نکات موثر و سریع برای تمیز کردن یک خانه درخشان

به گزارش وبلاگ به آبادی، بیشتر مردم اصلاً تمیز کردن را دوست ندارند ، اما همه دوست دارند در خانه ای زندگی نمایند که همواره تمیز باشد. این که نظافت ما ماندگاری بیشتری دارد و به زمان و کوشش کمتری احتیاج دارد ، البته تا حدودی ما را از دردسر نظافت نجات می دهد و به ما اجازه می دهد همواره از زندگی در یک خانه تمیز لذت ببریم. بنابراین ، چگونه می توان یک نظافت خانه با ماندگاری بیشتری را ممکن کرد؟ در واقع وقتی خانه را به درستی تمیز کنید ، فضاهای زندگی سالم تری خواهید داشت. در ادامه ما به نکات و پیشنهاداتی برای تمیز کردن خانه می پردازیم که زندگی شما را آسان تر می نماید.

نکات موثر و سریع برای تمیز کردن یک خانه درخشان

هنوز در خصوص چگونگی تمیز کردن خانه اختلاف نظر وجود دارد. ترتیب نظافت باید چگونه باشد؟ آیا ابتدا گردگیری می شود یا کف آن جارو می شود؟ چه زمانی ملحفه ها را هنگام نظافت خانه باید تعویض کرد؟ اگر می خواهید درست ترین پاسخ ها را برای سؤالات خود بیابید راهنمای تمیز کردن هفتگی با ایده ها و پیشنهاداتی برای نظافت منزل را بخوانید.

کل خانه را تمیز کنید نه یک اتاق

معمولا وقتی آغاز به نظافت خانه می کنیم ، منطقی ترین کار حرکت از اتاقی به اتاق دیگر به نظر می رسد. اگرچه نظافت یکی یکی اتاق خواب ها و اتاق نشیمن و پس از اتمام نظافت یک اتاق مجذوب نماینده تر به نظر می رسد ، اما رفتن به اتاق بعدی در واقع درک نادرستی از نظافت است. به جای تمیز کردن یک به یک اتاق ها ، تمیز کردن خانه به طور کلی بسیار کارآمدتر خواهد بود.

پس از اعمال فرآیندهایی مانند گردگیری ، جاروکشی ، پاک کردن کف در تمام اتاق ها ، این فرآیند را به انتها برسانید و به مراحل بعدی بروید. بنابراین ، احساس نمی کنید که در یک چرخه تمیز کردن بی انتها قرار دارید و مجبور نیستید یک کار را بارها و بارها آغاز کنید. البته علاوه بر این ، اگر لازم باشد از اتاقی که هنوز تمیز نشده است به اتاقی که به دلایلی تمیز شده بروید ، از حمل گرد و غبار نیز جلوگیری می کنید.

تمام ابزار تمیز کردن خود را در یک سطل جمع کنید

این واقعیت که موادی که هنگام تمیز کردن و نظافت خانه استفاده خواهید کرد همه با هم و قابل حمل هستند ، بیش از آنچه تصورش را بکنید در حین تمیز کردن به شما یاری می نماید. در حین تمیز کردن ، لازم نیست همواره به کابینت نظافت در حمام بروید و تمام مواد تمیز نماینده را یکجا با خود خواهید داشت. بنابراین زمان کمتر و کوشش کمتری را صرف خواهید کرد. علاوه بر این ، جمع آوری و حذف مواد پس از انتها تمیز کردن بسیار آسان تر است.

ابتدا بهم ریختگی را مرتب کنید

قبل از آغاز به نظافت خانه ، یکی یکی وارد هر اتاق شوید و همه به هم ریختگی کل خانه را پاک کنید. هنگام جمع آوری هر اقلام - دمپایی و کفش در راهرو ، مجلات ، روزنامه ، اتوماتیک و غیره یک کیسه زباله در نزدیکی آن هایی که دور ریخته می شوند ، نگه دارید.

هنگامی که خانه را کاملاً مرتب کردید و هر چیزی را که دور ریخته می شوید دور بریزید ، باید آغاز به تمیز کردن کنید. در غیر این صورت ، چیزهایی که به هم ریختگی ایجاد می نمایند ، از کامل بودن نظافت خانه جلوگیری نموده و وقت شما را تلف می نمایند.

گردگیری و جارو کردن

این سؤال که آیا ابتدا باید گرد و غبار را گردگیری کرد یا کف را جارو نمود ، در واقع سؤالی است که امروزه هنوز مطرح است. با این حال ، ما فکر می کنیم عامل اصلی معین نماینده پاسخ به این سوال ویژگی های جاروبرقی است که استفاده می کنید. در واقع به عنوان یک اصل اساسی نظافت خانه از سقف تا کف انجام می شود.

به عبارت دیگر هنگام نظافت خانه باید از بالا به پایین بروید و ابتدا گردگیری با توجه به ذراتی که هنگام گردگیری به زمین می ریزند منطقی تر است. با این حال ، بعضی می گویند که امروزه برعکس این موضوع صادق است ، زیرا بعضی جاروها هنگام جارو کردن ، گرد و غبار زیادی را نیز از بین می برند. اگر جاروبرقی دارید که گرد و غبار را از بین می برد ، ابتدا فرآیند جارو کردن را آغاز کنید ، اما باز هم از ریزش ذراتی که هنگام گردگیری به زمین می افتند ، جلوگیری نمی نماید. البته خلاص شدن از شر این ذرات در فرآیند حذف نیز یک گزینه است.

تعویض ملحفه

این سوال که چه زمانی ملحفه ها را عوض کنیم نیز یکی از موضوعاتی است که هرکسی برای آن پاسخ متفاوتی دارد. اگر ابتدا گردگیری و سپس جاروبرقی می کشید ، پس از گردگیری و قبل از جاروبرقی باید ملحفه ها را تعویض کنید.

پاک کردن آینه ها و پنجره ها

پس از اتمام کل جارو کردن خانه ، اکنون می توانید به تمیز کردن آینه و شیشه بروید. از یک پارچه میکروفیبر مرطوب و سپس یک پارچه خشک برای پاک کردن تمام آینه ها و سطوح شیشه ای بهره ببرید.

کانترها و سطوح را ضد عفونی کنید

برای داشتن یک زندگی بهداشتی و نظافت خانه ، با استفاده از یک محصول پاک نماینده ضد عفونی نماینده و یک پارچه میکروفیبر ، تمام سطوح سخت از پیشخوان ، لوازم خانگی ، کابینت گرفته تا دستگیره در ، کلیدهای چراغ ، کنترل از راه دور تلویزیون و تلفن را پاک کنید. اگر می خواهید خودتان در خانه ضدعفونی نماینده بسازید ، می توانید با مخلوط کردن یک چهارم تا نصف لیوان سرکه سفید یا سیب با یک لیوان آب ، محلول ضدعفونی نماینده غیرسمی درست کنید.

وان ، سینک و توالت را تمیز کنید

بعلاوه می توانید از محلول ضدعفونی نماینده سرکه ای که خودتان در خانه درست می کنید در سینک ، حمام و کاسه توالت بهره ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پاک نماینده را با اسپری آب روی سینک یا سطوحی که می خواهید تمیز کنید اسپری کنید و سپس اجازه دهید چند دقیقه بماند تا سرکه به خاک های سطح نفوذ کند. سپس می توانید این سطوح را با مالش با اسفنج تمیز نماینده تمیز کنید.

لوازم نظافت خود را به طور مرتب بشویید

یکی از مواردی که اغلب در نظافت خانه نادیده گرفته می شود ، نگهداری وسایل نظافتی است. نظافت با یک جاروبرقی کثیف یا یک کیسه پر تأثیر بسیار کمتری دارد و حتی ممکن است بیشتر از تمیز کردن آلودگی ایجاد کند. بنابراین در انتها هر نظافت حتماً مواد را تمیز و جدا کنید.

منبع: اتاق

به "نکات موثر و سریع برای تمیز کردن یک خانه درخشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات موثر و سریع برای تمیز کردن یک خانه درخشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید