آخرین اخبار درباره نمایشگاه مجازی کتاب و تخصیص کاغذ به ناشران

به گزارش وبلاگ به آبادی، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به مکاتبه با دفتر معاون اول رئیس جمهوری درباره موضوع کاغذ، بیان نمود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق دولت و دفتر معاون اول رئیس جمهوری، موضوع کاغذ را پیگیری می کند و دنبال این هستیم تا در این حوزه، تسهیلات بیشتری را دریافت کنیم. این مکاتبه با هدف تخصیص ارز دولتی، مطابق سال 1398 به کاغذ انجام شده و در حوزه تسهیلات نیز به توافقات قابل توجهی با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رسیدیم که ضوابط آن به زودی اعلام می شود.

آخرین اخبار درباره نمایشگاه مجازی کتاب و تخصیص کاغذ به ناشران

وی درباره نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: مقرر شده است تا نخستین نمایشگاه مجازی کتاب بعد از طرح پاییزه کتاب99 برگزار شود و مدت یک هفته برای برگزاری این نمایشگاه پیش بینی و احتمال تمدید آن نیز در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی درباره مراحل فنی مربوط به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، توضیح داد: بسیاری از مباحث نمایشگاه از جمله موضوعات مرتبط با لجستیک، در مراحل پایانی واقع شده است.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا بُعد بین المللی نمایشگاه کتاب نیز در نخستین نمایشگاه مجازی برقرار است یا خیر؟ بیان نمود: نمایشگاه مجازی کتاب، هیچگاه جای سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را نمی گیرد؛ چراکه نمایشگاه کتاب تهران دارای ویژگی های است که تنها در قالب فیزیکی، قابل اجرا است.

وی ادامه داد: اما ازآنجایی که کتاب ناشران خارجی متقاضی حضور در نمایشگاه سی وسوم وارد گمرک شده بود و با شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه برگزار نشد؛ تلاش می کنیم بخش خرید خارجی را نیز در قالب نمایشگاه مجازی سامان دهیم.

اسماعیلی، درباره ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب، ادامه داد: در جریان برگزاری نمایشگاه مجازی، به طور حتم از همراهی صنف بهره مند خواهیم شد. این احتمال وجود دارد تعدادی از ناشران ثبت نام کننده در سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بنا به دلایلی تمایل و یا علاقه ای به حضور در نمایشگاه مجازی نداشته باشنذ؛ بنابراین باید امکانی برای اینکه آن ها نیز تصمیم خود را اعلام کنند، ایجاد کنیم. برای این موضوع نیز با صنف همکاری خواهیم داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آخرین اخبار درباره نمایشگاه مجازی کتاب و تخصیص کاغذ به ناشران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار درباره نمایشگاه مجازی کتاب و تخصیص کاغذ به ناشران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید