بهداشت دهان و دندان

عکس ، دندان های ترسناکی که از دهان افعی اقیانوس بیرون می جهند!

سگ ماهی افعی (کوسه افعی) گونه ای کمیاب از آبزیان است که با چهره عجیب و ترسناکش انگار از دنیایی دیگر به دنیا ما آمده است.

22 مهر 1401

با دلایل گریه نوزاد و راه های رمزگشایی کردنش آشنا شوید

دلایل گریه نوزاد الزاما نشانه بیماری یا مشکل خاصی نیست. اما آنچه تمام مادران و پدران را نگران می نماید آن است که نمی توانند گریه نوزادشان را تفسیر نمایند. از آنجایی که نوزادان قادر به بیان کلمات برای بیان خواسته یا مشکلشان نیستند، آشنایی با دلایلی که...

17 شهریور 1401

5 خاصیت شگفت انگیز گوشت بوقلمون ؛ برترین جایگزین گوشت قرمز

بوقلمون یکی از برترین انتخاب های غذایی و جایگزین گوشت قرمز است که مزیت آن را می توان پروتئین بالا در کنار چربی کم دانست. در این مطلب به فواید عادت به خوردن گوشت بوقلمون پرداخته ایم.

5 شهریور 1401

کشف زودهنگام پوسیدگی دندان با فناوری نو دندانپزشکی

دانشمندان دستگاه جدیدی که با نور ال ای دی (LED) اندازه تغییرات شیمیایی خاصی که منجر به پوسیدگی دندان می شوند را شناسایی و سنجش می نماید، ساخته اند. پیشرفتی که ممکن است منتهی به [ابداع] روش های بهتری برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی حتی قبل از آغاز آن گردد.

23 مرداد 1401

بازنویسی عصر حجر با آنالیز استخوان های یک ماهیگیر

ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، بازنویسی عصر حجر با آنالیز استخوان های یک ماهیگیر صورت می پذیرد.

28 تیر 1401

طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه ای ???? کافی شاپی نرم و خوشمزه

خوردن یک توت فرنگی همواره یک اتفاق لذت بخش است. کیک توت فرنگی با خامه یک کیک میوه ای خوشمزه است. اما طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه ای چگونه است؟ آیا چیزی در خصوص فوت و فن های درست کردن کیک خامه ای توت فرنگی می دانید؟ حالا که در روزهای وفور توت فرنگی در بازار...

28 تیر 1401

ساخت کیت مقرون به صرفه و سریع بیماری های لثه برای نخستین بار در کشور، ایران دومین کشور دنیا که صاحب این فناوری شد

محققان کشور توانستند، به یاری فناوری نانو کیت سریع و مقرون به صرفه بیماری های لثه را که تا پیش از این تنها در اختیار یک کشور اروپایی بود، با قیمت کمتر از ده برابر نمونه خارجی بومی سازی نمایند.

14 اردیبهشت 1401

چرا زبانم سفید می گردد؟

یکی از دغدغه های این روزهای افراد بهداشت دهان است. بهداشت دهان علاوه بر سلامت دندان ها سلامت عمومی بدن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

11 آذر 1400

جعفری بمب خاصیت

جعفری گیاهی دو ساله است و به حالت وحشی، در بیشتر نواحی جنوب شرقی اروپا، شمال افریقا، آسیا و ایران می روید. به علاوه در نواحی مختلف پرورش می یابد.این گیاه نسبتا گرمسیری است و برای رشد، احتیاج به رطوبت و نور کافی خورشید دارد. جعفری را می توان در تمام فصول...

21 آبان 1400

کمک های اولیه در سوختگی

محل سوختگی را به مدت 15 دقیقه زیر شیر آب سرد بگیرید تا خنک شود. اگر امکان چنین کاری وجود ندارد ناحیه سوخته را در آب سرد فرو ببرید. یخ را مستقیما روی سوختگی قرار ندهید زیرا این کار می تواند به سرمازدگی و آسیب بیشتر بافت منجر شود.

28 شهریور 1400

از خودسوزی معلم تا درگیری خونین دو پزشک

در اصفهان خبر خودسوزی معلم مال باخته در ماقبل دادگستری و از دست دادن جانش به گوش می رسد. کمی آنطرف تر درست در نیشابور با خبر درگیری دو پزشک و خودکشی یکی از دو پزشک روبرو می شویم. اما دلیل این سرانجام دادن های تلخ به زندگی چیست؟ آن هم برای افرادی که یک عمر...

11 مرداد 1400

مزایا و معایب انواع روکش دندان

طبنا نیوز/روکش دندان یک کلاهک سرامیک یا فلز یا ترکیب هر دو هست که شبیه دندان می باشد و بر روی دندان هایی که خراب هستند می گذارند. در این مقاله به آنالیز مزایا و معایب این روکش ها می پردازیم.

9 فروردین 1400

عادت هایی که دندان های ما را خراب می نماید

بعضی از عادت ها، هدفی جز آسیب به سلامتی ما ندارند. عادت به مصرف دخانیات، عادت به پرخوری یا هرچیزی شبیه به این ها می تواند به عاملی مخرب برای سلامت ما تبدیل گردد.

2 اسفند 1399

کشف یک موجود شگفت انگیز دیگر در سیبری (عکس)

دیرینه شناسان هر چند وقت یک بار در منطقه سیبری موجودی شگفت انگیز و چند هزار ساله کشف می نمایند.

17 بهمن 1399

درمان های خانگی برای کاهش درد

کارشناسان تغذیه معتقدند برای تسکین درد به جای دارو های شیمیایی می توانید از مسکن های طبیعی مثل میوه ها و ادویه ها استفاده کنید.

12 بهمن 1399

روشهای طلایی برای مراقبت از دندانها که شما را از دندانپزشک بی احتیاج می نمایند

دندان ها به ما برای جویدن یاری می نمایند که اولین مرحله هضم هستند. اگر به سلامت دندان های خود اهمیت ندهیم برای درمان آنها در خطر ویروس کرونا نیز هستیم. پیش از کرونا، اگر دندان تان خراب می شد تنها در زحمت رفتن به دندان پزشکی و پرداخت هزینه های نه چندان ارزان...

1 بهمن 1399

کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری دندانپزشکی منتشر شد

توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال 1399 از طریق سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی آغاز شد.

14 مهر 1399

احتمال پیشگیری از کرونا با مزاج گرم

وی با بیان اینکه در طب ایرانی به این تفاوت در بدن های افراد، مزاج می گوییم، اظهار داشت: این موضوع که چه مزاج هایی درگیر بیماری می شوند بسته به نوع بدن فرد با سایرین متفاوت است.

20 فروردین 1399

هت تریک ماچک روی نیمکت ایران، ریسک هندبال برای تکرار یک موفقیت

خبرنگاران - گروه ورزشی: بعد از کش و قوس های زیاد بالاخره تکلیف سرمربی تیم هندبال مردان ایران معین شد. نام بورت ماچک مربی 51 ساله اهل اسلوونی در حالی از سوی فدراسیون به عنوان سرمربی اعلام شد که وی پیش از این نیز دو بار مسئولیت تیم ملی ایران را برعهده داشته...

6 آبان 1398