اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان شاغل در پیمانکاری صنعت نفت

به گزارش وبلاگ به آبادی، خبرنگاران/بوشهر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان خودروهای غیر شخصی شاغل در پیمانکاری صنعت نفت اطلاع داد.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان شاغل در پیمانکاری صنعت نفت

مصدق کشاورزی اظهار کرد: براساس ماده 49 قانون کار با هدف رعایت در پرداخت مزد عادلانه، ایجاد نظم و هماهنگی و سرعت عمل در کار، و استقرار مناسبات صحیح کاری با بازار کار و در راستای کاهش شکایات در زمینه مزد و رعایت شرایط احراز شغل و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه ها، کارفرمایان مکلفند با تشکیل کمیته طبقه بندی مشاغل، طرح طبقه بندی را تهیه نمایند و پس از تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا در آورند.

وی ادامه داد: در پی گزارش های مکرر مبنی بر صحیح اجرا نشدن این طرح و مشمول نشدن مشاغل پیمانکاری های طرف قرارداد با صنعت نفت به بعضی از پیمان ها و کارگران، حسب تاکید و دستور استاندار بوشهر مبنی بر حل و فصل این دغدغه کارگری در استان، با پیگیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرعامل منطقه ویژه انرژی مالی پارس و نهادهای امنیتی با مسئولین امر در وزارت نفت این خواسته کارگران محقق و وزارت نفت متعهد شد در کمترین زمان ممکن طرح طبقه بندی مشاغل را برای آن دسته از کارگران یاد شده اجرا و ابلاغیه های قانونی را صادر کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توضیح داد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل افزون بر پیشگیری از اعمال نظرهای سلیقه ای به کارکنان امنیت شغلی بیشتری می دهد و باعث استقرار صندلی درست کارگاه یا بازار کار می گردد.

کشاورزی اضافه نمود: این طرح با گروه بندی مشاغل امکان ارتقاء شغلی را برای کارکنان فراهم می آورد و این اطمینان را به آن ها می دهد که با فعالیت صحیح، بهبود شغلی داشته باشند و در ارتقاء کارگران برابر دستورالعمل ها و انسجام دهی به عوامل مختلف فراوری و خدمات و افزایش حقوق و مزایای کارگران نقش بسزایی دارد.

وی اعلام کرد: نداشتن تعریف معینی از شغل، سطح کاری، وظایف و نداشتن دامنه کاری باعث بهره کشی اضافی از کارگر یا پرداخت حقوق کمتر از اندازه کارکرد و کارایی او می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه نمود: شرایط کاری در منطقه ها نفتی باعث کوشش بیشتر برای استانداردسازی فعالیت های مالی با شرایط شغلی کارگران شده است که در این راستا عواملی، چون بیمه کارکنان، حداقل حقوق و جدول طبقه بندی مشاغل قوانینی خواهند بود که با این هدف شکل می گیرند. در همین زمینه طرح طبقه بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره کشی از کار دیگران، استانداردسازی مشاغل، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و معین بودن توضیح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه ها به اجرا گذاشته شد.

کشاورزی گفت: بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل که در برگیرنده مواد 48 و 49 قانون کار است، فرقی بین کارگران اعم از دائم، پاره وقت، موقت، فصلی و … وجود ندارد.

به گزارش وبلاگ به آبادی و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، وی درباره سایر قراردادهای غیرکارگری جمعی هم عنوان نمود: در این خصوص طرف ها باید تابع پیمان های منعقد شده باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان شاغل در پیمانکاری صنعت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان شاغل در پیمانکاری صنعت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید