سلامتی و پزشکی

آمار ارائه شده از پروژه فیبر نوری ناامیدکننده است!

همشهری آنلاین نوشت: وزیر ارتباطات به تازگی درحالی از ورود به فاز اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها خبر داده است که در بهمن ماه 1400این پروژه ملی کلید خورد. در آن زمان، عیسی زارع پور وعده داد که 20میلیون پورت فیبر نوری تا 1404در اختیار کاربران قرار می...

9 آذر 1401

هوآوی عینک هوشمند تازه ویژن گلس را معرفی کرد

شرکت چینی هوآوی عینک جدیدی را روانه بازار نموده که با کاهش و اصلاح نور آبی ، برای چشم کاربر مضر نخواهد بود.

1 آذر 1401

علت عمده آلودگی هوای سال های اخیر چیست؟

سال جاری حدود هزار دستگاه اتوبوس برای کل کشور نوسازی شده که عدد بسیار پایینی است. بعلاوه برای شهر تهران تعداد اتوبوس های نوسازی شده به صد دستگاه هم نرسیده که این در مقایسه با 5 هزار اتوبوس فرسوده ای که شهرداری تهران دارد، رقم بسیار پایینی است.

23 آبان 1401

لزوم ارائه آموزش های پزشکی کنار آموزش های ورزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باید به ورزشکاران آموزش های علوم پزشکی در کنار آموزش های ورزشی ارائه گردد.

21 آبان 1401

قهوه را در این لیوان ها ننوشید!

نوشیدن یک فنجای قهوه می تواند شما را در معرض 1500 ذره پلاستیکی قرار دهد.

2 آبان 1401

گلایه اهالی دهستان القورات از کمبود امکانات رفاهی

کمبود امکانات رفاهی در دهستان القورات اهالی این روستا را گلایه مند نموده است.

29 مهر 1401

نکات موثر و سریع برای تمیز کردن یک خانه درخشان

بیشتر مردم اصلاً تمیز کردن را دوست ندارند ، اما همه دوست دارند در خانه ای زندگی نمایند که همواره تمیز باشد. این که نظافت ما ماندگاری بیشتری دارد و به زمان و کوشش کمتری احتیاج دارد ، البته تا حدودی ما را از دردسر نظافت نجات می دهد و به ما اجازه می دهد همواره...

24 مهر 1401

عکس ، دندان های ترسناکی که از دهان افعی اقیانوس بیرون می جهند!

سگ ماهی افعی (کوسه افعی) گونه ای کمیاب از آبزیان است که با چهره عجیب و ترسناکش انگار از دنیایی دیگر به دنیا ما آمده است.

22 مهر 1401

جمعیت سالمندی در حال زنانه شدن است

کارشناس امور سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آنالیز های مطالعات حوزه سالمندشناسی نشان از آن دارد که جمعیت سالمندی در حال زنانه شدن و تعداد زنان سالمند خودسرپرست در حال افزایش است.

13 مهر 1401

اهدای اعضای 72 بیمار مرگ مغزی در شمال شرق کشور به بیماران نیازمند

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 72 بیمار مرگ مغزی در منطقه ها زیر پوشش این دانشگاه به بیماران نیازمند اهدا شده است.

9 مهر 1401

خواب ناکافی می تواند به سلول های بنیادی ایمنی شما آسیب برساند

یک مطالعه نو نشان داده است که خواب ناکافی می تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و با آسیب رساندن به سلول های بنیادی خونساز بدن، افراد را در برابر عفونت ها و بیماری های التهابی آسیب پذیرتر می شوند.

7 مهر 1401

️سیستم خنک کننده ای که بدون برق کار می نماید

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی، نوعی سیستم خنک کننده ابداع نموده اند که بدون احتیاج به برق می تواند کار خود را انجام دهد.

2 مهر 1401

7 جاذبه کشمیر که حتما باید ببینید

در شمال غربی شبه قاره هند، و در دامنه کوه های هیمالیا، سرزمینی واقع شده است که معروف است به بهشت. در این سرزمین، دریاچه ای قرار گرفته با خانه های قایقی. آسمان آبی این منطقه را در کمتر جایی بتوانید ببینید و مناظرش شما را یاد کارت پستال ها می اندازد. در تجربه...

28 شهریور 1401

با دلایل گریه نوزاد و راه های رمزگشایی کردنش آشنا شوید

دلایل گریه نوزاد الزاما نشانه بیماری یا مشکل خاصی نیست. اما آنچه تمام مادران و پدران را نگران می نماید آن است که نمی توانند گریه نوزادشان را تفسیر نمایند. از آنجایی که نوزادان قادر به بیان کلمات برای بیان خواسته یا مشکلشان نیستند، آشنایی با دلایلی که...

17 شهریور 1401

5 خاصیت شگفت انگیز گوشت بوقلمون ؛ برترین جایگزین گوشت قرمز

بوقلمون یکی از برترین انتخاب های غذایی و جایگزین گوشت قرمز است که مزیت آن را می توان پروتئین بالا در کنار چربی کم دانست. در این مطلب به فواید عادت به خوردن گوشت بوقلمون پرداخته ایم.

5 شهریور 1401

بازیابی بینایی با ایمپلنت های چشمی و مغزی

بر اساس اعلام پژوهشگران، ایمپلنت های عصبی آینده ای روشن در پیش رو دارند، اما در حال حاضر از آن ها به عنوان یاری به افرادی که به بیماری هایی نظیر پارکینسون و یا آسیب نخاعی مبتلا هستند، استفاده می گردد.

4 شهریور 1401

چگونه جانِ بیمار سکته مغزی را نجات دهیم؟

تعیین شده است افرادی که قوی ترین، حامی ترین و عاشقانه ترین شبکه های ارتباطی و اجتماعی را دارند، درنهایت کم تر دچار بیماری های قلبی-عروقی می شوند.

1 شهریور 1401

کشف زودهنگام پوسیدگی دندان با فناوری نو دندانپزشکی

دانشمندان دستگاه جدیدی که با نور ال ای دی (LED) اندازه تغییرات شیمیایی خاصی که منجر به پوسیدگی دندان می شوند را شناسایی و سنجش می نماید، ساخته اند. پیشرفتی که ممکن است منتهی به [ابداع] روش های بهتری برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی حتی قبل از آغاز آن گردد.

23 مرداد 1401

خانه خود را قبل از ورود گربه به محل مناسب برای او تبدیل کنید

اگر با تماشا هزاران تصویر بامزه از گربه ها برای اولین بار می خواهید یک همدم پشمالوی کوچک به خانه بیاورید، به خاطر داشته باشید که تماشا ویدئوهای خنده دار و احساسی با موضوع گربه در اینترنت اگر چه مایه تفریح است اما به شما یاد نمی دهد چطور گربه داری کنید،...

22 مرداد 1401

چه طور برای سفر پول پس انداز کنیم؟ (لازم نیست ثروتمند باشید تا همواره سفر کنید!)

می خواهید برای مدتی دور جهان بگردید و یا تنها در تعطیلات پیش رو به یک سفر کوتاه بروید؟ لازم نیست ثروتمند باشید. اما ضروری است برای پس انداز کردن پول کمی خلاقیت داشته باشید!

20 مرداد 1401
تعداد: (310)