قهوه را در این لیوان ها ننوشید!

به گزارش وبلاگ به آبادی، نوشیدن یک فنجای قهوه می تواند شما را در معرض 1500 ذره پلاستیکی قرار دهد.

قهوه را در این لیوان ها ننوشید!

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، میکروپلاستیک ها قطعات ریزپلاستیکی هستند که می توانند به وسیله غذا، نوشیدنی یا حتی هوایی که تنفس می کنیم وارد بدن ما شوند. اگرچه دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که تأثیر این ترکیبات بر سلامت انسان چیست، اما مطالعات، شواهد روشنی ارائه نموده اند که قرار گرفتن در معرض میکروپلاستیک ها می تواند منجر به استرس اکسیداتیو، التهاب و حتی آسیب دی ان ای (DNA) گردد.

یک گروه تحقیقاتی به رهبری دانشگاه سیچوان در چین اکنون دریافته است که نوشیدن یک فنجان قهوه آماده در هفته می تواند فرد را در معرض بیش از 90 هزار ذره میکروپلاستیک در سال قرار دهد.

دانشمندان سه نوع مختلف از لیوان های پلاستیکی (پلی پروپیلن (PP)، پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی اتیلن (PE)) را که معمولاً قهوه آماده در آن ها سرو می گردد را آنالیز کردند و هر یک از سه نوع فنجان را با 400 میلی لیتر آب پر کردند، آن ها را با فویل بستند تا از ورود میکروپلاستیک های موجود در هوا به فنجان ها جلوگیری گردد و آن ها را به مدت یک دقیقه تکان دادند.

تجزیه وتحلیل نشان داد که در حدود پنج دقیقه، تعداد ذرات میکروپلاستیک در آب بین 723 تا 1489 ذره در هر فنجان رسید. فنجان های پلی پروپیلن بیشترین تعداد ذرات را فراوری کردند که با توجه به استفاده گسترده از این مواد در سراسر دنیا بسیار نگران نماینده است.

علاوه بر این، فنجان های حاوی مایعات داغ، میکروپلاستیک بیشتری نسبت به فنجان های سرد آزاد می نمایند. در نهایت، تکان دادن فنجان ها که در خصوص قهوه آماده معمول است، باعث آزادشدن میکروپلاستیک ها شد.

بر اساس نتایج، تخمین زده شد که افراد ممکن است ناخودآگاه 37 هزار و 613 تا 89 هزار و 294 میکروپلاستیک در سال را به علت استفاده از یک فنجان پلاستیکی در هر چهار تا پنج روز بخورند.

محققان هشدار دادند که با توجه به مضرات بالقوه میکروپلاستیک ها، آلودگی میکروپلاستیک ها ناشی از استفاده از لیوان های پلاستیکی برای نوشیدنی ها باید جدی گرفته گردد.

نتایج این تحقیق در مجله Hazardous Materials منتشر شده است.

منبع: فرارو

به "قهوه را در این لیوان ها ننوشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه را در این لیوان ها ننوشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید