تغییرات اقلیمی در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ: علم، واقعیت را نمی داند، بایدن: ترامپ آتش افروز است

به گزارش وبلاگ به آبادی، ترامپ انتخابات 2016 را به دلیل حمایت رای دهندگان سفیدپوست از طبقه کارگر در ایالاتی مانند پنسیلوانیا، اوهایو و میشیگان برد.

تغییرات اقلیمی در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ: علم، واقعیت را نمی داند، بایدن: ترامپ آتش افروز است

تغییرات آب و هوایی و شرایط اقلیمی به موضوع اصلی در مرکز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده و تضاد بین دو کاندیدای ریاست جمهوری 2020 را به بیشترین حد خود رسانده است.

به گزارش وبلاگ به آبادی، دونالد ترامپ در حین ملاقات از آتش سوزی در کالیفرنیا نقش پدیده گرمایش زمین را نادیده گرفت و سوء مدیریت در جنگل داری این منطقه را عامل آتش سوزی ها خواند.

او همچنین گفت که گرمای این منطقه به زودی کم شده و هوا خنک تر خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که علم با نتیجه گیری او موافق نیست، گفت: فکر نمی کنم علم واقعیت را بداند.

بسیاری از شهرهای آمریکا در روزهای گذشته به دلیل آتش سوزی گسترده آمریکا آسمانی نارنجی و پردود را تجربه نموده اند. بسیاری از مناطق اورگن و کالیفرنیا پر از دود و عجیب به نظر آمدند و آتش سوزی ها جنگل های بسیاری را از بین برده است.

بایدن در یکی از کمپین های انتخاباتی اش در دلاور آمریکا ترامپ را آتش افروز خواند/ عکس: GETTY IMAGES

در آن سو، جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020، ترامپ را به نادیده دریافت بحران اصلی پیش روی ملت متهم می نماید.

بایدن در این باره گفت: اگر 4 سال دیگر به آتش افروزان آب و هوایی در کاخ سفید فرصت دهید، چرا باید از آتش دریافت نیمی از آمریکا تعجب کنیم؟ اگر 4 سال دیگر به منکران پدیده آب و هوایی در کاخ سفید فرصت دهید، چرا کسی باید از زیر آب رفتن بیشتر آمریکا تعجب کند.

اینک این موضوع حاشیه ای به بحث اصلی رقابت برای ورود به کاخ سفید تبدیل شده است. موضوعی که حتی در طول رقابت های درونی دموکرات ها توجه چندانی را به خود جلب نکرد الان از بحث های اصلی و مطرح است.

جی اینسلی فرماندار واشنگتن که یکی از نامزدهای دور اول ریاست جمهوری دموکرات ها، که تمرکزش را روی تغییرات آب و هوایی قرار داد، خیلی زود از دور رقابت های میان گروهی دموکرات ها کنار رفت. کمپین انتخاباتی تام استایر مولتی میلیاردر که بر مسائل آب و هوایی تمرکز داشت نیز مورد توجه قرار نگرفت.

اما اینک آب و هوا و شرایط اقلیمی موضوعی است که ترامپ و بایدن از زمین تا آسمان بر سرش اختلاف دارند.

تصاویر گرفته شده هوایی در آمریکا خانه هایی را نشان می دهند که به صورت کامل در آتش سوخته اند

ترامپ قبلا از مفهوم تغییرات دست ساز آب و هوایی صحبت کرد و کوشش کرد مقصر آن را چین نشان دهد اما اظهارت روز گذشته وی نشان می دهد او از حرف های قبلی خود نیز عقب کشیده است.

در مقابل دولت وی بر ارتقا فراوری امریکا و افزایش صنعت انرژی تمرکز نموده و تا کنون بیش از 70 مقرارت مربوط به بهبود کیفیت آب و هوا را لغو نموده یا به عقب بازگردانده است.

ترامپ قواعد فراوری متان در چاه های نفت و گاز را آسان تر نموده و قوانین مربوط به اقتصاد سوخت برای خودروهای سواری را که در دوران اوباما و برای کاهش فراوری گازهای گلخانه ای ایجاد شده بود، کاهش داده یا لغو نموده است.

تصویری از بزرگی آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا

ترامپ همچنین وعده مبارزات انتخاباتی خود برای خروج از توافق نامه اقلیمی پاریس را در ششمین ماه ریاست جمهوری خود دنبال و اجرایی کرد و از این توافق خارج شد.

وی در آن موقع گفت: توافق نامه پاریس اقتصاد ایالات متحده آمریکا را ناتوان می سازد. او اضافه کرد: این توافق برای جلب تحسین کشورهای خارجی و فعالان جهانی بوده که در صدد جذب ثروت کشور ما هستند.

بایدن در آن سوی انتخابات می گوید که در اولین روز ریاست جمهوری اش به پیمان اقلیمی پاریس می پیوندد و بسیاری از قوانین زیست محیطی لغو شده توسط ترامپ را فعال می نماید.

بایدن پس از سرانجام رقابت های درون گروهی دموکرات ها با رو کردن برنامه های زیست محیطی اش بسیاری از سیاست مداران را غافلگیر کرد. او از اختصاص 1.7 تریلیون دلار برای ایجاد زیرساخت و فراوری کار سبز در 10 سال آینده در آمریکا سخن گفت.

وی همچنین متعهد شد که منابع فراوری انرژی و برق را در 15 سال آینده به سیستم های غیرآلاینده کربنی تبدیل کند.

بایدن در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت: ما حق انتخاب داریم. ما می توانیم در زیرساخت های خود سرمایه گذاری نموده و آن را قوی و قابل انعطاف سازیم تا سلامت آمریکایی ها را با ایجاد میلیون ها شغل پردرآمد ارتقا دهیم و در همین راه با ریشه های تغییرات آب و هوایی مقابله کنیم. یا می توانیم راه دونالد ترامپ را با بی تفاوتی و ده ها میلیارد دلار هزینه برای بازسازی آن ادامه دهیم.

ترامپ: به زودی هوا خنک می گردد

گفت و گوهای بایدن می تواند یک محاسبه سیاسی باشد زیرا بسیاری از رای دهندگان جوان در خصوص تغییرات آب و هوایی نگرانند. این جمعیت که در دور مقدماتی رقابت های ریاست جمهوری بیش از دیگر کاندیداها از بایدن حمایت کردند در گذشته نیز کلید پیروزی نامزدهای انتخاباتی دموکرات ها بوده اند.

با این وجود ترامپ انتخابات 2016 را به دلیل حمایت رای دهندگان سفیدپوست از طبقه کارگر در ایالاتی مانند پنسیلوانیا، اوهایو و میشیگان برد. استراتژی انتخاباتی او تاکید بر فراوری شغل و محصول فارغ از نگرانی های محدود کننده اقلیمی بوده است.

هرچند محیط زیست مانند سلامت و اقتصاد از دغدغه های آمریکایی هاست اما در این شرایط تغییرات آب و هوایی به عنوان یک موضوع پر دغدغه می تواند تا حدی باعث شکست و پیروزی کاندیداها گردد.

--

منبع: عصر ایران

به "تغییرات اقلیمی در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ: علم، واقعیت را نمی داند، بایدن: ترامپ آتش افروز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات اقلیمی در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ: علم، واقعیت را نمی داند، بایدن: ترامپ آتش افروز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید