استفاده های کاربردی و عجیب از نوشابه برای باغچه!

به گزارش وبلاگ به آبادی، واقعا می توان از نوشابه در باغچه استفاده کرد؟! به نظر می رسد جواب مثبت باشد. در حقیقت نوشابه در موارد بسیاری به داد شما و باغچه تان می آید!

استفاده های کاربردی و عجیب از نوشابه برای باغچه!

خوشتان بیاید یا نیاید، نوشابه یکی از پر فروش ترین نوشیدنی ها در جهان است. نوشابه تاثیرات بدی بر سلامتی ما دارد، اما استفاده های زیادی در باغچه دارد.

این شما و این هم شگفت انگیزترین استفاده هایی که می توان از نوشابه در باغچه کرد:

برای درست کردن کمپوست

ممکن است به نظرتان عجیب آید اما می توانید از نوشابه در ترکیب کمپوست تان بهره ببرید. برای این کار ترکیب کمپوست تان را درست کنید و در محل مورد نظرتان قرار دهید. بعد از اتمام کار مقداری نوشابه روی ترکیبات کمپوست بریزید. به همین راحتی! خاصیت اسیدی نوشابه باعث تجزیه بهتر مواد موجود در کمپوست می گردد و به همین علت کمپوست تان زودتر آماده خواهد شد. به علاوه قند موجود در آن میکروارگانیسم ها را به سمت توده کمپوست جذب می نماید و همین هم به تجزیه بهتر و سریع تر مواد موجود در کمپوست می انجامد. اگر هنوز به گفته ما اعتماد ندارید، یک بار آن را امتحان کنید و نتایجش را ببینید!

کشتن آفت های نرم تن

اگر از تماشا حلزون ها و نرم تنان روی ساقه و برگ گیاهان تان و خساراتی که ایجاد می نمایند خسته شده اید، این راه را امتحان کنید. در 2 تا 3 جا از باغچه که بیشترین جمعیت از نرم تنان را مشاهده نموده اید کاسه ای با لبه کوتاه قرار دهید. شب هنگام درون کاسه را با نوشابه پر کنید. به این ترتیب حلزون ها و نرم تنان به سوی این کاسه جذب می شوند و درون کاسه می افتند. سپس اسید موجود در نوشابه آنها را می کشد!

تله زنبوری بسازید

اگر در باغچه تان تعداد زیادی زنبور سرخ و زنبورهایی غیر از زنبور عسل زندگی می نمایند و از دست آنها کلافه شده اید و می خواهید آنها را از بین ببرید، کافی است از طریق نوشابه آنها را فریب داده و بکشید! برای این منظور ظرف در بازی را پر از نوشابه کنید. این زنبورهای شکارگر به سمت این شیرینی جذب می شوند و با افتادن درون ظرف غرق می شوند و اسید موجود در نوشابه به تدریج آنها را کاملا از بین می برد. برای مبارزه با دیگر حشرات بالدار مزاحم هم می توانید از این طعمه بهره ببرید.

روی گیاهان نوشابه اسپری نکنید!

گاهی می شنویم که اسپری کردن نوشابه روی شاخسار گیاهان خوبی هایی دارد. اما بهتر است این کار را انجام ندهید! این کار تقریبا هیچ خاصیت ندارد و حتی باعث ایجاد مشکلاتی برای گیاه هم می گردد. در هم 30 گرم از این نوشیدنی شیرین حدود 3.25 گرم شکر وجود دارد. شکر زیاد مانند نمک آب را جذب می نماید و باعث می گردد آب به مقدار کافی در دسترس ریشه نباشد و ریشه ها و در نهایت گیاه خشک گردد. شیرین شدن شاخسار گیاه باعث جذب شدن حشرات و آفات به گیاه هم می گردد و مشکل را دو چندان می نماید. آفاتی مانند شته ها، مورچه ها و بسیاری آفات دیگر به شیرینی جذب می شوند و شیرین شدن شاخسار گیاهان باعث حمله آفات به آنها می گردد. بعلاوه شیرینی باعث بسته شدن روزنه های برگ می گردد و تنفس گیاه را با مشکل روبرو می نماید.

منبع: فوت و فن / balconygardenweb.com

به "استفاده های کاربردی و عجیب از نوشابه برای باغچه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده های کاربردی و عجیب از نوشابه برای باغچه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید