اختصاص اعتبار استانی به زیرساخت های گردشگری خوزستان

به گزارش وبلاگ به آبادی، استاندار خوزستان از تخصیص اعتبار استانی به صورت هدفمند به زیرساخت های گردشگری و میراث فرهنگی استان اطلاع داد.

اختصاص اعتبار استانی به زیرساخت های گردشگری خوزستان

به گزارش وبلاگ به آبادی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه کارگروه گردشگری استان که بعداز ظهر دیروز 21 مردادماه 97 با حضور فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بعضی دیگر از مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری خوزستان برگزار گردید با بیان این که وجود منابع مختلف در استان خوزستان نباید باعث مغفول ماندن حوزه گردشگری گردد اضافه کرد: آثار میراثی و ظرفیت های گردشگری استان در فصول مختلف بی نظیر هستند تا جایی که تمدنی مانند بین النهرین و سازه ای مثل چغازنبیل در کمتر نقطه ای از کشور یافت می شوند.

او با اشاره به اهمیت برپایی جشنواره های مختلف برای شناساندن ظرفیت های مختلف استان ادامه داد: تالا ب ها و مناطق دیدنی در حوزه دریا و رودخانه و نیز سدها و دریاچه های عظیم پشت آن ها نیز استعداد کم نظیری را برای ورزش های آبی ایجاد می نمایند.

استاندار خوزستان با اشاره به ارسال نامه ای از سوی استانداری خوزستان به دولت مبنی بر ایجاد تعطیلات زمستانه برای مدارس اضافه کرد: تحقق این موضوع می تواند فرصت مناسبی برای گردشگری در جنوب کشور پدید آورد.

شریعتی با ابراز امیدواری نسبت به این که با مطالعه کالبدی طی برنامه ای چندساله ظرفیت ها شناسایی و جذب سرمایه گذار صورت بگیرد به قابلیت های شهرستان کارون اشاره نمود و اضافه کرد: در کارون ظرفیت های خوبی وجود دارند که در کوشش هستیم تا با یاری یکدیگر ظرفیت های این شهرستان شناسانده و در آن سرمایه گذاری، اشتغال موثر و توزیع ثروت مناسب صورت گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به آثار تمدنی چگاسفلی و چغازنبیل در استان خوزستان ادامه داد: این ها همگی ظرفیت های استان خوزستان هستند و امیدوارم که در وهله اول با شناساندن و تبلیغات موثر و در وهله بعد با اقدامات عملیاتی زیرساخت های مرتبط با ظرفیت ها فرآهم آیند تا استان بتواند از این ظرفیت خدادادی خود نیز بهره کافی و لازم را ببرد.

شریعتی همچنین تشکیل جلسات منظم کارگروه گردشگری برای طرح مسائل گردشگری را خواهان شد و مطرح کرد: میراث فرهنگی و صنعت گردشگری به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه استان باید به جد در دستور کار قرار گیرد و از حاشیه به متن منتقل گردد.

او در خاتمه خبرداد: بنا داریم یک سری اعتبار استانی لازم را در کنار اعتبارات ملی به صورت هدفمند به زیرساخت های گردشگری و میراثی استان اختصاص دهیم.

منبع: میراث آریا

به "اختصاص اعتبار استانی به زیرساخت های گردشگری خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار استانی به زیرساخت های گردشگری خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید