اعتراض مسلمانان سریلانکائی به سوزانده شدن اجساد عزیزانشان

به گزارش وبلاگ به آبادی، در پی تصمیم دولت سریلانکا مبنی بر سوزاندن جنازه افرادی که قربانی کرونا شده اند مسلمانان این کشور ضمن اعتراض آن را غیرقانونی و غیراخلاقی دانستند.

اعتراض مسلمانان سریلانکائی به سوزانده شدن اجساد عزیزانشان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ به آبادی به نقل از ملت تایمز، تصمیم دولت سریلانکا مبنی بر آتش زدن جنازه قربانیان کرونا واکنش منفی مسلمانان این کشور را در پی داشت.

گزارش ها حاکی است دولت سریلانکا که بیشتر ساکنان آن را بودائی ها و هندوها تشکیل می دهند برای راحت شدن امحا اجساد قربانیان کرونا تصمیم گرفته است تمام اجساد را بدون توجه به مذهب آنها آتش بزند.

این تصمیم با اعتراض گسترده مسلمانان این کشور که از اقلیت های بزرگ به حساب می آیند و حداقل 10 درصد جمعیت سریلانکا را تشکیل می دهند همراه شده است.

مسلمانان سریلانکایی تصریح کردند: این تصمیم با نظر سازمان بهداشت جهانی نیز در تناقض است زیرا اعلام شده دفن یا سوزاندن اجساد افرادی که قربانی کرونا شده اند تفاوتی ندارد.

سریلانکا تا کنون جنازه 3 مسلمان را که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند بدون اطلاع خانواده هایشان به آتش کشیده است.

مسلمانان سریلانکا خواستار لغو فوری این قانون و تدفین جنازه مسلمانانی هستند که بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.

تا کنون بیماری حداقل 4 مسلمان دیگر نیز در این کشور تایید شده است و بیم آن می رود که در صورت قربانی شدن این افراد جنازه آنها نیز به آتش کشیده شود.

وزارت بهداشت سریلانکا روز گذشته بر آتش زدن جنازه تمام قربانیان کرونا تاکید کرده بود با این حال مسلمانان امیدوار هستند ضمن رایزنی دولت را وادار به دفن جنازه مسلمانان کنند.

سریلانکا کشوری در جنوب آسیا است که حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد و غالب آنها را بودائی ها تشکیل می دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعتراض مسلمانان سریلانکائی به سوزانده شدن اجساد عزیزانشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض مسلمانان سریلانکائی به سوزانده شدن اجساد عزیزانشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید