وام 240 میلیونی ازدواج ، چه کسانی مشمول وام تازه می شوند؟

به گزارش وبلاگ به آبادی، وام ازدواج سال 1400 برای زوج های کمتر از 25 سال 100 میلیون تومان است و برای زوج های بالای 25 سال، 70 میلیون تومان.

وام 240 میلیونی ازدواج ، چه کسانی مشمول وام تازه می شوند؟

اما حالا دولت برای تشویق متولدین دهه شصت برای ازدواج، اعلام نموده متولدین دهه شصت که تا سرانجام امسال ازدواج نمایند، علاوه بر وام ازدواج مصوب، 100 میلیون تومان وام ازدواج دیگر هم دریافت می نمایند.

اما تنها شرط دریافت وام 100 میلیون تومانی روستایی، داشتن سن بالای 31 سال نیست. این وام 100 میلیونی تنها به زوج های دهه شصتی روستایی و عشایری تعلق می گیرد.

شرایط وام ازدواج 100 میلیونی

این خبری است که معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اعلام نموده و گفته برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا سرانجام سال 1400 ازدواج نمایند 100 میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

بر این اساس متولدین سال های 60 تا 69 می توانند 100 میلیون تومان وام ازدواج مازاد دریافت نمایند. مشروط به اینکه زوجین بین 31 تا 40 سال داشته باشند و هر دو ساکن روستا باشند و یا جزو عشایر محسوب شوند.

بر اساس قانون بودجه امسال، وام ازدواج افراد بالای 25 سال 70 میلیون تومان است. یعنی زوجین می توانند در مجموع 140 میلیون تومان وام ازدواج دریافت نمایند که با احتساب رقم اعلامی معاونت زنان ریاست جمهوری، مبلغ وام این دسته از زوجین به 240 میلیون تومان می رسد.

البته معاون رئیس جمهور نگفته که آیا هر کدام از زوجین می توانند 100 میلیون وام ازدواج روستایی جداگانه دریافت نمایند یا این 100 میلیون مجموع وام هر دو نفر است.

اقساط وام ازدواج روستایی

هنوز جزئیات بیشتری درباره وام ازدواج زوجین روستایی اعلام نشده است. اینکه مجموع اقساط این وام چقدر است و یا چقدر کارمزد به این وام تعلق می گیرد.

اما کارمزد وام ازدواج چهار درصد است. یعنی وام قرض الحسنه محسوب می گردد. بر این اساس انتظار می رود کارمزد وام ازدواج روستایی هم همین حدود باشد.

بعلاوه اقساط وام ازدواج 100 میلیونی که به صورت عادی به همه زوجین پرداخت می گردد یک میلیون و 12 هزار تومن است. پس محتمل است که اقساط وام ازدواج روستایی هم در همین حدود باشد.

پیش از این، رئیس انجمن علمی طب سالمندان ایران گفته بود: در سال 1430، حدود سه میلیون سالمند داریم که ازدواج ننموده اند و مجبور می شویم برای مراقبت از سالمندان، نیروی مراقب وارد کنیم.

منبع: تجارت نیوز

به "وام 240 میلیونی ازدواج ، چه کسانی مشمول وام تازه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 240 میلیونی ازدواج ، چه کسانی مشمول وام تازه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید