والیبالیست های جوان پشت سد بی توجهی، وعده ها بازهم پوشالی بود!

به گزارش وبلاگ به آبادی، یک سال از قهرمانی تیم والیبال جوانان در دنیا گذشت. قهرمانیِ که به دلیل تاریخ سازی با واکنش های بسیاری همراه شد و پیغام های تبریک مسئولان ورزشی و غیر ورزشی را به دنبال داشت. سران نخست مملکت ابراز خوشحالی خود از دلاوری بلندقامتان آینده دار تیم ملی والیبال در عرصه دنیای را در پیغام های جداگانه نشان دادند.

والیبالیست های جوان پشت سد بی توجهی، وعده ها بازهم پوشالی بود!

تیمی که با کادر ایرانی به جنگ با رقبای قدرتمند خود رفت و در نهایت در خاک بحرین در حالی در بازی فینال تیم قدرتمند ایتالیا را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد که حتی خبری از پخش زنده تلویزیون نبود و علاقه مندان و خانواده های ملی پوشان برای تماشای درخشش جوانان کشور دست به دامان اینترنت شدند.

تا جایی که وزیر جوان نیز پس از قهرمانی تیم ملی در توئیتی با کنایه گفت: بیست! جوانان والیبالی ایران، گل کاشتند و حالا قهرمان جهانند. عالی بودن و عالی نتیجه گرفتند. بازی هیجان انگیز آنها را مستقیم به وسیله تلویزیون اینترنتی دیدم، بی نظیر بودند!

تیم جوانان در آستانه خلق یک شگفتی و تاریخ سازی بود اما بازی تماشایی آنها حتی در فینال پخش نشد. تیم قهرمان شد و ناگهان بمب خبری زده شد و سیر پیغام های تبریک مسئولان سرازیر شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در واکنش به پیروزی جوانان والیبالیست توئیتی منتشر کرد و نوشت: قهرمانی جهان بر والیبالیست های جوان و ملت ایران مبارک باد. دولت و همه مردم از پیروزی شما مسرور شدند. در دوران تحریم مالی و فشار برای انزوای ایران، این پیروزی بیش از هر زمان دیگری برای مردم شیرین است. پیروزیت شما نشان داد با سخت کوشی و امید، می توانیم در همه عرصه ها پیروز شویم.

ربیعی به خوبی به تحریم و فشار بر انزوای ایران اشاره نمود. والیبالیست های جوان با درک تمام مسائل با غیرت و کوشش ستودنی مقابل رقبایی از جان مایه گذاشتند که با بهترین امکانات در میدان حاضر شدند اما در نهایت غرور جوانان ایرانی بر امکانات رقبا غلبه کرد تا نام، پرچم و سرود ایران بالاتر از حریفان قرار و طنین انداز گردد.

رئیس جمهور نیز گفت: قهرمانی مقتدرانه جوانان ایران در مسابقات جهانی والیبال، نویدبخش آینده ای درخشان برای والیبال ایران عزیز ماست. این پیروزیت غرورآفرین بر ملت ایران، بلندقامتان پرکوشش تیم ملی و مدیران و مربیان تیم مبارک باد.

پیغام تبریک رئیس جمهور نوید آینده ای درخشان برای والیبال ایران زمین اطلاع داد اما چگونه؟

علی لاریجانی، رئیس مجلس: این افتخارآفرینی که برای اولین بار در طول تاریخ این رقابت ها به دست آمد جلوه هایی از غیرت و رشادت جوانان ایران اسلامی را به رخ کشید که با همت خود توانستند بر تمامی رقبای نام آور جهان پیروز گردند.

اینجانب ضمن عرض تبریک این پیروزیت تاریخی و درخشان به ملت شریف ایران، بازیکنان، کادر فنی و خانواده های آنان، امیدوارم همیشه شاهد سربلندی و پیروزی جوانان کشورمان در تمامی عرصه ها باشیم.

غیرت و رشادت نیز کلید واژه های پیغام تبریک رئیس مجلس بود که امید به آینده برای درخشش بیش تر تداعی شد.

حال یک سال از تاریخ سازی گذشته است و پیغام های شیرین تبریک در کنار وعده های عملی نشده در مقابل چشم بازیکنان قرار گرفته است. ملاقات با رهبری و معاف شدن بازیکنان از سربازی تنها تجلیل شیرین تیم ملی بود.

بازیکنانی که نمایش قدرت آنها از دریچه رسانه ملی پخش نشد پس از بازگشت نیز شاهد تماشا و شنیدن پیغام های رنگارنگ و وعده های زیبا بودند. بازیکنانی که پشتوانه قدرتمند تیم بزرگسال خواهند بود و امید برای قهرمانی و تاریخ سازی در رده بزرگسالان را نیز در دل زنده نگاه می دارند این روزها با دلسردی و یاس روبرو شدند. دلسردی که از بی مهری مسئولان نشات می گیرد که فقط در زمان خلق شگفتی و افتخار در کنار آنها هستند اما سپس به دست فراموشی سپرده می شوند.

این تیم حدود یک سال است علی رغم عدم تحقق وعده ها بلاتکلیف رها شده است و خبری از اردو و آماده سازی نیست. شاید بهتر بود به جای سیل بزرگ تبریکات برنامه ریزی مدون برای این تیم در نظر گرفته گردد تا برای تکرار قهرمانی و همچنین تاریخ سازی در رده بزرگسالان امید و انگیزه داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "والیبالیست های جوان پشت سد بی توجهی، وعده ها بازهم پوشالی بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبالیست های جوان پشت سد بی توجهی، وعده ها بازهم پوشالی بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید