71 میلیون شغل تا سال 2025 از بین می رود

به گزارش وبلاگ به آبادی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به از بین رفتن 71 میلیون شغل تا سال 2025، خاطرنشان کرد: اگر چه تا سه سال آینده این تعداد شغل از بین خواهد رفت، اما 78 میلیون شغل جایگزین آن ها شده و در مجموع فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می گردد که نیازمند کسب مهارت و مهارت افزایی هستند.

71 میلیون شغل تا سال 2025 از بین می رود

به گزارش ایسنا، غلامحسین حسینی نیا یکی از مهمترین موضوعات در بحث ارزیابی توسعه یافتگی یک جامعه یا کشور را اهمیت به مقوله نیروی انسانی و مهارتی در سطح جامعه مطرح نمود و گفت: سه عامل نیروی انسانی، فناوری و بنگاه های دانش بنیان، موتور محرک مالی کشور هستند که بدون آن ها رشد چشمگیری در جامعه پدیدار نخواهد شد.

وی اضافه نمود: در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای، رویکرد شناسایی مشاغل نوین و اعمال تغییرات در فرآیندها، روش ها و محتوا ها را در راستای سازگاری با تحولات فناوری، تدوین استاندارد های بین المللی و ارائه آموزش های مشاغل دانش بنیان را با همکاری پیشکسوتان و صاحبان ایده به عنوان رویکرد های نوین خود در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، پیش بینی برای مشخص تقاضای متغیر مهارت های آینده را از عناصر کلیدی در آماده سازی نیروی انسانی توانمند برای توسعه مالی کشور برشمرد.

حسینی نیا در پاسخ به این پرسش که آیا ساختار آموزش های مهارتی کشور با توجه به آنکه تا سال 1403 با رویش بیش از 133 میلیون شغل نو رو به رو می شویم، توان تربیت چنین نیروی عظیمی را دارد؟ گفت: تنها 30 سال زمان برد تا حجم عظیمی از ابزار و تجهیزات در جیب (تلفن همراه) جا گردد، اکنون نیز سرعت پیشرفت به قدری بالا است که بعضی از تکنولوژی ها هنوز به بازار عرضه نشده از رده خارج می شوند لذا در این شرایط لازم است در ارائه آموزش های مهارتی، تکنولوژی های برافکن را در نظر بگیریم و جوانان کشور را برای این دنیای پر رقابت آماده کنیم.

معاون وزیر کار با اشاره به از بین رفتن 71 میلیون شغل تا سال 2025، توضیح داد: درست است که تا سه سال آینده مشاغل بسیاری از بین می رود، اما تا سال 2025، تعداد 78 میلیون شغل جایگزین شده و در مجموع فرصت های شغلی ایجاد می گردد که احتیاجمند کسب مهارت و مهارت افزایی هستند و ما باید شغل های نوظهور در آینده و شغل های تکنولوژی برافکن را آنالیز و متناسب با آن آموزش های مورد احتیاج را ارائه کنیم.

وی شبیه سازی، بیگ دیتا، واقعیت اضافه نموده، ربات های اتوماتیک، یکپارچه سازی سیستم ها، رایانش ابری، فراوری افزایشی، امنیت سایبری و اینترنت اشیاء را از جمله تکنولوژی های کلیدی پایه های انقلاب صنعتی چهارم نام برد و گفت: با وجود اینترنت اشیاء تحولی بزرگ در زندگی افراد ایجاد شده است و در آینده با بیکارانی روبرو می شویم که در حال حاضر اشتغال به کار دارند.

منبع: فرارو

به "71 میلیون شغل تا سال 2025 از بین می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "71 میلیون شغل تا سال 2025 از بین می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید