت با یک بخیه موقت یا دائمی یا لنگر در زیر پوست محکم می شود. این لنگرها بافت را برای سال ها محکم نگه می دارند. از آن جایی که برش ها کوچک تر هستند، این سبک از جراحی به روش کمتر تهاجمی معروف شده است. با لیفت ابرو اندوسکوپیک، زخمِ کمتر و زمان بهبودیِ سریع تری را تجربه می کنید.

3. روش لیفت ابرو با لیزر

عملکرد بالا بردن لیزر با ابرو، مشابه همان استفاده از لیزر برای سفت کردن و رفع کردن شل شدگی پوست است. در این روش طی یک فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش پیدا می کند. با حرارت دادن و گرم کردن ماهیچه های اطراف ابرو، آن ها منقبض می شوند و پوست بالای پلک به سمت بالا کشیده می شود. این روش از انواع روش های لیفت ابرو است که بلافاصله بعد از درمان اثرات آن قابل مشاهده است.

این روش ها نسبت به سایر روش های غیرتهاجمی لیفت ابرو، روشی گران تر است. بیمار احتیاج به چند جلسه لیزر درمانی دارد که این موضوع خود باعث افزایش هزینه می شود.

4. لیفت ابرو با نخ های لیفتینگ

یکی دیگر از انواع روش های لیفت ابرو، لیفت ابرو با استفاده از نخ است. افرادی که در سنین 30 الی 50 سالگی هستند و عوارض پیری در آن ها چندان زیاد نیست، بهترین کاندیدای لیفت ابرو با استفاده از نخ هستند. در این روش با استفاده از سوزن های ظریف، برش های نازکی در داخل ابرو ایجاد می شود و نخ هایی به وسیله این شکاف ها وارد می شود. این نخ ها، سبب محو شدن افتادگی پوست می شوند. از روش لیفت با نخ در سایر قسمت های صورت از قبیل دور لب، گردن، غبغب و لپ ها هم استفاده می شود. در لیفت ابرو با نخ، چهره مصنوعی به نظر نمی رسد و حالت طبیعی چهره حفظ می شود. اثرات این روش هم موقت است و بعد از حدود یک سال از بین می رود.

5. لیفتینگ با ژل یا فیلر

فیلرهای بر پایه هیالورونیک اسید یکی از بهترین موادی طبیعی هستند که به تولید کلاژن بیشتر و افزایش الاستیسیته پوست کمک می کنند. با تزریق فیلرها، پوست حالت ارتجاعی و کشسانی خود را به دست می آورد و جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. تزریق فیلر به ناحیه ابرو یکی از موثرترین روش های رفع افتادگی پلک و ابرو به روش غیرجراحی است.

6. لیفتینگ ابرو با بوتاکس

سم بوتولینوم یا بوتاکس با تزریق به ناحیه مورد نظر باعث فلج موقت عضلات آن بخش می شود. هدف از تزریق بوتاکس به عضلات ناحیه ابرو حذف خطوط اخم، بالا بردن ابروها و اصلاح شکل ابرو است. تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو باید حتماً به وسیله بهترین متخصصان پوست و مو انجام شود؛ در غیر این صورت می تواند آسیب های جبران ناپذیری به صورت وارد کند.

در این روش برای تزریق بوتاکس بخش هایی از صورت تعیین می شوند. سپس با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی، محل های تعیین شده بی حس می شوند. سپس بوتاکس از قسمت های بی حس شده تزریق می شود. تزریق پرکننده در عضلات، سبب فلج شدن آن ها و رفع شدن چین و چروک ها در این محل می شود. زمان لازم برای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، چند دقیقه است و به مدت 3 الی 5 ماه ماندگاری دارد.

فرد بعد تزریق بوتاکس احتیاج به استراحت ندارد و این امکان را دارد که به فعالیت های روزانه خود بپردازد. در برخی مواقع، این روش با دیگر روش های لیفت ابرو ترکیب می شوند و نتیجه بهتری حاصل می شود. لازم به ذکر است که در لیفت ابرو با استفاده از تزریق بوتاکس، کبودی و زخم در چهره مشاهده می شود که این عوارض نیز موقتی هستند و پس از مدت کوتاهی از بین می فرایند.

7. لیفتینگ ابرو با هایفوتراپی

لیفت ابرو با استفاده از روش هایفوتراپی یکی از جدیدترین انواع روش های لیفت ابرو به منظور بالا کشیدن ابروها و رفع کردن چین و چروک اطراف ابرو است. در این روش انرژی امواج اولتراسوند با شدت و فرکانس بالا به طور موضعی وارد لایه های عمیق پوست می شوند. انعقاد حرارتی ایجاد شده سبب کشیدگی و سفت شدن پوست پیشانی و بالاکشیدگی ابروها می شود.

لیفت ابرو با مواد در آرایشگاه

لیفت ابرو با استفاده از مواد هم برای اصلاح فرم ابرو و افتادگی خفیف ابروها مناسب است و هم این که اگر ابروهای کم پشت دارید این روش می تواند ابروهایتان را پرپشت تر و زیباتر و البته کلفت تر نشان دهد.

تکنیک لیفت ابرو در سالن های زیبایی با استفاده از مواد گیاهی و ارگانیک مخصوص به همراه براش های مناسب انجام می شود. این کار باعث تقویت و همچنین حالت دادن زیباتر شدن ابروها می شود و می توان گفت یکی از کم هزینه ترین روش های حال حاضر برای زیبایی ابرو به شمار میرود. در واقع می توان گفت این روش را فرایند گیاهی کراتینه لیفت ابرو نامید. این روش ماندگاری بالایی ندارد و تقریبا به مدت 30 الی 45 روز ابرو های شما را حالت دار و پر پشت نشان می دهد.

برای لیفت ابرو ابتدا ابروها را با براش مخصوص ابرو مرتب کرده و در ادامه به وسیله چسب مخصوص لیفت که ماده ای گیاهی است، آن ها را به سمت بالا سوق داده و در همان حالتی که شما می خواهید تثبیت می شود. مدت زمان مورد احتیاج برای این کار 15 تا 20 دقیقه است. در این مدت باید چسب بر روی ابروهای شما مانده و در نهایت با مواد فیکس کننده ابرو را پاک می کنند.

برای بالا بردن ابرو می توان از ماده ای به نام کراتین مایع هم استفاده کرد. در آرایشگاه ها برای حالت دادن به ابرو و دادن مدل هاشور به آن از این ماده استفاده می کنند. این روشی ساده و بی خطر است که باعث لیفت ابرو می شود. این روش ابروها را از حالت آشفته در آورده و به صورت دخترانه منظم می کند.

توصیه می شود تا یک روز پس از انجام عملیات لیفت به صورت خود آب نزنید؛ چراکه آب باعث چسبیدن تارهای ابرو به هم می شود و در نتیجه کار تاثیر می گذارد. بعد از پشت سر گذاشتن 24 ساعت می توانید صورت خود را بشویید.

  • همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو (و مقایسه آن با دیگر روش های ترمیمی)

لیفت ابرو در منزل

اگر میخواهید به صورت موقتی ابروهایتان را لیفت کنید و مدل موهای ابرویتان را برای چند ساعتی تغییر دهید می توانید در منزل ابروهایتان را لیفت کنید. در ادامه روش های لیفت ابرو در منزل را برایتان شرح می دهیم.

1. لیفت با ژل ابرو

با افزایش طرفداران این ترند آرایشی، برندهای مختلفی به تولید محصولات مختلف برای انجام این تکنیک اقدام کردند و محصولی با عنوان ژل ابرو به بازار معرفی شد. این محصول توانست تا حد زیادی توجه ها را به خود جلب کند. به طوری که امروزه به عنوان یکی از محصولات مهم در آرایش به کار می رود. برای استفاده از این محصول باید ابتدا فرم ابروهای خود را تعیین کنید. در این مرحله اگر ابروهای شما احتیاج به اصلاح فرم دارد، می توانید آن را با مدادهای ابرو تصحیح کنید.

بعد از تعیین فرم ابرو، برس ژل را آغشته به مواد داخل ظرف کنید. سعی کنید میزان مایعی که برمی دارید به قدری زیاد نباشد که هدایت آن از کنترل خارج شود. میزان کمی از مواد را به وسیله برس روی ابروها بکشید و در جهت بالا آن ها را حالت دهید. چند لحظه اجازه دهید مواد خشک شود.

2. لیفت با مواد دست ساز ژلاتینه

اگر در پی روشی هستید که علاوه بر تضمین زیبایی ابروها به شما در تقویت آن ها هم کمک کند، این روش را به شما پیشنهاد می دهیم. شما در این روش می توانید از انواع عصاره های گیاهی متناسب با احتیاج موها استفاده کنید و به مرور تاثیر مثبت آن را مشاهده کنید. برای درست کردن ماده ژلاتینه لیفت ابرو به نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین، 4 قطره عصاره اسطوخدوس و یک چهارم فنجان آب گرم احتیاج دارید.

  1. آب گرم و پودر ژلاتین را در ظرفی بریزید. باید به آرامی آن ها را مخلوط کنید تا ژلاتین به طور کامل شفاف شود یا به اصطلاح، آب شود. همچنین اگر می خواهید سریع تر این کار را انجام دهید باید ظرف حاوی ژلاتین و آب را روی بخار کتری قرار دهید.
  2. بعد از حل شدن تمام پودر در آب، میزانی روغن یا عصاره گیاهی مورد نظر خود را به ترکیب اضافه کنید. پیشنهاد می کنیم از عصاره اسطوخودوس استفاده کنید و از رایحه آن لذت ببرید. این ماده در کنار عطر خوش، فواید دیگری از قبیل تقویت ابروها و افزایش رشد آن ها نیز دارد.
  3. البته شما می توانید از هر عصاره یا روغن گیاهی در این ترکیب استفاده کنید و انتخاب این مورد کاملا سلیقه ای و با توجه به احتیاجهای شماست. به عنوان مثال می توانید روغن رزماری، روغن مریم گلی، روغن نارگیل یا روغن هسته انگور را جایگزین کنید.
  4. پس از ساخت ترکیب به مدت 12 ساعت آن را در دمای اتاق قرار دهید تا حالت ژله ای و سفت پیدا کند. همچنین می توانید برای سرعت بخشیدن به کار، آن را در یخچال قرار دهید.
  5. بعد از این که ترکیب سفت شد، می توانید آن را روی ابروهای خود بکشید. می توانید این کار را به کمک یک فرچه ریمل تمیز انجام دهید. سعی کنید ابروها را به سمت بالا و خارج بکشید تا به فرم دلخواه برسید.

شما می توانید این ترکیب را در حالت سفت شده تا یک ماه در دمای اتاق نگهداری و استفاده کنید.

3. لیفت با صابون ابرو

یکی دیگر از محصولات آرایشی که برای ترند لیفت ابرو به وسیله برندهای مختلف وارد بازار شده است صابون ابروست. برای لیفت با صابون ابرو به میزان کمی، صابون را خیس کنید. قلمو را روی آن بکشید تا کمی کف کند. شما می توانید از انواع براش ابرو استفاده کنید و آن را روی ابروها بکشید و در همین حین آن ها را حالت دهید. اجازه دهید ابروها خشک شوند. سپس بخش های اطراف ابرو را به کمک پنبه تمیز کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از آن را به حداقل برسانید و تا حد امکان استفاده نکنید؛ زیرا در طولانی مدت ممکن است باعث ریزش ابروهای شما شود. پس استفاده از آن را به مواقع ضروری موکول کنید.

سخن آخر و نتیجه گیری

اینکه از کدام روش برای لیفت ابرویتان استفاده کنید بستگی به نوع افتادگی ابروهای شما دارد. اگر ابروهایی افتاده دارید و یا دارای چروک و خطوط عمیق بین ابروها و یا پیشانی تان هستید، بهتر است با مراجعه به پزشک زیبایی یکی از روش های پزشکی را امتحان کنید و مشکلتان را به شکل دائمی حل کنید؛ اما اگر صورت و ابروهایی نرمال دارید و تنها می خواهید فرم ابروهایتان را بهبود دهید یا ترند آرایشی ابروهای لیفت شده را انجام دهید، می توانید به سالن زیبایی مراجعه نمایید و با خودتان در منزل با روش های خانگی ابروهایتان را لیفت کنید.

منابع: Mayoclinic, Ipsy

منبع: دیجی استایل

به "لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید