درمان های خانگی برای کاهش درد

به گزارش وبلاگ به آبادی، کارشناسان تغذیه معتقدند برای تسکین درد به جای دارو های شیمیایی می توانید از مسکن های طبیعی مثل میوه ها و ادویه ها استفاده کنید.

درمان های خانگی برای کاهش درد

به گزارش وبلاگ به آبادی از پزشکی وبلاگ به آبادی، درد و التهاب، نشانه هایی از تلاش بدن برای بهبود خود است.

با این حال، ادامه پیدا کردن درد برای چند روز می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای یا افزایش خطر ابتلا به اختلالات التهابی باشد.

برای تسکین درد، می توانید از روش های درمانی طبیعی استفاده کنید. با این دارو های خانگی برای مقابله با اسپاسم های دردناک، سفتی مفاصل و درد های شکم ایمن هستید. هنگامی که داروی مسکن سریع و موثر نیاز داشتید، از میوه ها، گیاهان و ادویه های زیر استفاده کنید.

مانند بیشتر میوه های غنی از آنتی اکسیدان، گیلاس حاوی مقادیر زیادی آنتوسیانین است، گروهی از ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان که از ترمیم بافت پشتیبانی می کنند. توانایی آنتوسیانین در کاهش درد به طور طبیعی به ویژه در برابر درد مفاصل ناشی از آرتروز موثر است. گیلاس همچنین در تسکین درد عضلات پس از ورزش موثر است.

این ادویه دارای خواص ضد التهابی دارد و باعث کاهش درد عضلات می شود. چای زنجبیل به رفع میگرن و گرفتگی بینی کمک می کند.

از آب میوه زغال اخته معمولاً برای رفع ناراحتی های شکمی ناشی از زخم معده استفاده می شود. می توانید برای جلوگیری از شیوع باکتری هلیکوباکتر پیلوری، زغال اخته مصرف کنید.

ماهی های چرب مانند سالمون، شاه ماهی و ساردین منابع بسیار خوبی از اسید های چرب امگا 3 سالم برای قلب هستند که دارای فعالیت های ضدالتهابی و مسکن طبیعی هستند. اگر کمردرد مزمن و سفتی مفاصل دارید، بیشتر ماهی چرب بخورید. به ویژه ماهی سالمون که حاوی مقادیر زیادی ویتامین D و ویتامین B12 است که هر دو به درد مزمن کمک می کنند.

زردچوبه: این ادویه دارویی، به اثرات ضد التهابی مشهور است و اغلب برای رفع انواع بیماری ها مانند درد مفاصل، دندان درد و التهاب دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد. کورکومین، ماده اصلی فعال در زردچوبه، مسئول توانایی های دارویی قوی این ادویه است.

اگر مستعد مسائل گوارشی و ناراحتی شکمی هستید، غذا های حاوی پروبیوتیک را بیشتر بخورید. این باکتری های زنده، باعث هضم سالم غذا می شوند. ماست منبع عالی پروبیوتیک است اما برای جلوگیری از افزودن قند ها یا شیرین کننده ها، فقط انواع ساده یا شیرین نشده آن را مصرف کنید.

میگرن می تواند تا حد زیادی در فعالیت های روزمره شما تداخل ایجاد کند. هنگامی که احساس درد تپنده ای روی شقیقه ها کردید، یک فنجان قهوه بنوشید. کافئین موجود در قهوه، رگ های خونی متسع شده ناشی از سردرد را منقبض می کند و تسکین فوری می دهد.

از نعناع فلفلی به عنوان یک گیاه دارویی معمولاً برای تسکین سینوس های متراکم و از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو در دهان استفاده می شود. اما منتول موجود در نعناع فلفلی می تواند به دلیل خواص ضد درد، ضد التهاب و ضد اسپاسم از اسپاسم دردناک عضلانی جلوگیری کرده و سندرم روده تحریک پذیر را درمان کند.

فلفل قرمز حاوی کپسایسین، یک ترکیب فعال است که می تواند احساس درد را از بین ببرد. برای تسکین ورم عضلات، برش های چیلی قرمز را روی غذا بپاشید، یا خمیر فلفل قرمز درست کنید و آن را روی مفاصل بزنید تا درد کاهش یابد.

اگر به طور مداوم با درد روبرو هستید، سعی کنید گیاهان و ادویه های ضد التهاب ذکر شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

همچنین می توانید با تغییر در سبک زندگی سالم، مانند ورزش منظم، یوگا و تمرینات ذهن آگاهی، به بدن خود کمک کنید تا درد را بسیار بهتر پردازش کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "درمان های خانگی برای کاهش درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای کاهش درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید