رشد 112 درصدی تقاضا برای سرمایه گذاری، افزایش بیش از سه برابری تعداد زنان کارآفرین در شهرک های صنعتی

به گزارش وبلاگ به آبادی، خبرنگاران- معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از افزایش بیش از سه برابری تعداد زنان کارآفرین در شهرک های صنعتی سراسر کشور در چهار سال گذشته خبر داد.

رشد 112 درصدی تقاضا برای سرمایه گذاری، افزایش بیش از سه برابری تعداد زنان کارآفرین در شهرک های صنعتی

به گزارش وبلاگ به آبادی به نقل از ایرنا؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رسولیان در نشست تخصصی زنان کارآفرین شهرک های صنعتی سراسر کشور افزود: درحالی که در سال 95 تعداد 228 بانوی کارآفرین در شهرک های صنعتی استان ها حضور داشتند، امروز 700 زن کارآفرین به عنوان مدیرعامل بنگاه اقتصادی در شهرک های صنعتی مستقر هستند.

وی گفت: این رقم هرچند بالا نیست، اما باید حضور بانوان توانمند در عرصه توسعه صنعتی کشور هرچه بیشتر افزایش یابد.

به گفته این مقام مسوول، در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران 20 درصد مدیران از بانوان هستند و زنان شاغل در این سازمان توانمندی های بالایی دارند.

وی با اشاره به رویکرد و توجه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت ها و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بی دغدغه بخش خصوصی به منظور تولید و تجارت در کشور، از جهت گیری های جدید این سازمان در بهره گیری از مشاوره های بخش خصوصی و به ویژه بانوان کارآفرین خبر داد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: باید شرایط مناسبی را برای حضور و تصمیم گیری فعالان بخش خصوصی و زنان کارآفرین فراهم کنیم.

وی با بیان این که در طی چهار ماه گذشته، وزارت صنعت در همه بخشنامه ها و دستورالعمل های خود به تسهیل و رفع موانع تولید فعالان اقتصادی پرداخته، ادامه داد: با پیگیری این وزارتخانه، صادرکنندگان می توانند کالاهای خود را صادر و در قبال آن کالا وارد کنند.

دولت شرایط اقتصادی را به ثبات رساند

رسولیان گفت: در شرایط سختی که با حداکثر تحریم ها و کرونا روبرو ایم و اقتصاد جهان نیز با رشد منفی روبرو شده، دولت توانسته شرایط اقتصادی کشور را به ثبات برساند.

به گفته وی، شرایط صنعت رو به رشد بوده و فضا برای سرمایه گذاری فراهم است، امسال نیز رشد صنعت به 6 درصد خواهد رسید.

این مقام مسوول گفت: آمار فعالیت در شهرک های صنعتی نشان می دهد تقاضا برای سرمایه گذاری 112 درصد رشد داشته و ما نیز تلاش می کنیم زیرساخت های لازم را فراهم کنیم تا زنان کارآفرین در بخش سرمایه گذاری حمایت شوند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: در شهرک های صنعتی نزدیک شهرهای بزرگ کشور، فضا و مشوق های مناسبی را به شرکت های دانش بنیان که در داخلی سازی اثرگذار باشند و توان داخلی کشور را بالا ببرند، اختصاص می دهیم، همچنین خوشه های صنعتی را با مشارکت بانوان کارآفرین تقویت خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در نمایشگاه های صنایع کوچک و متوسط، مشوق ها و تسهیلاتی را برای عرضه کالاهای تولیدی بانوان سرپرست خانوار در نظر گرفته و با همکاری بهزیستی و کمیته امداد در راستای آموزش و توانمندسازی آنان اقدام خواهیم کرد، همچنین راه اندازی میز خدمت با رویکرد ویژه بانوان کارآفرین در وزارت صنعت پیگیری خواهد شد.

رسولیان با اشاره به حضور 26 درصد از مردم در روستاها و افزایش مهاجرت در کشور، افزود: با وجود امکانات زیربنایی که در اختیار روستاها قرار داده شده، اما اقدامات درباره اشتغال در روستاها مؤثر نبوده است.

وی گفت: معتقدیم باید با واگذاری کار مردم به دست خود مردم از طریق حضور بنگاه های اقتصادی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی با هدایتگری دولت، به توانمندسازی اقتصادی مردم روستا بپردازیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، فعالیت خودجوش معین های اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم را ضامن موفقیت هدف اصلی وزارت صنعت در پیاده سازی اقتصاد مردمی و درون زا، دستیابی به توسعه متوازن منطقه ای و استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های بخش مردمی و غیردولتی عنوان و از بانوان کارآفرین سراسر کشور برای پیوستن به این نهاد مردمی دعوت کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با داشتن 823 شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، 78 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 38 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 90 هزار و 74 قرارداد منعقده و بهره برداری از 46 هزار و 822 واحد صنعتی و سه هزار و 78 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 941 هزار و 558 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "رشد 112 درصدی تقاضا برای سرمایه گذاری، افزایش بیش از سه برابری تعداد زنان کارآفرین در شهرک های صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 112 درصدی تقاضا برای سرمایه گذاری، افزایش بیش از سه برابری تعداد زنان کارآفرین در شهرک های صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید