برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در روز های کنکور چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ به آبادی، با توجه به ادامه برگزاری کنکور های سراسری تا روز شنبه دوازدهم تیرماه و احتمال تجمع داوطلبان و خانواده ها در حوزه های امتحانی رعابت برخی نکات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است.

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در روز های کنکور چه کنیم؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ به آبادی، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور امسال در فضای مناسب و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، بر این اساس متقاضیانی که فرم خوداظهاری را تکمیل نموده اند و به کرونا مبتلاهستند، براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آن ها در یکی از بیمارستان های معین شده صرفا در شهر های محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار می شود.

اما سایر داوطلبان به منظور رعایت بهداشت و پیشگیری از کرونا لازم است که برخی نکات ضروری را رعایت نمایند:

- داوطلبان از تماس دست ­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایند. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده نمایند.

- داوطلبان باید درصورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایند و در خاتمه آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن از طریق عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

- به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش­ نموده و به آن عمل نمایند و سعی نمایند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­ شود نظیر صندلی ­ها، دستگیره درب­­ ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده نمایند.

- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور خواهد بود.

- برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق خاتمهی موکول ننمایند.

- از تردد بی­ مورد در محل آزمون جداخودداری نمایند.

- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند.

- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا خاتمه برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

- حوزه­ های آزمون از تحویل دریافت هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور باشند، بنابراین اکیدا توصیه می­ شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جدا خودداری شود. به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری نمایند.

- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری نمایند.

- ازتماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایند.

- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده شود. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده نمایند.

- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک قدام به صحبت نمایند.

در خاتمه آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن از طریق عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

- به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش نموده و به آن عمل نمایند.

- لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشند. تاکید می شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

- سعی نمایند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­ شود نظیر صندلی­ ها، دستگیره درب ­­ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نمایند و از دستمال کاغذی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در روز های کنکور چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در روز های کنکور چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید