آمار بالای ابتلای بچه ها به اومیکرون

به گزارش وبلاگ به آبادی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 20 درصد ابتلا به اومیکرون در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مربوط به بچه ها است.

آمار بالای ابتلای بچه ها به اومیکرون

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ به آبادی محمد پهلوان کاشی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه خراسان رضوی در خصوص اطلاع رسانی شرایط بیماری کرونا، با بیان این که در حال حاضر فوت ناشی از ابتلای بچه ها به کرونا نداشته ایم، اظهار کرد: تنها راه کنترل کرونا این است که رعایت پروتکل ها به بالای 80 برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که تعداد بستری ها در مقایسه با ترخیصی ها بالا رفته است، اضافه نمود: بستری امیکرون بالای هزار نفر است که پیش بینی می کنیم ابتدای اسفند به قله پیک برسیم.

وی با اشاره به این که بیماران سرپایی دیروز حدود هزار و 500 نفر بوده و افرادی که به مراکز جامع سلامت مراجعه کردند هزار و 700 نفر بودند، ادامه داد: اگر قصد داریم با شرایط افزایش فوتی روبرو نشویم، باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

پهلوان با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلاء به کرونا، مطرح کرد: افرادی که واکسن نزدند و یا بیماری زمینه ای دارند، در معرض ابتلاء به موارد سنگین امیکرون هستند، کسانی که چهار ماه از دز واکسن دوم آن ها گذشته نیز در معرض خطر ابتلاء قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که موارد بستری مربوط به امیکرون بیش از هزار نفر است، اضافه نمود: در فازبندی اجرا شده، تمامی بیمارستان ها سهمیه دریافت کردند، ولی هرچه جلو برویم بخش های بیمارستان های دیگر هم بررسی می شود، 2 هزار تخت کووید و 500 تخت آی. سی. یو در نظر گرفتیم که 700 تخت کووید و 167 تخت آی. سی. یو یعنی 30 درصد ظرفیت پر شده است؛ یک ماه آینده ماه سختی خواهیم داشت، زیرا پیش بینی می کنیم ابتدای اسفند به قله پیک برسیم.

وی در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا و فوت بر اثر تزریق این واکسن نیز گفت: تمامی واکسن ها در دنیا میزانی از عوارض را دارند و این بسیار محدود است و منجر به فوت بسیار نادر است حتی شاید به میزان انگشت یک دست فوتی نداشته است، نمی شود فوتی ها را کاملاً تأیید کرد، مراحلی دارد و اگر تأیید شود، به مرکز برای تصمیم گیری ابلاغ می شود.

پهلوان در خصوص محدودیت های شرایط قرمز و بازگشایی برخی اماکن گفت: دانشگاه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام می کند و در ستاد استانی، ملی و شهرستانی بحث معیشت را نیز در نظر می گیرند که به شکلی هم معیشت مردم اداره شود و هم سلامت آنان آسیب نبیند، هر دستگاهی طبق رعایت پروتکل هوشمند، مجوز بازگشایی با ظرفیت 20 درصد به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی را دارد در غیر این صورت پلمب می شود.

وی با تأکید بر این که دانشگاه معیار ها را اعلام می کند، اما اجرای آن بسیار اهمیت دارد، اضافه نمود: از ابتدای بهمن ماه تا 15 بهمن مجموع فعالیت بهداشت محیط 17 هزار مورد بوده است دو هزار و 500 مورد از اماکن تولیدی مواد غذایی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه 190 کشوری است و هر کس تخلفی دید می تواند اطلاع دهد و بعد از رسیدگی به مردم اطلاع رسانی می شود، سه هزار و 793 شکایت مردمی از این طریق داشتیم.

وی در خصوص سامانه هوشمند واکسیناسیون نیز با بیان این که سامانه کشوری این آمادگی را دارد و اکنون راه آهن برای استفاده به این سامانه متصل است، گفت: آمار ابتلاء در این پیک زیاد است و چند تن از همکاران و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به بیماری مبتلا شدند.

پهلوان در خصوص میزان قرنطینه امیکرون اظهار کرد: در صورت نداشتن علائم، باید 5 روز قرنطینه انجام شود و بعد از علائم هم فرد باید ماسک پزشکی بزند.

وی در خصوص اجرای پروتکل های هوشمند ورود و خروج از شهر های قرمز و نارنجی گفت: در این خصوص تصمیمی گرفته نشده و امید این است که با واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها، نیاز به اعمال محدودیت شدید نباشد، در شرایط حاد نیز جلسه فوق العاده برای کنترل برگزار می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در شرایط فعلی، بر اساس پروتکل های بهداشتی و در صورت رعایت پروتکل ها، اعتکاف اجرا می شود که داشتن کارت واکسن و پی. سی. آر منفی از شروط شرکت در این مراسم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمار بالای ابتلای بچه ها به اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بالای ابتلای بچه ها به اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید