اهدای اعضای 72 بیمار مرگ مغزی در شمال شرق کشور به بیماران نیازمند

به گزارش وبلاگ به آبادی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 72 بیمار مرگ مغزی در منطقه ها زیر پوشش این دانشگاه به بیماران نیازمند اهدا شده است.

اهدای اعضای 72 بیمار مرگ مغزی در شمال شرق کشور به بیماران نیازمند

دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی این مدت 291 عضو از بیماران مرگ مغزی به نیازمندان عضو اهدا و پیوند شده است.

وی اضافه نمود: واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر استان خراسان رضوی شمال شرق کشور و استان های خراسان شمالی و جنوبی و سایر استان های همجوار را زیر پوشش دارد.

خالقی بیان نمود: سال جاری از این تعداد اهدای عضو، 38 مورد پیوند کلیه، 36 مورد پیوند کبد، 113 مورد پیوند قرنیه، 78 مورد پیوند پوست، چهار مورد پیوند قلب، یک مورد پیوند کلیه و پانکراس (لوزالمعده) همزمان با هم، یک مورد پیوند پانکراس به بیماران نیازمند عضو اهدا و پیوند شده است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بعلاوه از این تعداد اهدای عضو، 20 عضو شامل یک قلب، 2 کلیه و 17 کبد به مراکز پیوند عضو در تهران و شیراز ارسال شده است.

او گفت: در طول سال گذشته نیز 131 مورد بیمار مرگ مغزی منجر به پیوند شده که بدین طریق 683 عضو و بافت به بیماران نیازمند اهدا شده است که بیشترین عضو پیوندی قرنیه و پانکراس کمترین عضو پیوندی بوده است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال 1380 فعالیت خود را شروع نموده است.

وبلاگ به آبادی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهدای اعضای 72 بیمار مرگ مغزی در شمال شرق کشور به بیماران نیازمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای اعضای 72 بیمار مرگ مغزی در شمال شرق کشور به بیماران نیازمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید