نمازی: آمریکا از رسیدن صدای ایران به گوش مردم جهان احساس خطر می کند

به گزارش وبلاگ به آبادی، یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه آمریکا احساس خطر می کند که صدای ایران به گوش مردم دنیا برسد، گفت: رئیس جمهور از فرصت حضور در سازمان ملل استفاده کرده و از مظلومیت مردم ایران با مردم دنیا صحبت کند.

نمازی: آمریکا از رسیدن صدای ایران به گوش مردم جهان احساس خطر می کند

محمدعلی نمازی در گفت وگو با وبلاگ به آبادی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده از سوی دولت آمریکا برای برای رئیس جمهور در سفر به مقر سازمان ملل اظهار کرد: سازمان ملل متعلق به همه کشورها و ملت های دنیاست. اجلاس سازمان ملل دارای آیین نامه و مقررات مشخصی است و روسای دولت ها می توانند براساس این آیین نامه و مقررات تیم همراه با خود داشته باشند. به دلیل اینکه مقر سازمان ملل در نیویورک واقع است، دولت آمریکا حق ندارد برخلاف مقررات عمل کرده و دخالتی در ورود هیات کشورها به مقر سازمان ملل داشته باشد.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت برای تیم رسانه ای کشورمان به این دلیل است که دولت آمریکا نمی خواهد صدای جمهوری اسلامی ایران به گوش مردم آمریکا و سایر کشورهای دنیا برسد. به هر حال مقر سازمان ملل اکنون مورد توجه همه کشورهای دنیا بوده و بهترین محل برای بیان مواضع، دیدگاه ها و نقطه نظرات مسئولان کشورهای مختلف از جمله مقامات جمهوری اسلامی ایران است و اگر مواضع کشورمان خوب منعکس شود، اثر زیادی بر افکار عمومی دنیا دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه آمریکا احساس خطر می کند که صدای ایران به گوش مردم دنیا برسد، شرح داد: ایران و آمریکا در رقابت سختی با هم هستند و آمریکا نمی خواهد ایران این فرصت را داشته باشد تا نظرات خود را در معرض افکار عمومی مردم آمریکا و دنیا قرار دهد.

نمازی تاکید کرد: رئیس جمهور از فرصت حضور در سازمان ملل استفاده کرده و از مظلومیت مردم ایران با مردم دنیا صحبت کند. رئیس جمهور مطرح کند که مردم ایران چه گناهی کرده اند که چهل سال تحت سختی و فشار و تحریم قرار گرفته اند؟ رئیس جمهور همچنین مدام در سخنرانی، دیدارها و مصاحبه های خود تاکید کند که ایران با کشورهای همسایه خود نه تنها دعوا ندارد بلکه دنبال تعامل و همکاری با همسایگان خود است.

وی در پایان با اشاره به اینکه رئیس جمهور ایران در سازمان ملل همه انواع تروریسیم را محکوم کند، گفت: حضور در سازمان ملل فرصت خوبی برای تشویق سرمایه گذاری خارجی در ایران است. رئیس جمهور امنیت سرمایه گذاری در ایران را تبلیغ کرده و از شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نمازی: آمریکا از رسیدن صدای ایران به گوش مردم جهان احساس خطر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمازی: آمریکا از رسیدن صدای ایران به گوش مردم جهان احساس خطر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید