بنز به دوران طلایی بازمی شود؟!

به گزارش وبلاگ به آبادی، همچنین انتظار می رود بنز نتواند میزان آلودگی ماشین هایش را به سطحی که اتحادیه اروپا معین نموده برساند و به همین خاطر جریمه ای سنگین در انتظار این شرکت خواهد بود.

بنز به دوران طلایی بازمی شود؟!

اولا کالینوس مدیر جدید بنز می خواهد کارخانه را به روز های اوج دهه هفتاد میلادی برگرداند

بازگشت به اوج

مرسدس-بنز سال 2019 را با رکوردی تازه در فراوری به خاتمه برد و با فروش بیش از دو میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو، برای چهارمین سال پیاپی عظیم ترین خودروساز لوکس دنیا شد.

اما داستان مرسدس-بنز در سال 2019 روی دیگری هم دارد. سود شرکت با وجود افزایش فراوری، شصت درصد کاهش یافت. شرکت به خاطر درگیر شدن با بحران تقلب در ساخت موتور های دیزل ناگزیر شد هزینه زیادی بدهد و دیر آمدنش به بازار ماشین های الکتریکی، موقعیت شرکت را متزلزل نموده است.

همچنین انتظار می رود بنز نتواند میزان آلودگی ماشین هایش را به سطحی که اتحادیه اروپا معین نموده برساند و به همین خاطر جریمه ای سنگین در انتظار این شرکت خواهد بود. این نگرانی ها باعث شده تا اولا کالینوس، مدیر جدید بنز آستین ها را بالا بزند و برای عبور از بحران، استراتژی تازه ای برای شرکت طراحی کند.

این استراتژی تازه سه محور اصلی دارد: تمرکز بر ساخت ماشین های الکتریکی، سرمایه گذاری در بخش خودرو های تقویت شده AMG و انقلاب دیجیتال در ساخت خودرو.

مرسدس-بنز در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی در بازار دارد

بنز میخواهد عقب ماندگی خود در ساخت ماشین های الکتریکی را در چند سال آینده جبران کند. این شرکت در حال حاضر تنها یک مدل کم فروغ الکتریکی دارد، اما تعداد این مدل ها تا سال 2022 به ده مدل خواهد رسید و در نهایت بنز 50 مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد نمود.

ماشین های تقویت شده بخش AMG سود خوبی برای کارخانه دارد و بنز می خواهد با عرضه مدل های تازه، فروش را از حدود 130 هزار دستگاه در سال به دویست هزار دستگاه برساند.

کالینوس همچنین می خواهد بنز علاوه بر ساخت ماشین، به یک شرکت تکنولوژی مطرح در دنیا تبدیل گردد. این انقلاب دیجیتال در همه ابعاد از فراوری و فروش گرفته تا خدمات و دستگاه های به کار گرفته در ماشین ها را شامل می گردد.

همزمان بنز با کاهش تعداد نیروی کار، توقف فراوری مدل های کم فروش و استفاده مشترک از پلتفرم و قطعات، هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

هدف مدیر سوئدی بنز از این برنامه تازه، برگرداندن بنز به دوران اوج خود در دهه هفتاد و هشتاد میلادی است؛ دورانی که کارخانه آلمانی با ترکیب کیفیت و جدیدترین فن آوری، اعتباری کسب کرد که هنوز در یاد ها است.

بازگشت آهسته

کارگران کارخانه پژو در اسلواکی با حفظ فاصله از یکدیگر در جلسه شرکت کردند

پس از تعطیلی یک ماهه به خاطر شیوع ویروس کرونا، فراوری در بیشتر کارخانه های خودروسازی در اروپا از سر گرفته شد. با وجود حمایت دولت ها و پرداخت بخشی از حقوق کارگران، توقف فراوری هزینه زیادی برای خودروسازان داشت و آن ها بی صبرانه منتظر راه اندازی مجدد خطوط فراوری بودند.

همه خودروسازان اعلام نموده اند که بازگشایی کارخانه ها با رعایت مسائل بهداشتی است تا سلامت کارگران به خطر نیفتد. هیوندای سرعت خط فراوری را کاهش داده تا کارگران کمتر در کارخانه حرکت نمایند و بتوانند فاصله خود را از یکدیگر حفظ نمایند. میز های ناهارخوری هم با پنل های پلاستیکی از یکدیگر جدا شده تا کارگران در تماس مستقیم با یکدیگر نباشند.

آئودی با استفاده از پنل های پلاستیکی کارگران را از یکدیگر جدا می نماید

ماگنا استیر، کارخانه اتریشی که برای بنز، ب ام و و جگوار ماشین می سازد، به کارگران گفته لباس کار خود را در خانه بپوشند تا رختکن ها شلوغ نگردد و از آن ها خواسته نهار خود را در ظرف های دربسته از خانه بیاورند.

فراری اعلام نموده اجازه نخواهد داد بیش از دو نفر روی هر ماشین کار نمایند و کارگران باید در دو طرف ماشین بایستند. این شرکت همچنین یک هتل در نزدیکی کارخانه اجاره نموده تا کسانی که به ویروس مبتلا می شوند در آن قرنطینه شوند.

ولوو برعکس دیگر خودروسازان، فراوری را با سرعت عادی شروع نموده است. این شرکت به کارگران ماسک داده و در خط فراوری امکانات ضدعفونی فراهم نموده است. در های کارخانه تویوتا در فرانسه هم باز است یا طوری تغییر داده شده که بتوان آن ها را با آرنج باز کرد. زمان سیگار کشیدن کارگران هم نوبتی شده تا فضای کارخانه شلوغ نباشد.

خانه نشینی مردم در کشور های اروپایی برای جلوگیری از گسترش ویروس، باعث کاهش شدید فروش شد. هفته گذشته اتحادیه صنعت خودروی اروپا اعلام نمود که فروش در اتحادیه اروپا، منطقه آزاد تجاری اروپا و بریتانیا در ماه مارس بیش از 50 درصد کاهش یافت.

در آمریکا کارخانه ها همچنان تعطیل است، اما خودروسازان آمریکایی برنامه های مشابهی برای از سرگیری فراوری در نظر دارند. فورد هفته گذشته اعلام نمود که در سه ماهه اول امسال میلادی دو میلیارد دلار ضرر نموده است.

نقاشی در خانه نشینی

کارخانه های خودروسازی برای سرگرم کردن بچه ها کتاب نقاشی طراحی کردند

با ادامه شیوع ویروس کرونا در دنیا و دعوت دولت ها از مردم برای خانه نشینی، خودروسازان کوشش می نمایند تا از راه های مختلف به مبارزه با این ویروس کشنده یاری نمایند. یکی از چالش های اصلی برای خانواده هایی که در چند هفته گذشته در خانه مانده اند، سرگرم کردن بچه ها است.

ب ام و، مرسدس-بنز، و آئودی کتاب های نقاشی و کاردستی برای بچه ها آماده نموده اند که می توان از سایت این شرکت ها دانلود کرد و برای ساعاتی با آن سرگرم شد. سیتروئن هم بخش های تازه ای به موزه دیجیتال خود اضافه نموده که علاوه بر مدل های مطرح کارخانه در صد سال گذشته، فیلم هایی از تاریخ این شرکت را هم نمایش می دهد.

آخرین دستگاه از نسل هفتم پورشه 911 برای یاری به قربانیان ویروس کرونا حراج شد

پورشه هم برای یاری به قربانیان ویروس کرونا، آخرین دستگاه از نسل قبلی مدل 911 خود را به حراج گذاشت. کوشش خودروسازان برای یاری به ساخت دستگاه تنفس و تجهیزات حفاظتی برای پرستاران نیز همچنان ادامه دارد.

جنرال موتورز اولین سری از دستگاه های تنفس ساخت خود را به بیمارستان هایی در آمریکا تحویل داد. این شرکت در قراردادی نیم میلیارد دلاری با دولت آمریکا، قرار است در سه ماه آینده سی هزار دستگاه تنفس فراوری کند.

منبع: فرادید

به "بنز به دوران طلایی بازمی شود؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنز به دوران طلایی بازمی شود؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید