آشنایی با خوراکی هایی که به کاهش اشتها یاری میکنند

به گزارش وبلاگ به آبادی، افراد زیادی هستند که در حال حاضر با چاقی مبارزه می نمایند که این امروزه مسئله کوچکی به شمار نمی رود. تحقیقات ارتباط بین چاقی و دیگر بیماری های تهدید نماینده سلامت بدن مانند دیابت ،سکته مغزی ،بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها را اثبات نموده است . در مقاله زیر خوراکی هایی معرفی کردیم که با خوردن آنها از اشتها شما کم شده و مانع از چاقی میشود.

آشنایی با خوراکی هایی که به کاهش اشتها یاری میکنند

خوراکی طبیعی برای کاهش اشتها

در ادامه 12 خوراکی طبیعی را به همراه خواصی که دارند را معرفی خواهیم کرد که در بی اشتها کردن شما به خوراکی های باعث و بانی چاقی یاری می نمایند.
بادام
یک مشت بادام پر از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منگنز است. بادام حتی به محققان نشان داده است که یاری بزرگی در بی اشتها کردن و افزایش احساس بی اشتهایی در شما می نماید. پس در اسنک بعدی که درست می کنید از بادام بهره ببرید.
قهوه
وقتی که بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، می تواند باعث تحریک اعصاب شما گردد. استفاده از اندازه تعیین و محدودی از قهوه می تواند باعث تقویت متابولسیم در بدن شما گردد و در نتیجه اشتهای شما را کم کند. راز موجود در قهوه چیست؟

در کنار آنتی اکسیدان که از دانه های قهوه استخراج می گردد، کافئین یکی از مهم ترین موارد آن است. این خواص مهم قهوه را با اضافه کردن اندازه زیادی شکر یا کرم از بین نبرید.

زنجبیل
برای قرن ها، ملیت های گوناگون از ریشه زنجبیل برای قدرت درمانی آن در هضم غذا استفاده نموده اند. اگر چه زنجبیل مزه شرینی دارد ولی نوعی محرک است که به بدن انرژی می دهد و قدرت هضم را در سیستم گوارش بالا می برد و بنابراین کمتر گرسنه می شوید.
سیب
به به دلایلی بسیاری، انواع مختلف سیب ها به کاهش گرسنگی در شما یاری می نماید. اول این که سیب با اندازه زیادی فیبر و پکتین همراه هستند که در شما احساس سیری ایجاد می نماید. بعلاوه سیب گلوکز و انرژی بدن شما را تنظیم می نماید و در نهایت برای خوردن سیب احتیاج است که بار ها و بار ها آن را بجوید، که این موضوع به آرام شدن شما یاری می نماید و از این روش به بدن شما دیر تر احساس گرسنگی می نماید. تازه علاوه بر این سیب ها میوه های خوش طعم و دوست داشتنی هستند.
تخم مرغ
تحقیقات نشان داده است که خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ به عنوان صبحانه احساس سیری بیشتری به شما در طول 24 ساعت دست می دهد تا یک این که خود را با یک نوع شیرینی سیر کنید. در همین تحقیقات تحقیق اجرا شده، به طور میانه 330 کالری کمتر از خوردن یک تکه شیرینی مصرف شد. به نظر شما جالب نیست؟
سس تند
وقتی بحث به انتخاب سس و کاهش اشتها می رسد، باید پیشنهاد کنیم که هر چه سس انتخابی شما تند تر باشد، بهتر است! این که در خوردن تخم مرغ، سوپ یا از سس تند بهره ببرید به شما یاری می نماید تا جلوی اشتهای خود را بگیرید.
سالاد
اگر می خواهید که جلوی هیولای اشتهای خود را از این که مدام خوراکی های بیشتری درخواست کند را بگیرید، پیش از این که آغاز به خوردن غذای اصلی کنید، اندازه کمی سالاد بخورید. حتی یک کاسه پر شده از سبزیجات هم می تواند این اطلاع را به مغز شما بدهد که به اندازه کافی مواد مغذی و کالری دریافت نموده اید! با توجه به این که حدودا 20 دقیقه زمان می برد که معده شما به مغزتان اطلاع دهد که شما سیر هستید، آغاز کردن غذا با اندازه کمی سالاد ایده خوبی برای زودتر سیر شدن است.
دارچین
دفعه بعدی که خوراکی های جزو غلات، بلغور جو، میوه یا حتی قهوه خوردید، اندازهی دارچین هم روی آن ها بپاشید. دارچین، مانند دیگر ادویه های زمینی مانند میخک و زنجبیل سطح قند خون شما را پایین می آورد که این یاری می نماید تا بتوانید اشتهای خود را کنترل کنید.
چای سبز
اگر اهل خوردن قهوه نیستید و به چای علاقه بیشتری دارید، یک فنجان چای سبز داغ را تجربه کنید. چای سبز حرکت گلوکز در سلول های چربی را کند می نماید که در این صورت سرعت افزایش اندازه سطح قند خون نیز کاهش پیدا می نماید و از انسولین بالا و ذخیره شدن چربی ها جلوگیری می نماید. اگر قند خون شما پایدار تر باشد گرسنگی شهم پایدار تر می گردد.
شکلات تلخ
عاشق شکلات هستید ولی نمی توانید خود را در مصرف بیش از حد آن کنترل کنید؟! سعی کنید دفعه بعدی که هوس شکلات کردید، یک تکه شکلات تلخ 70 درصد خریداری کنید و طعم آن را بچشید. شکلات تلخ با توجه به این که مزه تلخی دارد به بدن شما این هشدار را می دهد که می بایست اشتهای خود را کاهش دهد! اگر میونه ای با شکلات تلخ ندارید، می توانید از قهوه تلخ هم بهره ببرید.
تاثیر سوپ سبزیجات در کاهش اشتها
سوپ سبزیجات می تواند با رساندن کمترین کالری به بدن شما از گرسنگی شما بکاهد. سعی کنید پیش از وعده غذایی بعدی خود یک کاسه سوپ سبزیجات بخورید یا حتی به جای وعده غذایی اصلی خود یک کاسه بزرگ سوپ بخورید.
تاثیر آب در کاهش اشتها
آیا می تواند کم کردن اشتها به سادگی یک یا دو لیوان آب خوردن باشد؟! علم می گوید بله شدنی است. در تحقیقات اجرا شده در سال 2010 تعیین شد که افرادی که پیش از خوردن وعده غذایی دو لیوان آب می نوشند، 75 تا 90 درصد کالری کمتری در برابر افرادی که آب نمی نوشند مصرف می نمایند. این است قدرت H2O

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون

به "آشنایی با خوراکی هایی که به کاهش اشتها یاری میکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خوراکی هایی که به کاهش اشتها یاری میکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید