هرندی: مقصودلو و فیروزجا استعداد قهرمانی شطرنج دنیا را دارند، نباید آنها را وارد حاشیه کرد

به گزارش وبلاگ به آبادی، پیشکسوت شطرنج می گوید که نتایج رقابت های قهرمانی جوانان دنیا خیلی عالی و بی سابقه بود و جای امیدواری است که شطرنج بازان ایران آینده خوبی داشته باشند.

هرندی: مقصودلو و فیروزجا استعداد قهرمانی شطرنج دنیا را دارند، نباید آنها را وارد حاشیه کرد

خسرو هرندی بعد از قهرمانی پرهام مقصودلو در رقابت های شطرنج جوانان جهان در گفت وگو با وبلاگ به آبادی، اظهار کرد: مقصودلو بهترین مقام را برای ایران کسب کرد. این مقام بی سابقه بود. او خیلی با قدرت پیش رفت و نتیجه اش در جهان نیز مطرح شد. پرهام شانس های بالاتری در آینده خواهد داشت. پرهام مقصودلو ، علیرضا فیروزجا و محمد امین طباطبایی از جمله شانس های شطرنج ایران هستند. نتایج خیلی عالی و بی سابقه بود و جای امیدواری است که ان شاء الله آینده خوبی هم داشته باشند.

استاد بین المللی شطرنج گفت: تیم ملی شطرنج ایران اوایل مهر ماه در مسابقات المپیاد نیز شرکت خواهد نمود. آن مسابقات نیز خیلی به موقع است که تیم ایران محک بخورد. این مسابقات به میزبانی باتومی گرجستان و با حضور 150 کشور برگزار می گردد و شطرنج بازان ما نیز در این مسابقات شانس خواهند داشت.

پیشکسوت شطرنج در ادامه با اشاره به این نکته که این نوابغ نباید وارد حاشیه ها شوند، خاطر نشان کرد: شطرنج بازان جوان نباید وارد حواشی شوند. گاهی افرادی آنها را به حاشیه می کشانند. حرف هایی از قبیل حقوق بدهید، پاداش بدهید و ... که از سوی برخی از رسانه ها یا افراد مطرح می گردد، کار آنها را تمام خواهد نمود. در حال حاضر که آنها رو به پیشرفت هستند نباید وارد حاشیه شوند. خواسته یا ناخواسته مصاحبه ها آنها را وارد حاشیه می نماید. این تخریب است. اگر تخریبی صورت نگیرد آنها شانس زیادی در قهرمانی بزرگسالان جهان هم خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون باید چه امکاناتی را برای این قهرمانان فراهم کند، گفت : فدراسیون امکانات را فراهم نموده است. این یک مساله است که فدراسیون باید یک امکانات جدیدی را مهیا کند. فدراسیون یک بودجه و یک توانایی دارد. همین که آنها را به مسابقه اعزام می نماید کار خود را انجام داده است. برای هر نفر به تنهایی مربی به خدمت دریافت هزینه زیادی دارد که در توان فدراسیون نیست.

پیشکسوت شطرنج ادامه داد: من اگر جای ورزشکاران بودم جوایز و پاداش هایی که از مسابقات دریافت می کردم را صرف پیشرفت و کار خودم می کردم. فدراسیون هر چه داشته باشد در اختیار ورزشکاران قرار می دهد و از خدا می خواهد که آنها موفق باشند، اما باید یاری گردد.

وی در ادامه یادآور شد: هزینه به خدمت دریافت مربی خیلی زیاد است کسی که بخواهد در سطح بالا کار کند، پول زیادی نیز دریافت می نماید. بحث 50 یا 100 میلیون تومان نیست. ارقام دلاری و ارزی است. فدراسیون دائما نمی تواند مربی با این شرایط در اختیار داشته باشد. توان فدراسیون محدود است. من نه هوادار فدراسیون هستم و نه در فدراسیون ذی نفع. 50 سال است که در این رشته فعالیت می کنم و شرایط را می دانم. قهرمان و سرمربی تیم ملی بودم و می بینم تا ورزشکاری موفق می گردد مصاحبه های مختلفی با او می نمایند و افراد به حاشیه کشیده می شوند.

هرندی در انتها گفت : واقعا استعدادهای ما حیف هستند. پرهام و علیرضا فیروز جا استعداد قهرمانی جهان را دارند. ورزشکاران نباید به دنبال بهانه جویی باشند و باید با قدرت به کار خود ادامه دهند تا بتوانند به صندلی های بهتری برسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هرندی: مقصودلو و فیروزجا استعداد قهرمانی شطرنج دنیا را دارند، نباید آنها را وارد حاشیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرندی: مقصودلو و فیروزجا استعداد قهرمانی شطرنج دنیا را دارند، نباید آنها را وارد حاشیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید