این عکس ها صلح و امید را به فرانسه می برند

به گزارش وبلاگ به آبادی، مصطفی نوده هنرمند عکاس کشورمان است که به زودی نمایشگاهی از عکس هایش در فرانسه برگزار خواهد شد. او می گوید: با توجه به فضای هنری کشور فرانسه و اهمیتی که مردم این کشور برای هنر و به خصوص هنر مفهومی قائل هستند، این نمایشگاه فرصت برقراری یک مکالمه با زبان هنر، در فضایی کاملا ساده، مینیمال و در عین حال فلسفی را به من خواهد داد.

این عکس ها صلح و امید را به فرانسه می برند

مصطفی نوده که در گفت وگویی با خبرنگار بخش تجسمی وبلاگ به آبادی شرکت کرد، درباره جزییات نمایشگاه اشعار سکوت که قرار است با مجموعه ای از عکس های این هنرمند در کشور فرانسه برگزار گردد، گفت: مجموعه 20 اثر من در قالب طبیعت و به شاخصه همیشگی من به شکل مینیمال و سیاه و سفید، به تلاش مجموعه Diako Art و گالری Art Culture در ماه دسامبر و در شهر بوردو فرانسه برگزار خواهد شد.

او بعلاوه در پاسخ به این سوال که ایده برپا کردن این نمایشگاه از کجا شکل گرفته است؟ اظهار کرد: ایده این نمایشگاه، از دو سال پیش شکل گرفت و حاصل همکاری من با مجموعه Diako Art - مرکز هنری معرفی هنرمندان خاورمیانه در شاخه های مختلف هنری و بستری برای دیده شدن هنر خاورمیانه به همت دو ایرانی است اما متأسفانه با توجه به شرایط کووید و عدم امکان برگزاری نمایشگاه ها تا به امروز به تأخیر افتاد.

نوده درباره سبک خود در عکاسی گفت: هنر من که در گذشته در قالب نقاشی به جهت آزادی در به تصویر کشیدن جهانی ذهنی ام بود، و امروز در فرم عکس دیده می گردد، صحبت از ساده نگری و فارغ شدن از زمان و مکان در جهانی شلوغ و پیچیده امروز می نماید.

فضای عکس هایم که بیشتر در چیدمانی ساده اتفاق می افتد، در حقیقت از علاقه به بازی با نور و فرم به جهت نمایش تضادها و در عین حال سادگی فضای ذهنی که ناشی از سبک زندگی ام بوده، نشأت می گیرد و فکر می کنم آنچه باعث مورد توجه قرار گرفتن آثار من است، اشاره به همین تضادهاست که البته طبیعت، نماد شاخص این مفهوم است.

این عکاس بعلاوه با اشاره به اینکه در پس این عکس ها پیامی از آرامش وجود دارد، گفت: در پس این عکس ها پیامی از آرامش، امید و صلح است که فکر می کنم در جهانی امروز بسیار به آن نیاز داریم.

نوده در آخر درباره سختی های برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور صحبت کرد و این چنین گفت: بدون شک برگزاری نمایشگاه در سطح بین المللی و در جهانی امروز هنر با وجود هنرمندان زیاد در سراسر جهان، برای یک عکاس در کشوری مانند ایران کار راحتی نیست اما به عقیده من صحبت از مفهوم زندگی و با زبان هنر امکان یک گفت وگوی مشترک را با همه برای من برقرار می نماید.

به گزارش وبلاگ به آبادی، نمایشگاه انفرادی عکس مصطفی نوده به نام اشعار سکوت در ماه دسامبر در شهر بوردو فرانسه برگزار خواهد شد و تا یازدهم دسامبر نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "این عکس ها صلح و امید را به فرانسه می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عکس ها صلح و امید را به فرانسه می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید